!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
« Gepost op: 19 februari 2020, 14:27:01 »
Medestrijders !

Ik heb vorige week de Mobiliteitsservice gebeld via het 0800 2532 0000 nummer en kwam er vanmorgen achter dat daarvoor door Vodafone kosten in rekening wordt gebracht als zou het 0900 zijn. Nu was mij dat al eerder opgevallen maar had daarvoor nog geen contact met Vodafone opgenomen. Nu wel en de dames en heren van Vodafone zijn er zojuist achter gekomen dat ze hun klanten voor het bellen van dit nummer onterecht kosten in rekening brengen... en dat al jaren: ook al wordt je via dit nummer doorverbonden met een dame met een heftig Vlaams accent in een Italiaans call-centre ..... het behoort gratis te zijn.

Ik krijg mijn onterecht in rekening gebrachte telefoonkosten keurig terug.... ook die van eerdere gesprekjes met mijn Vlaamse vriendin .... ;-)))

Mocht je haar met je Vodafone abonnement ook ooit aan de lijn hebben gehad .... : dan heb je nog wat tegoed van Vodafone !!

 :bravo_2:

*

DanaBanana
775

  • *****
    - Super Alfist
Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2020, 16:39:04 »
Die Mobiliteitsservice bel je toch alleen als je auto het niet doet? De meesten hier rijden Alfa Romeo, dus die hebben dat helemaal niet nodig.  :57:

Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 16 maart 2024, 07:19:37
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2020, 17:00:06 »
    Die Mobiliteitsservice bel je toch alleen als je auto het niet doet? De meesten hier rijden Alfa Romeo, dus die hebben dat helemaal niet nodig.  :57:

    was dat maar waar. .... ;-)
    *

    Alfa 147 Ti
    1.576

    • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2020, 17:39:43 »
    Wil je er over praten Donald.
    Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

    Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
    Mijn ex Auto’s
    Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
     Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2020, 18:08:11 »
    @Alfa 147 Ti.   Probleem met de stroomvoorziening. Bij de laatste (zeer lichte) nachtvorst van enkele weken geleden deed de verwarming van de zijspiegels en van de achterruit het niet meer en ook het start/stopsysteem hield het voor gezien. Nu blijkt dat de accu niet goed wordt opgeladen ondanks dat ik op jaarbasis 25.000 km per jaar rijdt. Nu blijkt dat als de spanning van de accu te laag wordt de auto de toevoer van elektriciteit voor sommige afnemers afkapt..... als je dat al doet dan ligt het meer voor de hand om dan de stoel- en stuurverwarming geen stroom meer te leveren i.p.v. de spiegels niet meer te ontdooien, maar goed ...... ik heb zelfs moeten stoppen want zonder spiegels en zicht naar achteren rondrijden is gevaarlijk (en ook verboden). Het is dus een 'software-dingetje' wat de dealer niet kan oplossen.... dat zullen ze in Italië moeten oppakken..... het wachten is daarop......
    *

    Alfa 147 Ti
    1.576

    • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2020, 18:32:22 »
    Donald kan je uit de droom helpen Alfa gaat niets doen, in iedere geval niet bij mijn auto die nu net 2,5 jaar oud is,
    Ik heb ook dat mijn start,stop systeem niet meer werkt dat vindt ik echt super alleen niet op deze manier mijn oude is
    Al een paar keer naar de dealer geweest en er is andere soft ware opgekomen en een nieuiuwe IBS sensor maar het probleem is na twee weken rijden weer terug, bij mij werken dus ook de spiegel verwarming en  achteruit verwarming niet.
    Echt top dit, misschien door montage van een nieuwe accu dat het dan wel werkt want toen ik mijn auto net had heb ik gewoon anderhalf jaar geen problemen er mee gehad.
    Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

    Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
    Mijn ex Auto’s
    Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
     Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2020, 18:39:19 »
    Ik zit nog in de garantieperiode van 2 jaar dus ik neem aan dat ze het probleem gaan oplossen. Ook al verloopt de garantieperiode: dit probleem heb ik in de garantieperiode aangekaart en aanspraken op een goede oplossing lopen dan door, ook al verloopt de garantieperiode. Ik ga er eerst maar even van uit dat ze het netjes gaan oplossen. Als je ontevreden klanten kweekt zal het op den duur ten koste van je omzet gaan, schat ik.
    *

    Alfa 147 Ti
    1.576

    • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    • *****
      - Super Alfist
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2020, 19:26:52 »
    Die van mij zat ook nog in de garantie toen ik hier melding van had gemaakt,
    maar wordt aangegeven dat dit product eigen is dus met andere woorden we kunnen er niets aan doen.
    Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

    Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
    Mijn ex Auto’s
    Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
     Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2020, 19:41:45 »
    Heb je juridische ondersteuning gehad? Is AR in gebreke gesteld? Je mag er toch als klant niet vanuit gaan dat je slechts na anderhalf jaar gebruik van je nieuwe auto bij het eerste de beste nachtvorstje, je auto langs de kant van de weg moet zetten...... dan komen ze niet weg met de mededeling 'product eigen' ..... dat zou alleen werken als ze je daar bij aankoop van de auto voor hadden gewaarschuwd .... ;-)) ....... wordt vervolgd.
    Re: Heb je een Vodafone abonnement en ooit de Mobiliteitsservice gebeld?
    « Reactie #9 Gepost op: 6 maart 2020, 13:10:23 »
    Ik heb vorige week de Mobiliteitsservice gebeld via het 0800 2532 0000 nummer en kwam er vanmorgen achter dat daarvoor door Vodafone kosten in rekening wordt gebracht als zou het 0900 zijn.

    Laatste update: Vodafone heeft het nu 'goed' uitgezocht: de reden waarom kosten in rekening zijn gebracht komt doordat het geen 0800 nummer is maar een 00800 nummer en dat klopt ook... het nummer is 00800 2532 0000...... en daar wordt gewoon 25 ct per minuut voor in rekening gebracht (doorverbinding naar het callcenter in Italie)..... dus de info op de sites van FCA (Fiat en Alfa Romeo) klopt dus van geen kanten:

    Hulp bij pech onderweg
    Tijdens de fabrieksgarantie van uw auto kunt u rekenen op onze 24- uurs pechhulpdienst. Wij zorgen ervoor dat u bij een technisch mankement aan uw auto altijd weer verder kunt, wat er ook gebeurt. Maar ook als u vragen heeft over bijvoorbeeld de openingstijden van dealers of de prijzen van onderdelen staan we voor u klaar. Bel voor al uw vragen ons gratis servicenummer 00 800 2532 0000: onze professionals zullen u graag te woord staan!