!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #1 Gepost op: 15 mei 2020, 00:42:29 »
Interesant artikel.  :13:
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #2 Gepost op: 15 mei 2020, 11:05:25 »
Dit deden ze in 2019 ook al...https://www.autovisie.nl/nieuws/fiat-chrysler-ontloopt-co2-boete-met-tesla-deal/

Wel zorgwekkend voor de toekomstbestendigheid van FCA. Vooralsnog hebben ze redelijk de boot gemist vwb elektrisch.

*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #3 Gepost op: 15 mei 2020, 12:00:32 »
Tja ik ben benieuwd wanneer er nu iets komt met elektrische aandrijving en dan bedoel ik niet de nieuwe 500 van Fiat maar meer van Jeep en Alfa, het duurt echt veel te lang.
Ik vindt het prima hoor die verbrandingsmotor  maar er zijn mensen van mening dat het niet meer kan.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.694

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #4 Gepost op: 15 mei 2020, 18:20:33 »
Interessant; maar ik weet zo net nog niet of Tesla Fiat echt gered heeft hoor.
Ik snap sowieso niet waarom dat Elektrisch rijden zo geprezen wordt.
Want zo groen is het allemaal namelijk niet.

 
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2020, 20:30:46 »
Ik ben benieuwd wanneer waterstof echt zijn intrede gaat doen in NL..... we lopen daarin flink achter t.o.v. Duitsland. In het noorden wordt er inmiddels een fabriek gebouwd voor de productie van waterstof en de NAM (Shell) is bezig met voorbereidingen te treffen om op de Noordzee m.b.v. wind- en zonne-energie waterstof te gaan produceren....... en dan te bedenken dat je ruim 10 jaar geleden bij elk Shell tankstation in Los Angeles met je Honda Clarity al waterstof kon tanken.......  waarom heeft Shell zo lang stil gezeten? En Honda? Die zijn inmiddels links- en rechts ingehaald door Toyota en Hyundai ......
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2020, 20:37:44 »
Waterstof is leuk maar totaal ongeschikt om in auto’s op te slaan en bovendien enorm inefficiënt. Met het aandeel groene stroom in NL duurt het nog wel een jaar of 10 voordat je stroom moet gaan verspillen om waterstof te maken. En tegen die tijd rij je 1000 kilometer op een batterij dus heb je al helemaal geen reden meer om waterstof voor personenwagens in te zetten.

De batterij heeft zo enorm veel voorsprong en is zoveel efficiënter dan waterstof, ik snap niet waarom men blijft proberen om een auto met waterstof te vullen
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2020, 20:41:06 »
Ik ga er maar even gemakshalve van uit dat al die ingenieurs van Shell/Honda/Toyota/Hyundai etc etc etc niet allemaal compleet op hun achterhoofd gevallen zijn....... ;-)))
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #8 Gepost op: 15 mei 2020, 20:44:44 »
De batterij heeft zo enorm veel voorsprong en is zoveel efficiënter dan waterstof, ik snap niet waarom men blijft proberen om een auto met waterstof te vullen

je hebt deze documentaire nog niet gezien schat ik ..... ;-))  zo milieuvriendelijk zijn die batterijbakken ook weer niet is gebleken ..... je moet er even voor gaan zitten maar het is de moeite waard !


https://youtu.be/Zk11vI-7czE
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #9 Gepost op: 15 mei 2020, 23:32:14 »
Tja ik ben benieuwd wanneer er nu iets komt met elektrische aandrijving en dan bedoel ik niet de nieuwe 500 van Fiat maar meer van Jeep en Alfa, het duurt echt veel te lang.
Ik vindt het prima hoor die verbrandingsmotor  maar er zijn mensen van mening dat het niet meer kan.

Ik ben het met je eens dat FCA nou niet bepaald haantje de voorste is met elektrische aandrijving. Zoals het introduceren van nieuwe modellen in z'n algemeen zwaar teleurstellend is.

Maarrrrr ..... Als je kijkt hoe de verkoop van nieuwe auto's er op dit moment voor staat door de Corona crisis. En de verwachting dat dat nog even zo blijft. Dan zou FCA wel een een héle 'wijze' beslissing genomen kunnen hebben door het geld in de zakken te houden in plaats van in ontwikkeling van nieuwe modellen te steken. Natuurlijk: meer geluk dan wijsheid. Maar die in de zak gehouden centjes zouden weleens de redding van het concern kunnen zijn.

Die andere bedrijven moeten al die investeringen eerst nog maar eens terug zien te verdienen in deze omstandigheden....
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #10 Gepost op: 16 mei 2020, 11:03:03 »

je hebt deze documentaire nog niet gezien schat ik ..... ;-))  zo milieuvriendelijk zijn die batterijbakken ook weer niet is gebleken ..... je moet er even voor gaan zitten maar het is de moeite waard !

inderdaad niet gezien en omdat de wetenschap heeft laten zien dat deze docu complete onzin is, ga ik hem ook niet kijken. Teveel onjuiste info. De producent van deze film (Ozzie Zehner) heeft belang bij het verspreiden van onjuiste info en efficientie-data van 10+ jaar oud. Dus totaal irrelevant in het licht van deze tijd.

Ik werk veel samen met bijvoorbeeld Auke Hoekstra, neutrale wetenschapper die al meerdere malen heeft bewezen dat elektrische batterij-auto's wel degelijk zeer snel veel schoner zijn dan welk alternatief ook.
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #11 Gepost op: 16 mei 2020, 11:06:16 »

Maarrrrr ..... Als je kijkt hoe de verkoop van nieuwe auto's er op dit moment voor staat door de Corona crisis. En de verwachting dat dat nog even zo blijft. Dan zou FCA wel een een héle 'wijze' beslissing genomen kunnen hebben door het geld in de zakken te houden in plaats van in ontwikkeling van nieuwe modellen te steken. Natuurlijk: meer geluk dan wijsheid. Maar die in de zak gehouden centjes zouden weleens de redding van het concern kunnen zijn.

Die andere bedrijven moeten al die investeringen eerst nog maar eens terug zien te verdienen in deze omstandigheden....

als je ziet dat FCA honderden miljoenen (of zelfs miljarden?) aan Tesla betaalt voor de CO2 aandelen, vind ik het lastig om te stellen dat ze geld in hun zak houden...als ze dat geld in R&D hadden gestoken was het dit jaar misschien niet nodig geweest. Let wel: geen enkele cent die van FCA naar Tesla gaat komt ten goede van FCA. Is echt 100% verlies...dat doe je 1 keer, nu blijkbaar een tweede keer maar ik heb er een hard hoofd in of ze dat in 2021 weer kunnen flikken. Is wel serieus geld.
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #12 Gepost op: 16 mei 2020, 11:10:32 »
inderdaad niet gezien en omdat de wetenschap heeft laten zien dat deze docu complete onzin is, ga ik hem ook niet kijken. Teveel onjuiste info. De producent van deze film (Ozzie Zehner) heeft belang bij het verspreiden van onjuiste info en efficientie-data van 10+ jaar oud. Dus totaal irrelevant in het licht van deze tijd.

Ik werk veel samen met bijvoorbeeld Auke Hoekstra, neutrale wetenschapper die al meerdere malen heeft bewezen dat elektrische batterij-auto's wel degelijk zeer snel veel schoner zijn dan welk alternatief ook.

En de elektriciteit die je nodig hebt om die batterijtjes van je op te laden komt natuurlijk helemaal milieuvriendelijk uit de lucht vallen .... droom maar lekker verder samen met die wereldberoemde (??) neutrale wetenschapper van je..... ;-)). De tijd zal het leren.

O ja.... weet je wie wel wereldberoemd is? De executive producer van deze docu.... Michael Moore, bekend van vele bekroonde documentaires zoals 'Bowling for Columbine' en 'Fahrenheit 9/11', om maar wat te noemen. Deze meneer staat niet echt bekend om het uitbrengen van fantasieverhalen......
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #13 Gepost op: 16 mei 2020, 11:16:36 »
zelfs met de huidige stroommix (en die is in NL inderdaad heel slecht) is een EV snel schoner. Maar: dat kan veranderen. Stroom wordt natuurlijk steeds schoner naarmate we meer duurzame opwek bouwen. Ja, benzine motoren worden ook steeds zuiniger maar de rek is er wel uit.

Ik heb gewoon een hard hoofd in waterstof. En ook al wordt het wat, dan nog zullen we eerst de EV volledig moeten uitontwikkelen. Maar we zijn er pas net mee begonnen.

De tijd ZAL niks leren, de tijd heeft het al geleerd. Voor mij is het een gelopen race. De omslag is al geweest. Besluit staat gewoon vast: in 2030 staan er geen benzine/diesel auto's meer bij de dealer. Punt. En ja, ongetwijfeld krijgen we wat nieuwe kabinetten dus zal er weer wat jaartjes rek in komen. Vooralsnog accepteer ik dat een elektrische occasion nog onbetaalbaar en onpraktisch is, dus rijden we vooralsnog maar in de mooiste benzine auto die er is.
*

MysteryAngel
2.694

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Heeft Tesla Alfa Romeo gered ? ...
« Reactie #14 Gepost op: 16 mei 2020, 19:14:58 »
Ik blijf toch liever gewoon zo lang mogelijk benzine rijden hoor.
Ik geloof gewoon niet echt in het elektrische rijden.
Hybride zou ik dan eventueel nog wel overwegen.
Maar volledig elektrisch? nee bedankt.