!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #45 Gepost op: 9 april 2012, 21:46:11 »
Mij vorige week eindelijk een DAP500 gekocht. Hopelijk deze week eens  uittesten. Voor de mensen die er iets van kennen, is volgende werkwijze  goed??
Eerst wassen, drogen en dan kleien. Dan was ik hem nog keer voor alle  klei residu zeker te verwijderen. Dan Monello Mezzo op de oranje pad.  Daarna Monello Finale op de witte pad. Nu weet ik niet of je altijd met  een IPA-achtig (Monello Raffinin Spruzzo)iets de olieen moet verwijderen  die door polijsten op u paneel gelegd zijn of is dit niet nodig?
Daarna zou ik een Glaze op de zwarte pad doen om dan af te sluiten met een wax op een andere zwarte pad.
Lijkt dit goed of mis ik hier en daar iets??
Alle tips meer dan welkom
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #46 Gepost op: 9 april 2012, 22:46:19 »
Zou eerst een testspot maken met de witte pad en finale, en de was met de hand als het vaste was is.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #47 Gepost op: 10 april 2012, 09:12:53 »
Citaat van: Timothy84;20072
Mij vorige week eindelijk een DAP500 gekocht. Hopelijk deze week eens  uittesten. Voor de mensen die er iets van kennen, is volgende werkwijze  goed??
Eerst wassen, drogen en dan kleien. Dan was ik hem nog keer voor alle  klei residu zeker te verwijderen. Dan Monello Mezzo op de oranje pad.  Daarna Monello Finale op de witte pad. Nu weet ik niet of je altijd met  een IPA-achtig (Monello Raffinin Spruzzo)iets de olieen moet verwijderen  die door polijsten op u paneel gelegd zijn of is dit niet nodig?
Daarna zou ik een Glaze op de zwarte pad doen om dan af te sluiten met een wax op een andere zwarte pad.
Lijkt dit goed of mis ik hier en daar iets??
Alle tips meer dan welkom


kortweg klinkt het goed, hoewel je er niet bij vermeldt hoe je was/droogt/kleit etc. en met welke spullen je dat doet.  Na het kleien hoef je echter niet weer opnieuw te wassen. Je kunt de vloeistof die je gebruikt bij het kleien ook gewoon afnemen met een doek.

Mezzo op Oranje pad heb ik op de Giulietta nog niet gebruikt, want ik heb tot nu toe nagenoeg geen krassen in de lak. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar als er bijna geen krassen te vinden zijn, is het zonde om deze combinatie te gebruiken. Je gaat dan polijsten om het polijsten, en niet om krassen te verwijderen. Zo haal onnodig een laagje van je lak af. Wellicht is deze polijst stap zelfs helemaal niet nodig, want het hoeft niet iedere keer.

De glaze en daarna een wax is perfect. Welke middelen gebruik je daarvoor?
Misschien nog een iets zachtere pad voor de wax, maar zwart is in principe al prima.


edit: en ik ga er uiteraard ervan uit dat je met de hand wast, anders is al dat polijsten/waxen zinloos.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #48 Gepost op: 10 april 2012, 12:41:49 »
Citaat van: Scudetto;20079
kortweg klinkt het goed, hoewel je er niet bij vermeldt hoe je was/droogt/kleit etc. en met welke spullen je dat doet.  Na het kleien hoef je echter niet weer opnieuw te wassen. Je kunt de vloeistof die je gebruikt bij het kleien ook gewoon afnemen met een doek.

Mezzo op Oranje pad heb ik op de Giulietta nog niet gebruikt, want ik heb tot nu toe nagenoeg geen krassen in de lak. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar als er bijna geen krassen te vinden zijn, is het zonde om deze combinatie te gebruiken. Je gaat dan polijsten om het polijsten, en niet om krassen te verwijderen. Zo haal onnodig een laagje van je lak af. Wellicht is deze polijst stap zelfs helemaal niet nodig, want het hoeft niet iedere keer.

De glaze en daarna een wax is perfect. Welke middelen gebruik je daarvoor?
Misschien nog een iets zachtere pad voor de wax, maar zwart is in principe al prima.


edit: en ik ga er uiteraard ervan uit dat je met de hand wast, anders is al dat polijsten/waxen zinloos.

Uiteraard was ik met een Mitt en de 2-emmermethode...is er een andere manier?? lol
Meeste producten die ik gebruik zijn van Monello. Kleiset is die van de Dolce Verde set.
Heb toch al aardig wat swirls in de lak zitten. Blijkbaar heel zachte lak van Alfa. Echte krassen zitten er nog niet in maar is vooral om die swirls weg te hebben dat ik eens zou polijsten.
Drogen doe ik met de Delirium Orange drying towel.
Was vergeten dat ik nog een rode pad had ook, dus die ga ik dan gebruiken voor de wax. Of is die al té zacht??
Glaze die ik gebruik is die van PB Black hole en de wax is Nattys Paste wax blue (is een vaste wax maar zou evengoed machinaal te verwerken zijn)
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #49 Gepost op: 10 april 2012, 12:45:51 »
Met de finale op wit heb ik alle swirls weg gekregen, zover ik dat kan zien op witte lak :D
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #50 Gepost op: 10 april 2012, 12:48:00 »
Citaat van: RenéQV;20090
Met de finale op wit heb ik alle swirls weg gekregen, zover ik dat kan zien op witte lak :D

op Nero zie je die rotdingen nog net iets beter... :s
Nu enkel wachten op iets beter weer en dan aan de slag...

Ook met de 500 Rene of met de 900 dat je werkt? En is de lak echt zo zacht als ze zeggen?? Blijkbaar wel dus...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #51 Gepost op: 10 april 2012, 15:58:18 »
Ik doe het met een festool rotex 150, komt op hetzelfde neer.
Geloof niet dat de lak erg hard is, erg harde lak wil je ook niet hoor das weer lastiger polijsten.
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #52 Gepost op: 26 juni 2012, 21:34:46 »
Heeft iemand nog een tip voor een goed verwerkbare vloeibare autowax die niet al te veel kost? Stond vandaag bij de Hallfords maar kon door het enorme aanbod geen keuze maken. Gebruikte tot op heden altijd Sonax, maar ben ook wel benieuwd naar jullie tips. Alvast dank!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #53 Gepost op: 26 juni 2012, 22:31:30 »
Citaat van: bekkie;22174
Heeft iemand nog een tip voor een goed verwerkbare vloeibare autowax die niet al te veel kost? Stond vandaag bij de Hallfords maar kon door het enorme aanbod geen keuze maken. Gebruikte tot op heden altijd Sonax, maar ben ook wel benieuwd naar jullie tips. Alvast dank!

Yep, zie mijn openingspost. Turtle Wax ICE Liquid Car Polish van Halfords is niet te duur en is heel makkelijk te verwerken. Kan zelfs in volle zon, dat gaat niet bij de meeste waxen. En je kunt er ook kunststof mee doen, of je leren bekleding ;)

Maar het blijft niet superlang zitten. Als je iets wilt dat er maanden op blijft dan vind ik "'Liquid Insulator Wax No. 845" een aanrader. Ontworpen als isolator tegen vonkoverslag, goed spul :cool: EUR17,50 bij carclean.nl, dus daarvoor hoef je het niet te laten.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #54 Gepost op: 4 juli 2012, 21:53:41 »
Citaat van: Stiggy;20047
Whoeha, I'm impressed! Die 'Liquid Insulator Wax No. 845' waar ik het in de opening van het topic over had is echt goed spul! Sinds ik het erop gesmeerd had was het droog, tot afgelopen donderdag. Een beetje regen en de Juul was weer zo smerig als wat, maar een kort bezoekje aan de wasbox gisteren en het was zo opgelost. Het vuil vloog er echt heel veel makkelijker af dan anders, ook op de velgen. Even hogedrukspuit eroverheen, afspoelen en klaar! Aanrader! Ook de Rain-X lijkt behoorlijk goed te werken.

Ik heb vandaag deze wax ontvangen van Carclean. Vraagje: hoe krijg ik de substantie vloeibaar? Want het zit nagenoeg in gestolde toestand in de fles. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan de fles in warm water moet leggen, maar voor de zekerheid vraag ik het hier maar even. Alvast dank!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #55 Gepost op: 5 juli 2012, 07:11:13 »
Citaat van: bekkie;22267
Ik heb vandaag deze wax ontvangen van Carclean. Vraagje: hoe krijg ik de substantie vloeibaar? Want het zit nagenoeg in gestolde toestand in de fles. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dan de fles in warm water moet leggen, maar voor de zekerheid vraag ik het hier maar even. Alvast dank!

 Hard schudden! Bij mij was hij al redelijk vloeibaar dus heel lang heb ik niet geschud.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #56 Gepost op: 9 juli 2012, 16:36:21 »
Afgelopen weekend de auto in de was gezet met dat 'Liquid Insulator Wax No. 845'. Fantastisch spul. Is ook makkelijk verwerkbaar. Zeker een aanrader !
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Hilbert
266

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT. RC
  • ****
    - Senior Alfist
  • The only way to petrolhead heaven is in an Alfa
    • interim-management en advies
Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #57 Gepost op: 22 september 2012, 20:37:42 »
poorboys is my favourite

*

Franky
193

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ***
    - Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #58 Gepost op: 3 november 2012, 09:20:14 »
Enkele vragen voor de poetsspecialisten:
Welke temperatuur heb je minimum nodig om de Juul in de polisch en was te zetten?
Is kleien nodig bij 1 jaar oude auto?...welke polisch en wax voor bianco?
Ps:in het verleden al is opgepoetst met Meguars p&w.
Distinctive,wit,TomTom,zwart leder,enz...
brp-chip.
*

progression
652

  • Type Alfa: Mito Savali 1.4T 150pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Het grote wassen / detailen topic
« Reactie #59 Gepost op: 16 november 2012, 20:39:25 »
met jif en een spons alle vliegenpoep van de lak gehaald.

iemand een anti kras oplossing?