!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa 147 Ti
1.588

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #45 Gepost op: 10 juni 2018, 11:35:32 »
Was ook niet serieus bedoeld, ik van af jong af aan ook al een groot Alfa liefhebber, mijn eerste auto was bijna een brievenbus geworden van mijn geboortejaar als mijn vader dat toen niet tegen had gehouden, ja die had niet zoveel met Alfa, maar heb al heel veel Ala’s mooie vakanties gemaakt AR 33,Spider1990 dus het merk Alfa doet mij wel wat.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Hoe belangrijk is Alfa Romeo voor de toekomst van Fiat Chrysler?
« Reactie #46 Gepost op: 10 juni 2018, 17:59:15 »
Erg belangrijk!

... As FCA CEO Sergio Marchionne and company look to the future, the 400,000-a-year vehicle goal remains in play, but they now say that will happen by 2022. To ease the way, Alfa plans to launch a supercar, boost its electric offerings, add mid-level autonomous-driving features and give its celebrated Stelvio SUV a larger sibling.

The brand known best in the United States for a fiery red lineup — other colors are available — of Giulia sedans, Stelvios and 4C two-seaters has grown enough to become a central part of the next five-year plan for the Italian-American automaker. Alfa-Romeo and its even more upscale cousin, Maserati, are two of four global brands — the others are Jeep and Ram — FCA hopes to ride to riches. ...

Link
https://eu.freep.com/story/money/cars/chrysler/2018/06/06/fiat-chrysler-alfa-romeo-maserati-five-year-plan/674639002/

... Michelle Krebs, a senior analyst at Autotrader, said Alfa and Maserati face some stiff competition, although Maserati comes with some brand strength.

“The Germans present a formidable challenge around the globe so it will not be a cakewalk for FCA on the luxury/premium front. FCA certainly will be better positioned than it was with focus and funding of new products. But the Germans — and Asians — will not stand still and will not give up ground easily,” Krebs said.

"Alfa Romeo will be the biggest challenge," Krebs said. "It had some fits and starts getting going and didn’t live up to its goals for the last five-year plan. It doesn’t appear that FCA expects any significant sales increases from it in the next five years. It’ll take time to get it re-established.” ...
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

alfata
3.415

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Hoe belangrijk is Alfa Romeo voor de toekomst van Fiat Chrysler?
« Reactie #47 Gepost op: 10 juni 2018, 22:17:49 »
Kunnen we aub stoppen om van elk nieuwsbericht een topic te maken? Dit kan prima onder 1 van de reeds bestaande topics geplaatst worden. Dank.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #48 Gepost op: 11 juni 2018, 09:47:47 »
Ik heb topics samengevoegd en algemene titel gegeven. Alles over de Alfa Romeo toekomst kan nu hieronder gedropt worden.  :039:
*

alfist33
29

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS/ 33 QV/ Giulia
  • *
    - Startende Alfist
  • Alfisti
Re: Ik rijd een week lang alleen maar hard
« Reactie #49 Gepost op: 12 juni 2018, 12:24:27 »
Mooi geschreven, dat zeker, maar niks van waar. Alfa Romeo investeert geen miljoenen om de Giulia en Stelvio een zwanenzang te laten zijn.  :sign0137:
Prive:
GT 2.0 JTS (2e eigenaar sinds 2007)
33 QV 1991 (? eigenaar sinds 2006)
Giulia 2.2 JTDM Vulcano Nero (1e eigenaar sinds 2018)
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #50 Gepost op: 12 juni 2018, 18:32:05 »
Prettig lezen als het zo is samen gevoegd inderdaad.

Nu maar hopen dat er ook iets terecht komt van de plannen van Alfa Romeo.
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #51 Gepost op: 9 augustus 2018, 11:43:23 »
Afgelopen dinsdag heb ik van de dealer begrepen dat de Giulietta als gevolg van de transitie naar de WLTP alleen nog maar leverbaar zal zijn als 1.4 met 105 pk en 1.6 JTDm. Alle andere motoren, zelfs de kennelijk toch niet zo schone MultiAir, worden geschrapt... :o

Nu de MiTo uit productie is en het gamma van de toch al verouderde Giulietta extreem wordt uitgedund, zie ik het somber in. Alfa moet het nu dus hebben van de niet bijster goed verkopende Giulia en daarnaast de Stelvio. Oh ja, ook de Giulia wordt vele duizenden euro's duurder als gevolg van de WLTP-transitie. Gelukkig was het al zo'n scherp geprijsde auto. :rolleyes: Alfa Romeo wordt er nu voor gestraft dat de Giulia niet al jaren eerder op de markt is gebracht. Dan was het model nu al bijna aan het eind van z'n levenscyclus geweest en had er een 'schonere' opvolger kunnen kopen waar (dus) minder BPM op geheven zou worden.

Andere fabrikanten vangen de stijging van de prijzen op door de netto-prijzen van hun auto's te verlagen (= minder winst), maar dat kan FCA zich naar ik vermoed niet permitteren.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Firefly motoren Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #52 Gepost op: 9 augustus 2018, 13:33:15 »
Recent zijn de nieuwe firefly motoren geïntroduceerd in de Jeep Renegade. De Fiat 500X volgt snel. Met de nieuwe driecilinder (1.0) en viercilinder (1.3) voldoet FCA weer aan de WLTP. De motoren zijn respectievelijk 120 en 150 pk sterk. Voor de vierwielaangedreven versies is van de 1.3 motor een 180 pk versie beschikbaar. De motoren zouden 20% zuiniger/schoner zijn. Prima motoren die hun weg ook zullen vinden in de Giulietta. De Giulietta is nogsteeds één van de best verkopende Alfa’s in Italië. Er komt ook een facelift versie van de Giulietta (voor en achterkant in lijn met huidige Giulia/Stelvio). De 1.0 versie komt er mogelijk weer als junior (uitsluitend in de drie klassieke Alfa Kleuren, rood, wit en zwart) tegen een zeer scherpe prijs en mooie standaarduitrusting (denk aan Veloce sportstoelen en 18” lichtmetalen velgen '8C Competizione Titanio'). Hopelijk wordt deze versie ook in Nederland geleverd. Prijs in Italië zou kunnen liggen onder de € 23k...
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

GT1986
1.180

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #53 Gepost op: 9 augustus 2018, 15:30:02 »
Laten we het hopen dat die motoren nog hun weg naar de Giulietta zullen vinden. Ik zou het knap van Alfa Romeo vinden als ze een 8 jaar oud model nog geschikt gaan maken voor een compleet nieuwe motorenfamilie. Ik gun dit geweldige merk in elk geval nog een mooie en lange toekomst.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Alfasud/Alfa 33 1972-1994 Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #54 Gepost op: 9 augustus 2018, 18:01:46 »
Weet dat de Alfasud van 1972 tot en met 1983 in productie was. De opvolger - Alfa 33 - was volledig gebaseerd op de Alfasud. Dit model was van 1983 tot en met 1994 in productie. Met name de facelift versie van de Alfa 33 (voor en achterkant in lijn met Alfa 164) was in Nederland zeer succesvol. Van de Alfasud en Alfa 33 zijn samen ruim 1,8 miljoen verkocht. De andere voorgangers van Alfa Giulietta (2010-minimaal tot en met 2022) waren de Alfa 145/146 (1994-2000: samen ruim 450.000 keer verkocht) en de zeer succesvolle (auto van het jaar net als Alfa 156) Alfa 147 (2000-2010). In 2003 en 2004 won de 147 het Italian Superturismo Championship. In totaal zijn ongeveer 580.000 Alfa 147 verkocht. De uitsluitend als voorwielaangedreven beschikbare Giulietta deelt/deelde het C-platform (introductie 2001) en de motoren met de Fiat Stilo/Bravo en Lancia Delta, maar ook met de Dodge Dart, Chrysler 200 en Jeep Cherokee uit de Verenigde Staten en de Fiat Viaggio en Ottimo in China. Van de Jeep Cherokee is een ingrijpend gewijzigde (Cherokee MCA) modeljaar 2019 versie geïntroduceerd. Deze versie is momenteel de best verkopende Cherokee aller tijden. De motoren in de Cherokee zijn in basis de 2 liter benzine motoren van de Alfa Giulia en Stelvio, echter met 270 pk. Het beste verkoopjaar van de Giulietta was 2011 met bijna 80.000, vorig jaren waren dat bijna 35.000. Dit jaar zullen de totale verkopen vanaf 2010 van de Giulietta de 400.000 bereiken. Het zou mooi zijn als Alfa niet te lang wacht met de facelift versie (Giulietta MCA). Een productievolume van tenminste 50.000 per jaar moet dan weer mogelijk zijn. Het totale productievolume van de Giulietta zou dan uitkomen in 2022 op meer dan 700.000. Alleen de Alfasud en Alfa 33 en waren succesvoller. Van het andere succesnummer de Alfa 156 zijn 680.000 verkocht. De Giulietta kan dit aantal overtreffen.
In de absolute topjaren van Alfa Romeo in Nederland (1991, 1992, 1998, 1999 en 2000) werden rond de 9.000 Alfa’s verkocht (bron Autoweek verkopen 1982-2018). Tussen 1989 en 2002 lagen de verkopen altijd boven de 5.273 verkopen (5.273-9.650). Ook waren de jaren 2007 en 2011 met respectievelijk 4.973 en 5.581 verkopen nog relatief goed (met dank aan Alfa 159 en eerste volle verkoopjaar Giulietta). Absoluut dieptepunt was 2015 met 953 verkopen. In 2017 stond de teller met dank aan Giulia en Stelvio weer op 1.720. Maar natuurlijk veel te weinig voor dit fantastische merk.
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #55 Gepost op: 11 augustus 2018, 20:06:51 »
150Pk tot 180pk uit een 1.3tje klinkt wel veel belovend.
Nu maar hopen dat het ook echt betrouwbaar blijkt te zijn.
Al weten de italianen wel hoe ze een goede turbo motor moeten maken heb ik het idee,
in tegenstelling tot b.v VW.
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #56 Gepost op: 12 augustus 2018, 09:21:08 »
Deze motor generatie staat al jaren te trappelen, weer erg Italiaans dat deze zo lang op zich laat wachten.

Maar, de non turbo varianten zitten al een paar jaar in een Punto variant in Brazilie.

https://motorchase.com/en/2016/09/fiat-presents-the-new-firefly-gse-engines-in-brazil/

Linkje komt via een andere Alfa enthousiast
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

MysteryAngel
2.696

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #57 Gepost op: 12 augustus 2018, 20:14:19 »
Waarschijnlijk doen ze dat om de motoren eerst goed te testen in landen als Brazillie.
In Brazillie hebben ze ook een nieuwe Punto, maar die schijnt hier helemaal niet meer te komen.
Benieuwd of dat deze 1.3 4 cilinder motoren ook multiair techniek mee krijgen.
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #58 Gepost op: 12 augustus 2018, 20:38:07 »
De motoren in Brazilië zijn de turboloze varianten, dus ik weet niet hoeveel ze aan die test hebben dan. De Giulia heeft de 1.33 motor nodig, helemaal voor de verkoop in Nederland.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #59 Gepost op: 13 augustus 2018, 07:38:07 »
Vraag me regelmatig af hoe zinvol dat downsizen allemaal is, de Giulietta 1.4 is minder zuinig dan elke vd stuk of 10 auto's welke ik eerder heb gereden. En dat met de kleinste motorinhoud, de enige andere 1.4 welke ik hier voor heb gehad was een 122 pk 2009 Golf, deze was overigens een stuk zuiniger.

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm