!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Iron X
« Gepost op: 11 oktober 2018, 14:19:07 »
Nee dit is geen reclame, maar sinds ik het 1 keer heb geprobeerd ben ik FAN! haha
Je sprayt het op je velg, wacht tot de kleur komt (daaraan kan je zien of je iets bent vergeten of niet), de hoge druk of tuinslag erop en klaar!
De video zegt meer dan 1000 woorden.


https://youtu.be/PtqreLWOUPM
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2018, 14:28:24 »
Nee dit is geen reclame, maar sinds ik het 1 keer heb geprobeerd ben ik FAN! haha
Je sprayt het op je velg, wacht tot de kleur komt (daaraan kan je zien of je iets bent vergeten of niet), de hoge druk of tuinslag erop en klaar!

Ja, is een bekend middel....
Werkt ook heel goed op je lak, verbazend hoeveel ijzervijlsel van bovenleidingen tram etc. op je lak terecht komt....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2018, 14:31:32 »
Ik gebruik het inderdaad ook eens in de zo veel tijd op mijn lak, zeker voordat ik ga waxen, na het waxen (PH-neutraal) zou moeten kunnen, maar durf ik zelf nog niet zo goed aan. Heb zelf Monello Non Ferro, deze is ongetwijfeld vergelijkbaar, top spul in ieder geval  :)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2018, 14:37:51 »
Op je lak ja? Het oogt (naar mijn idee) als een zeer agressief spulletjes en had t dus niet vertrouwd op de lak. Maar dit kan dus wel gewoon?
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2018, 14:44:59 »
Op je lak ja? Het oogt (naar mijn idee) als een zeer agressief spulletjes en had t dus niet vertrouwd op de lak. Maar dit kan dus wel gewoon?

Ja hoor, geen probleem. Stinkt meestal wel lekker tijdens gebruik ;)
Je lak wordt er weer mooi glad van.

Zie bijv. beschrijving:
https://www.carclean.com/nl/iron-remover-473ml.html
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #5 Gepost op: 11 oktober 2018, 16:09:31 »
Dit type velgenreiniger is zeker top, ik gebruik het zelf ook sinds een tijdje. Borstelen is overbodig!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Iron X
« Reactie #6 Gepost op: 11 oktober 2018, 17:42:28 »
Kleine tip van mij Paul, gezien ik hetzelfde heb met eenzelfde type reiniger; let wel op met je mooie Brembo klauwen voor. Wat vaak gebeurd is dat bij het vervangen van de blokken, de pinnen die de blokken op zn plek houden, verkeerd/met de verkeerde gereedschappen gedemonteerd worden en de blanke lak laag vervolgens beschadigd raakt. Na verloop van tijd komt daar dan vocht tussen, en zeker met een beetje grondig reinigingsmiddel wordt dat proces versneld, en kan je lak laag van de klauwen af gaan bladderen. Dat is wel een bekend euvel van de Brembo klauwen, de lak laag is vrij dun en fragiel. Dus mocht je kleine beschadigingen zien om de pinnen heen, wees voorzichtig ;)
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #7 Gepost op: 12 oktober 2018, 11:12:33 »
Op je lak ja? Het oogt (naar mijn idee) als een zeer agressief spulletjes en had t dus niet vertrouwd op de lak. Maar dit kan dus wel gewoon?

Is effectief, maar niet heel agressief.
Ook heel goed te gebruiken voordat je de lak gaat kleien
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #8 Gepost op: 12 oktober 2018, 18:52:27 »
Kan je dit ook gebruiken als je velgen gecoat zijn?
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Iron X
« Reactie #9 Gepost op: 12 oktober 2018, 19:49:10 »
Zou het er niet zomaar op wagen, denk dat je die vraag het beste even kan beleggen bij diegene die de coating heeft uitgevoerd, als je je velgen hebt laten coaten
*

anacondahug
143

  • Type Alfa: Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Iron X
« Reactie #10 Gepost op: 12 oktober 2018, 21:22:22 »
Zou het er niet zomaar op wagen, denk dat je die vraag het beste even kan beleggen bij diegene die de coating heeft uitgevoerd, als je je velgen hebt laten coaten

ofwel geen iron x gebruiken maar uiënzuur  :lol_hitting:
alfa giulietta 1.4MA
alfa 147 1.6
alfa 156 1.8ts
alfa 146 1.4 ts
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #11 Gepost op: 13 oktober 2018, 19:31:38 »
Zou het er niet zomaar op wagen, denk dat je die vraag het beste even kan beleggen bij diegene die de coating heeft uitgevoerd, als je je velgen hebt laten coaten

Lijkt me inderdaad ook wel beter ja.
Ik ga eens wat na vraag doen, velgen waren al gecoat toen we de auto kochten.
Dus wat er precies opzit weet ik niet.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Iron X
« Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2018, 23:04:28 »
Kleine tip van mij Paul, gezien ik hetzelfde heb met eenzelfde type reiniger; let wel op met je mooie Brembo klauwen voor. Wat vaak gebeurd is dat bij het vervangen van de blokken, de pinnen die de blokken op zn plek houden, verkeerd/met de verkeerde gereedschappen gedemonteerd worden en de blanke lak laag vervolgens beschadigd raakt. Na verloop van tijd komt daar dan vocht tussen, en zeker met een beetje grondig reinigingsmiddel wordt dat proces versneld, en kan je lak laag van de klauwen af gaan bladderen. Dat is wel een bekend euvel van de Brembo klauwen, de lak laag is vrij dun en fragiel. Dus mocht je kleine beschadigingen zien om de pinnen heen, wees voorzichtig ;)
Oef, dat is niet zo mooi dan idd! Dan borstel ik liever een paar keer.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
Re: Iron X
« Reactie #13 Gepost op: 15 oktober 2018, 11:06:17 »
Belangrijkste is goed spoelen. Dan kan er weinig fout gaan.