!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
Het poetsbedrijf Stipt Polish Point kennen we denk ik allemaal wel tegenwoordig, ze verkopen nu ook "hun producten". Maar wat mij al snel opviel is dat ik vele producten herkende en tot mijn verbazing kwamen de onderstaande afbeeldingen ook nog eens voorbij in een groepsapp. Nu snap ik dat veel handel via China gaat, maar ik vind de enorme verschillen in prijzen tussen Aliexpres en Stipt wel heeeeel erg groot en dan ook niet netjes om erop te zetten "Ontwikkeld bij Stipt". Of ben ik de enige die dit oneerlijk vind?






*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
De materialen die ze in de webshop verkopen zijn in mijn ogen ook inderdaad niet helemaal van goede kwaliteit. Of het van Alie komt weet ik niet maar kans is aanwezig.

Wel kan ik zeggen dat ik de interieur mattering heb gekocht en dit werkt op leer echt heel goed. Misschien dat ze de materialen van slechte kwaliteit inkopen en de producten zoals shampoo enz  wel zelf hebben ontwikkeld?
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Het werk van Stipt Polish Point breng ik absoluut niet in twijfel. Zoals zij auto's afleveren is van hoog niveau. Maar iemand die als hobby detailen ook maar enigszins een beetje serieus neemt, zal niet snel in hun webshop wat kopen vanwege een aantal redenen. De grootste reden is de prijs. Het is allemaal gigantisch duur en het heeft niet bewezen beter te zijn. Ten tweede zijn de onzinverhalen die hij er bij verkoopt in zijn filmpjes. Kleien 'krast' volgens hem. Dus moet je bij hem een kleimitt kopen want dat krast niet. Of een washmitt van echte schapenwol. Topproduct volgens hem zelf. Hij wast er een auto mee en doet de velgen met dezelfde washmitt... Vervolgens zie ik hem een foamgun gebruiken die hij zelf ook verkoopt voor een hoog bedrag. Hierin doet hij 500ML (!!!!) foam en vervolgens komt er een schijterig beetje foam uit de lans...

Kortom, zijn verkooppraatjes zijn allemaal leuk en er zullen ongetwijfeld ook goede producten tussen zitten. Maar iemand die het detailen ook maar een beetje serieus neemt gaat gewoon naar een forum van carclean en zoekt daar zijn of haar producten op om het vervolgens aan te schaffen via carclean.com. Breed aanbod, scherpe prijzen, geen poespas maar bovenal uitstekende service.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
wat is er gebeurt met de ts ?

zo'n wafel microfiber haal je gewoon bij de makro voor een paar euro. scam
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Ik zal geen uitspraak doen over Stipt. Ik en de rest van het beheer houden ons neutraal.

In de admin-log zie ik dat de topicstarter zijn account zelf heeft verwijderd. Hij heeft geen reden opgegeven erbij
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Het werk van Stipt Polish Point breng ik absoluut niet in twijfel. Zoals zij auto's afleveren is van hoog niveau. Maar iemand die als hobby detailen ook maar enigszins een beetje serieus neemt, zal niet snel in hun webshop wat kopen vanwege een aantal redenen. De grootste reden is de prijs. Het is allemaal gigantisch duur en het heeft niet bewezen beter te zijn. Ten tweede zijn de onzinverhalen die hij er bij verkoopt in zijn filmpjes. Kleien 'krast' volgens hem. Dus moet je bij hem een kleimitt kopen want dat krast niet. Of een washmitt van echte schapenwol. Topproduct volgens hem zelf. Hij wast er een auto mee en doet de velgen met dezelfde washmitt... Vervolgens zie ik hem een foamgun gebruiken die hij zelf ook verkoopt voor een hoog bedrag. Hierin doet hij 500ML (!!!!) foam en vervolgens komt er een schijterig beetje foam uit de lans...

Kortom, zijn verkooppraatjes zijn allemaal leuk en er zullen ongetwijfeld ook goede producten tussen zitten. Maar iemand die het detailen ook maar een beetje serieus neemt gaat gewoon naar een forum van carclean en zoekt daar zijn of haar producten op om het vervolgens aan te schaffen via carclean.com. Breed aanbod, scherpe prijzen, geen poespas maar bovenal uitstekende service.

Ik had precies dezelfde vraagtekens toen ik die video zag. Met die geweldige washmitt eerst wassen en daarna volsmeren met remstof???
Vervolgens een schuimlaag nog wateriger dan wat je bij de wasbox krijgt voor 50 cent???
Laat hem nou maar bezig houden met dat 'fabrieksnieuw' maken maar die webshop gaat 'm echt niet worden, daarvoor staat Carclean met hun topservice toch echt bovenaan in mijn lijstje. Simpele doeken etc. lekker bij de action of ali halen.
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
De foamlans met foam sloeg echt nergens op toch?! Je moet er dus een hele fles ingooien van 500 ML. Dit flesje kost bij 14,95 en is bij eenmalig gebruik al leeg. Bij Carclean koop je voor 10,99 een liter fles Monello Artico Magico. Topfoam, al zeg ik het zelf. En je mengt het met water waardoor je een keer of 20 je auto kan foamen... Ik ben geen goede hoofdrekenaar, maar iets in mij zegt dat het niet zo'n goede deal is... En dan heb ik het nog niet eens over de foam die er bij hem uit kwam...

Net als dat gedoe met kleien. Kleien krast. Klopt, maar heel licht. Daarom ga je na het kleien ook polijsten. Maar zo'n kleimitt zou dan niet krassen? 
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
 ;D

Iets zegt mij dat het niet klopt

 :D

Gewoon topic deleten zeg ik. Is het niet zo'n figuur die alleen maar traffic en exposure aan het veroorzaken is ?
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
@SpecialVeloce ik gok dat dit niet is van reclame is voor/van stipt. Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn dat dit wordt vermeld. Het is geen leugen en als mensen de producten hoeven ze nu niet 10x de originele prijs te betalen. Beetje marge is logisch natuurlijk, maar dit is wel meer dan een beetje.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
ik zag voorheen wel dit artikel, blijken het zij te zijn. ik vondt deze Porsche wel heel geslaagd vooral het interieur ook.

zulke pannekoeken zijn het niet.


https://www.youtube.com/watch?v=8--IxyI6vWw
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Het zijn zeker geen pannenkoeken, dat wordt ook niet beweerd. Ik heb alleen ernstige twijfels bij hun shop en hoe het verkocht wordt via media en social media.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Het zijn zeker geen pannenkoeken, dat wordt ook niet beweerd. Ik heb alleen ernstige twijfels bij hun shop en hoe het verkocht wordt via media en social media.

@SpecialVeloce ik had t niet beter kunnen verwoorden als Freddy. Wat zij in de werkplaats doen ben ik echt fan van om eerlijk te zijn. satisfying in te zien hoe nieuw t wordt.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Sjek
1

  • Type Alfa: GT
  • *
    - Startende Alfist
Re: is Stip Polish Point Shop slimme Aliexpress handel of noemen we dit oplichting?
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2021, 07:34:27 »
Geen oplichting, maar "slim" verkopen. Koper heeft namelijk een onderzoek plicht naar wat hij/zij koopt. Daarmee wordt de verkoper beschermd, alsof een bedrijf al niet genoeg biedt. Eigenaar van dit bedrijf is op deze manier schijnbaar miljonair geworden. Immoreel is het naar mijn wel. Mogelijk ontwijkt hij ook nog belastingen in Nederland.
*

Posthumus
217

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
Re: is Stip Polish Point Shop slimme Aliexpress handel of noemen we dit oplichting?
« Reactie #13 Gepost op: 2 november 2021, 08:27:54 »
Citaat van: Sjek op  2 november 2021, 07:34:27
Citaat van: Sjek op  2 november 2021, 07:34:27
Geen oplichting, maar "slim" verkopen. Koper heeft namelijk een onderzoek plicht naar wat hij/zij koopt. Daarmee wordt de verkoper beschermd, alsof een bedrijf al niet genoeg biedt. Eigenaar van dit bedrijf is op deze manier schijnbaar miljonair geworden. Immoreel is het naar mijn wel. Mogelijk ontwijkt hij ook nog belastingen in Nederland.

De Sywert van de autopoets?
Wow, dat zijn nog eens de betere beschuldigingen op de vroege ochtend. En dat als allereerst post in een topic van vorig jaar. Heb je daar speciaal een account voor aangemaakt?
155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: is Stip Polish Point Shop slimme Aliexpress handel of noemen we dit oplichting?
« Reactie #14 Gepost op: 2 november 2021, 09:11:25 »
Citaat van: Posthumus op  2 november 2021, 08:27:54
Citaat van: Posthumus op  2 november 2021, 08:27:54
Citaat van: Sjek op  2 november 2021, 07:34:27
Citaat van: Sjek op  2 november 2021, 07:34:27
Geen oplichting, maar "slim" verkopen. Koper heeft namelijk een onderzoek plicht naar wat hij/zij koopt. Daarmee wordt de verkoper beschermd, alsof een bedrijf al niet genoeg biedt. Eigenaar van dit bedrijf is op deze manier schijnbaar miljonair geworden. Immoreel is het naar mijn wel. Mogelijk ontwijkt hij ook nog belastingen in Nederland.

De Sywert van de autopoets?
Wow, dat zijn nog eens de betere beschuldigingen op de vroege ochtend. En dat als allereerst post in een topic van vorig jaar. Heb je daar speciaal een account voor aangemaakt?

laatst op facebook Sportiva Italia groep ook iemand die speciaal een fake-account had aangemaakt (onder naam van en met foto van Sywert), Stipt belachelijk maakte waardooor er een enorme lawine aan reacties kwam. Uiteindelijk heeft een mod ingegrepen en de post verwijderd.

Je kunt van alles vinden van Stipt, maar met eenmalige fake accounts iemand benadelen is niet chic.


(edit) o ja: bij ali bestellen is niet zo handig meer - door containergebrek komt het nu helemaal nooit meer aan, en er moeten invoerrechten en BTW worden afgerekend, net als bij bestellen uit UK. De pakjesbezorgers vragen voor inklaring een mooi bedrag aan administratiekosten (postnl: 13,- BPost 24,-), en gaan in de komende periode (jaar of zo) niet langer voor 5 cent de pakjes uit China hier bezorgen.
Op zich niet verkeerd dat er zo door de EU gestreefd wordt naar een meer eerlijke handel.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel/5236447/webwinkels-niet-europees-aliexpress-duur
https://opgelicht.avrotros.nl/hulp/vraag-antwoord/artikel/jouw-aliexpress-bestelling-wordt-vanaf-1-juli-2021-duurder-door-verplichte-inklaringskosten-en-nieuwe-btw-regels/
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP