Ook ik had een knipperende kilometer stand.
Ik heb een obd module en multiscan en na het uitlezen gaf hij de melding dat er met het knooppunt telematische info/convergence (nit/ncv) een probleem was.
Na wat onderzoek bleek dat de bluetooth module te zijn. Ik heb een proxi alignment uitgevoerd en de de knipperende km stand was weg.
Maar ik rijd een alfa dus natuurlijk de volgende ochtend bij starten weer knipperen. Weer uitgelezen zelfde probleem. Na alignment weer weg.
Zo een paar dagen aan gemodderd en gezocht met vriend google en las dat het waarschijnlijk een kapotte bluetooth module was. Dingen zijn zeldzaam nieuw en duur, dus d8 doemme daar gaat de eindejaars bonus weer.
Ik heb het vermoeden dat de bluetooth module op dat moment aan het overlijden was. Maar ik had ook een obd bluetooth module in de obd aansluiting zitten.
Die er eens uitgehaald en jawel storing bleef 3 dagen weg. Top dacht ik dat was het dus er gaat kennelijk iets niet goed daar mee.
Op de 4de dag zonder obd module was de storing weer daar ........
Weer uitgelezen en weer nit/ncv storing. Weer een alignment gedaan en de boel was weer ok.
En tada het beroemde alfa zelf herstellende vermogen was in werking getreden. Tot de dag van vandaag is het in orde.
Waarschijnlijk is mijn bluetooth module dood want hij komt ook niet meer terug als aanwezig bij uitlezen.
Ik heb ook een aftermarket radio er in met navigatie en gebruikte dus eigenlijk blue&me niet. Ik dacht als deze uitviel er meer functies verloren zouden gaan maar is dus niet zo.
Alles werkt nog naar behoren, geen knipperende stand meer, geen foutmelding bij uitlezen.
Ik laat het dus lekker zo, ga alleen de obd module eens terug plaatsen en toch nog eens checken of het niet daar aan lag.
Dus volgens mij kan je blue&me er gewoon uit en daarna een proxi laten uitvoeren.
Na een proxi alignment
![](https://i.ibb.co/L6PvGyb/20221219-134103.jpg)
Huiduige stand van zaken die dus ook zo blijft en geen knipperende stand meer. En ook geen nit/ncv meer aanwezig kennelijk.