Club Alfa Romeo
Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: frankie op 11 januari 2011, 15:34:59
-
Benieuwd hoe jullie er over denken. Persoonlijk denk ik dat er wel ruimte is voor een echt sportief topmodel. De QV is snel, stuurt goed en ligt goed op de weg, maar mist misschien een scherp randje.
Wat denken jullie, komt die GTA er wel of niet? En zo ja, komt er dan de gefluisterde 2.8 V6 met turbo('s)? Of gewoon een sterkere versie van de 1750 TBi?
Ik denk dat die er wel komt, maar goed, de wens is de vader van de gedachte natuurlijk :rolleyes:.
-
er komt een GTA ( al vaker gezegd) en er komt een v6 in. Waarom? Omdat Alfa naar USA gaat, en daar moet een sportieve auto toch minimaal een V6 hebben.
Ik denk trouwens dat een GTA in Amerika prima gaat verkopen. Dan is de drempel voor Europa ook niet zo groot
@ Frankie: hij gaat wel een paar keukens kosten denk ik..
-
Ik denk dat hij tegelijk komt met de Mito GTA ;)
-
@ Frankie: hij gaat wel een paar keukens kosten denk ik..
Ik denk tussen de 3 en 4 keukens....:) (in gewoon geld tussen de €45.000 en €50.000 zo'n beetje hetzelfde als een Golf R dus, aangezien een QV zo'n beetje hetzelfde kost als een GTI)
-
Misschien dat er in de USA een V6 wordt aangeboden, maar in europa kun je dat wel schudden. Iedereen (Golf R, Focus ST en zelfs de BMW M5 en Audi S4) gaat terug in het aantal cilinders.
-
Als die in de USA aangeboden gaat worden, is het een "kleine" moeite om hem naar Europa te halen, al dan niet via het grijze circuit. En dat een V6 best nog kan bewijst BMW met de komende 1 serie M Coupe en de huidige 135i. Maar goed, als er überhaupt een GTA komt, maakt een opgevoerde versie van de 1750 TBi, al dan niet met multiair, meer kans denk ik.
-
Een 2.0 of 2.2 TBi bouwen langs de lijnen van de huidige 1.750 lijkt me nog de meest haalbare oplossing voor de motorisering van een Giulietta GTA. Een werkelijk compacte en moderne zescilinder, al dan niet met MA, zou eigenlijk compleet nieuw ontwikkeld moeten worden en niet op een Amerikaans blok moeten worden gebaseerd. Heb de Amerikaanse motorenbouw niet zo hoog staan, eerlijk gezegd................
-
Me dunkt dat het antwoord op deze vraag direct verbonden is met het verkoopsucces van de Giulietta. In Nederland is het nog niet een topper volgens mij, hoe doet de nieuwe Juul het internationaal?
Een multiair versie van de 1750 zou wel passen in de markt- en ontwikkelingsrichting.
Maar dan met meer scherpte, echt diff, standaard vet geluid en veel pk's! ( en 20% bijtelling haha)
-
De nieuwe Pentastar lijn is behoorlijk vooruitstrevend en modern. Ik denk dat je de Amerikaanse motorenbouwers wat onderschat de tijd van luie motoren met enorme inhoud is daar ook wel grotendeels voorbij.
-
ik hoop uit de grond van mijn hart dat de GTA er komt, liefst nog met een V6. Al was het maar als waardige opvolger voor de 147 GTA, en omdat alfa toch altijd een klein monstertje in hun schappen moet hebben :)
-
Een 2.0 of 2.2 TBi bouwen langs de lijnen van de huidige 1.750 lijkt me nog de meest haalbare oplossing voor de motorisering van een Giulietta GTA.
de 1750 heeft nog wel genoeg potentieel, daar kun je de 280pk wel mee halen, dan is een 2.0 of een 2.2 ontwikkelen dus overbodig of in ieder geval voegt het niet heel veel toe, of dergelijke motoren moeten ook in de Giulia geleverd gaan worden, maar ook daar geldt dat de 1750 eigenlijk best volstaat (vermogensvarianten van 200 tot 280pk ofzo).
-
de 1750 heeft nog wel genoeg potentieel, daar kun je de 280pk wel mee halen, dan is een 2.0 of een 2.2 ontwikkelen dus overbodig of in ieder geval voegt het niet heel veel toe, of dergelijke motoren moeten ook in de Giulia geleverd gaan worden, maar ook daar geldt dat de 1750 eigenlijk best volstaat (vermogensvarianten van 200 tot 280pk ofzo).
kunnen ze dan niet op korte termijn een tunings/upgradekit voor de QV eigenaren aan bieden, zoals als abarth met de esseesse kit op de abarth punto??
-
De letters GTA verdienen toch wat meer dan, met alle respect, een "tuningskit". Het gaat natuurlijk niet alleen om het motorische, maar ook om wat dikker aangezet plaatwerk, steviger uitgevoerde wielophanging, nog wat grotere remmen, meer racy interieur (lekkere carbon kuipjes :))......Verschil met de QV mag wat dat betreft best wat groter.
-
Zou leuk zijn als er een GTA kwam. Zou alleen betekenen dat ik de QV te vroeg heb gekocht.:(
Ik hoop eigenlijk meer op de Guilia GTA dat zou pas wat zijn. Eerst maar eens wachten op de gewone in 2012.
-
De letters GTA verdienen toch wat meer dan, met alle respect, een "tuningskit". Het gaat natuurlijk niet alleen om het motorische, maar ook om wat dikker aangezet plaatwerk, steviger uitgevoerde wielophanging, nog wat grotere remmen, meer racy interieur (lekkere carbon kuipjes :))......Verschil met de QV mag wat dat betreft best wat groter.
ja maar het hoeft ook niet de aanduiding te krijgen van GTA ,bedoel als het blok potentie heeft om tot 280pk te schoppen ga dat eerst uitmelken met tuningkits :P
Bouw dan daarnaast gewoon een GTA met zoals je zegt frankie met lekker alles over de top RACY en een blok erin met 300+ pk en dan concurreren met de aankomende Audi RS3 (340pk) en BMW 1 M coupe (340pk) :P
-
Da's een goed idee :) (maar helaas nog onwaarschijnlijker dan dat er daadwerkelijk een GTA komt :):) )
-
Ik denk dat er wel een GTA zal komen. Al is het alleen al imagotechnisch.
Mijn voorkeur gaat dan uit naar een compacte motor met MA en een zeer scherpe vooras.
-
Sja, imagotechnisch daar geloof ik niet zo in, dan had die leuke Mito GTA er ook al wel geweest. Dat ding was toch zo goed als af, heeft op de beurs gestaan, zijn promovideootjes van gemaakt en toch........Niet op de markt. Eeuwig zonde. En waar blijft de aangekondigde 159 GTA? Ik denk dat het toch enkel en alleen een centenkwestie is.
-
Sja, imagotechnisch daar geloof ik niet zo in, dan had die leuke Mito GTA er ook al wel geweest. Dat ding was toch zo goed als af, heeft op de beurs gestaan, zijn promovideootjes van gemaakt en toch........Niet op de markt. Eeuwig zonde. En waar blijft de aangekondigde 159 GTA? Ik denk dat het toch enkel en alleen een centenkwestie is.
ik denk dat een mito gta de giulietta qv te veel in de weg zit maar denk dat de giulietta gta er wel komt
-
er waren een tijd geleden wel spy foto's te vinden van de Mito GTA met de 8C (sprint / GTA /race ) versie ,dus wie weet
oh ,enne denk dat misschien nog wel ergens een GTA komt ,alleen vanwege de emissie -EU- eisen denk ik (waar alfa al aardig bezig mee is samen met Fiat) dat ze eerst de nieuwe lijn (mito ,giulietta ,Guilia etc) helemaal GROEN maken ,zodat alfa er een "vieze" racer tegenover kunnen zetten.
-
ik denk dat een mito gta de giulietta qv te veel in de weg zit maar denk dat de giulietta gta er wel komt
Lijkt me niet ten eerste is een Mito er alleen met 3 deuren en kleiner dan de Juul. Daarnaast was de Mito GTA echt veel meer hardcore racer, een QV is dat duidelijk niet.
(http://www.allaboutauto.us/wp-content/uploads/HLIC/cef70a487bfca8dd6e389be9bb3d0903.jpg)
(http://www.supercarfrance.com/Geneve-2009/Part-2/13-Alfa_Romeo_Mito_GTA.JPG)
(http://viciomotor.es/wp-content/uploads/2009/03/alfa_mito_gta_live08.jpg)
(http://www.omniauto.it/awpImages/photogallery/2009/8869/photos1280/alfa-romeo-mito-gta-al-salone-di-ginevra-2009-abitacolo_1.jpg)
Echt een prachtig karretje, had die zo in de showroom gekomen, dan was de verleiding erg groot geweest.
De kans dat hij er nog komt is eigenlijk zo goed als 0. Luca De Meo, was een fan van deze Mito, maar met de komst van Harald Wester, de opvolger van De Meo, gingen ook de plannen van de Mito GTA de ijskast in. Overigens zit er een 1750 TBi in, met min of meer hetzelfde vermogen als de Juul QV heeft.
-
Echt een prachtig karretje, had die zo in de showroom gekomen, dan was de verleiding erg groot geweest.
De kans dat hij er nog komt is eigenlijk zo goed als 0. Luca De Meo, was een fan van deze Mito, maar met de komst van Harald Wester, de opvolger van De Meo, gingen ook de plannen van de Mito GTA de ijskast in. Overigens zit er een 1750 TBi in, met min of meer hetzelfde vermogen als de Juul QV heeft.[/QUOTE]
dat bedoel ik de zelfde motorisering en de prijs is zou hoogswaarschijnlijk hoger zijn als de giulietta ik heb al getwijfeld tussen de mito qv en de giul 1.4 ma maar later toch voor de giul qv gegaan het is voor mij eigelijk alleen een auto voor derbij en dan had ik toch voor de mito gta gegaan
-
Ik ga inschrijven voor deze Mito :-)
-
dat bedoel ik de zelfde motorisering en de prijs is zou hoogswaarschijnlijk hoger zijn als de giulietta ik heb al getwijfeld tussen de mito qv en de giul 1.4 ma maar later toch voor de giul qv gegaan het is voor mij eigelijk alleen een auto voor derbij en dan had ik toch voor de mito gta gegaan
Dan heb je toch niet goed begrepen wat ik bedoel. Mito GTA en Juul QV zijn 2 totáál verschillende auto's. Natuurlijk zullen er best mensen zijn die wel beiden zouden overwegen, maar over het algemeen zijn ze verschillend genoeg om een andere doelgroep aan te spreken.
-
zullen we maar eerst met z'en allen wachten op een conceptcar Giulietta GTA ,en daarna pas zeuren of die wel of niet komt ?? Mito GTA is als conceptcar immers ook gepresenteerd maar na tijden horen we daar nog steeds niks officieels over ...:rolleyes:
-
zullen we maar eerst met z'en allen wachten op een conceptcar Giulietta GTA ,en daarna pas zeuren of die wel of niet komt ?? Mito GTA is als conceptcar immers ook gepresenteerd maar na tijden horen we daar nog steeds niks officieels over ...:rolleyes:
Agh ja, een beetje speculeren is altijd leuk heh!! Persoonlijk vindt ik de Mito zoals die bovenaan op de foto staat niet echt geweldig! Wel een strakke bak, maar op deze manier tunen kan Autostyle ook nog wel.... Ik weet natuurlijk niet wat er motorisch gedaan is, maar persoonlijk vindt ik een iets beschaafdere vorm van tunen, met heftige uitgeklopte wielkasten zoals de 147 GTA die een aantal forumgenoten reden of nog steeds rijden, een stuk mooier!!
-
Er is natuurlijk ook nog een 5 cylinder die in de Stilo Abarth heeft gezeten. Als ze die uit de mottenballen hallen en er een paar turbo's opschroeven.... Het gaat, ook bij de GTA, helemaal om milieu wetgeving. De Mazda 3 MPS (even vloeken) komt nu op ruim €40.000 door de slechte CO2 uitstoot waarden. Daarvan is ca. €5000,- milieu boete. Een Guilietta GTA van €50.000 zal moeilijk verkopen hier, vandaar dat ik verwacht dat er gewoon een 4 cylinder in komt met 280 - 300 pk.
Wat een mooi stuur trouwens in de Mito GTA. Het stuur in de gewone Guilietta is niet echt geweldig mooi...
-
Wat een mooi stuur trouwens in de Mito GTA. Het stuur in de gewone Guilietta is niet echt geweldig mooi...
omdat ze opeens ergens dachten laten we het half microvezel/half leer alleen voor reclame en vroege vogels aanbieden :mad:
-
Wel leuk dat de Giulietta als optie een spoilerkit heeft die zo te zien afstamt van de Mito GTA proto
-
Wel leuk dat de Giulietta als optie een spoilerkit heeft die zo te zien afstamt van de Mito GTA proto
yes , ook een beetje de reden waarom ik het genomen heb , alleen ben ik benieuwd hoe het is om die dubbele uitlaat in het midden te hebben :p
en ik wil wel dat roostertje van het voorspatbord op mijn giulietta
-
omdat ze opeens ergens dachten laten we het half microvezel/half leer alleen voor reclame en vroege vogels aanbieden :mad:
Alleen in de Mito GTA is het geen microvezel maar echt Alcantara :cool:
-
Moest even me Creativiteit kwijt (en me leraar zegt blijven tekenen) ,Dus hierbij mijn impressie van de GTA :D ,ik hoop dat jullie het wat vinden
inspiraties komen van de Mito GTA en 147 GTA ...
(http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/attachment.php?attachmentid=62&d=1294940162)
(http://www.alfagiuliettaclub.nl/for/attachment.php?attachmentid=63&d=1294940529)
om even het verschil aan te geven met de normale Giulietta
-
Me dunkt dat het antwoord op deze vraag direct verbonden is met het verkoopsucces van de Giulietta. In Nederland is het nog niet een topper volgens mij, hoe doet de nieuwe Juul het internationaal?
Een multiair versie van de 1750 zou wel passen in de markt- en ontwikkelingsrichting.
Maar dan met meer scherpte, echt diff, standaard vet geluid en veel pk's! ( en 20% bijtelling haha)
Echte diff kan je vergeten, zelfs in de WRC zijn ze daar al een jaar of wat vanaf gestapt!
-
Echte diff kan je vergeten, zelfs in de WRC zijn ze daar al een jaar of wat vanaf gestapt!
Ik weet niet wat jij verstaat onder een "echt diff", maar bijvoorbeeld een auto als de Megane RS Cup heeft wel gewoon een mechanisch diff tussen de voorwielen zitten. En volgens mij de Focus RS ook. Niet geheel toevallig staan deze 2 te boek als 2 héle goede voorwielaandrijvers........
-
meneer de Ferrari-rijder beweerd dat er wel een GTA komt zelfs eentje met TCT-bak ... ?? iemand ??
-
Misschien heeft die een bron?
-
nu is er een teaser van een 4C GTA , met de TBi 1750 motor met 265 PK ,dus dat zou ook wat zijn voor de giul >> of QV tuning :p
-
Teaser? Als je dit een teaser kunt noemen :rolleyes:. Dit is overigens een teaser van de 4C en de Griekse importeur heeft gesteld dat hier een GTA van komt.........Da's natuurlijk super betrouwbare info :)
(http://www.autoedizione.nl/wp-content/uploads/2011/01/ar4c2011.jpg)
(http://www.autoedizione.nl/wp-content/uploads/2011/01/4c.jpg) (http://www.autoedizione.nl/2011/01/03/exclusief-alfa-romeo-4c-concept-teaser/4c/)
-
de foto's interesseerde me niet (is toch niks op te zien ,evenals onze griekse vriend) ,maar het idee van die 265pk uit het TBi-blok vond ik interessant :p;)
-
volgens mij is dat laatste niet al moeilijk en gaat squadra redelijk in de buurt komen daarvan.. 20-25 pk-tjes zouden er toch nog wel in moeten zitten..
-
Om daar even op in te haken, er staan bij Wim Prins weer aardig wat 147 GTA's te koop, dus zou je kunnen aannemen dat veel GTA rijders de stap nemen naar een Juul QV.
-
Ik ben er uit! Wanneer er een 4C komt, dan komt er zeker een Giulietta GTA! (denk ik..)
-
Hehe......Daarmee weten we nog niks :)
-
Hehe......Daarmee weten we nog niks :)
zelfs een daadwerkelijke giulietta GTA concept zegt nog niks ,kijk maar naar de kleine Mito GTA....
-
Daar hadden ze zelfs al een prachtig promofilmpje van.
-
Daar hadden ze zelfs al een prachtig promofilmpje van.
klaar voor productie !! ,enige tijd later (lees nooit met 0,2% kans op ooit) geen asfaltvretertje...