!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Joran
14

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 t
  • *
    - Startende Alfist
Lampen binnenwerk tinten
« Gepost op: 13 september 2019, 14:25:00 »
Beste alfisten,

Sinds een klein maandje ben ik in het bezit van een grijze alfa giulietta. De auto rijd lekker en ben er helemaal gek op. Langzamer hand is het de bedoeling om de auto betere looks te geven en detais toe te passen of te veranderen. Ik wil eigelijk mijn voorlampen donkere uitstraling geven. Nu is de binnnenkant chrome kleur en bij de qv onderandere is de binnenkant rook grijs wat ik zelf veel mooier vind staan. Een snele en goedkope oplossing is smokefolie maar dat schijnt niet door de apk te komen omdat het licht dan beperkt wordt. Weten jullie of er een bedrijf is of een manier om toch legaal je lampen een donkere tint te geven. Het liefst dan het binnenwerk van de lamp?

Met vriendelijke groet

 Joran
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Lampen binnenwerk tinten
« Reactie #1 Gepost op: 13 september 2019, 17:37:07 »
Je zou op zoek kunnen naar originele koplampen met carbon look aan de binnenzijde. Heb onderstaande lampen laatst ingebouwd en staat erg mooi!


*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Lampen binnenwerk tinten
« Reactie #2 Gepost op: 16 september 2019, 14:17:49 »
Beste alfisten,

Sinds een klein maandje ben ik in het bezit van een grijze alfa giulietta. De auto rijd lekker en ben er helemaal gek op. Langzamer hand is het de bedoeling om de auto betere looks te geven en detais toe te passen of te veranderen. Ik wil eigelijk mijn voorlampen donkere uitstraling geven. Nu is de binnnenkant chrome kleur en bij de qv onderandere is de binnenkant rook grijs wat ik zelf veel mooier vind staan. Een snele en goedkope oplossing is smokefolie maar dat schijnt niet door de apk te komen omdat het licht dan beperkt wordt. Weten jullie of er een bedrijf is of een manier om toch legaal je lampen een donkere tint te geven. Het liefst dan het binnenwerk van de lamp?

Met vriendelijke groet

 Joran

Ik denk niet dat je je bestaande lampen op een fatsoenlijke manier donkerder kan maken.

Alternatief is zoals hierboven ook al aangedragen om de donkere koplampen, eventueel de carbon look versie, te kopen. Hangt wel een kostenplaatje aan uiteraard, maar wellicht dat je 2e hands wat kunt vinden.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Lampen binnenwerk tinten
« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2019, 21:05:22 »
De binnenkant donkerder maken raadt ik af.
Daarvoor moet de lamp open gemaakt worden wat vaak niet zonder breuken of scheuren gaat.
Daarna moet alles weer terug gezet worden en dicht gekit wat er meestal niet mooi uit ziet...

Ik raad aan om andere units aan te schaffen, kijk eens op “onderdelenlijn.nl” of de Facebook pagina “Mercatino alfa Romeo Giulietta”. Daar vind je vaak nieuwe en tweedehands spullen.

Ik heb de koplampen op mijn Mito ook vervangen naar versies met Carbon print en die heb ik van een sloopauto.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

jan engelaar
116

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Lampen binnenwerk tinten
« Reactie #4 Gepost op: 17 september 2019, 00:11:24 »
Beste alfisten,

Sinds een klein maandje ben ik in het bezit van een grijze alfa giulietta. De auto rijd lekker en ben er helemaal gek op. Langzamer hand is het de bedoeling om de auto betere looks te geven en detais toe te passen of te veranderen. Ik wil eigelijk mijn voorlampen donkere uitstraling geven. Nu is de binnnenkant chrome kleur en bij de qv onderandere is de binnenkant rook grijs wat ik zelf veel mooier vind staan. Een snele en goedkope oplossing is smokefolie maar dat schijnt niet door de apk te komen omdat het licht dan beperkt wordt. Weten jullie of er een bedrijf is of een manier om toch legaal je lampen een donkere tint te geven. Het liefst dan het binnenwerk van de lamp?

Met vriendelijke groet

 Joran

Hai Joran!  Ik zou me persoonlijk niet ál te sabbel maken om die APK....   Als je een lichte smoke neemt, zal er over het algemeen geen haan naar kraaien....  Zéker niet als je APK keuringsstation een "kennis"/bekende is... ;-)