!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

RoydeWit
7

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Lekkage MiTo
« Gepost op: 10 november 2019, 18:56:21 »
Hallo,

Ik ben sinds een week de eigenaar van een MiTo en ben hier ernstig tevreden mee! Nu merkte ik alleen wel dat de vooruit en de zijruiten enorm snel besloegen waarna ik constateerde dat er vocht aanwezig is bij het voeten gedeelte van de achterbank.

Nu heb ik alle rubbers nagekeken maar deze zijn goed, hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn en is dit een bekend iets ?

Groet!

Roy
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2019, 19:00:57 »
Probeer eerst eens een Stuk te gaan rijden, half uutje  tot uurtje met kachel wat hoger en airco aan.

Hier lees je ook nog wat tips:

https://autosiero.nl/6-tips-tegen-beslagen-autoramen

Lekkage, kun je eventueel kijken of er iets lekt in de wasbox.   Wasstraat kan ook, maar ik ben zelf niet zo een fan van die harde borstels op de lak.

Uiteindelijk leven wij in een vochtig land, dus zal het probleem nooit helemaal verdwijnen ;)
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

RoydeWit
7

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #2 Gepost op: 10 november 2019, 19:57:27 »
@brinkerik Het stukje rijden heb ik al gedaan als als ik de airco aan zet trekt en het zo weg en anders de kachel voluit op maximaal blazen dan gaat het langzaam weg. Maar er zit wel degelijk vocht onder de bekleding want als ik er op duw hoor je echt een soppend geluid

Dat we in een vochtig land zitten weet ik, maar had zelfs bij me knullige Ibiza hiervoor geen last hiervan
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #3 Gepost op: 11 november 2019, 17:13:55 »
Hier hebben de Punto´s volgens mij ook wel eens last van.
Volgens komt het ergens bij de ruiterwisser of slot vandaan van de achterklep.
Kijk maar eens in de kofferbak bij het reserve wiel of het daar toevallig nat is. :)

*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #4 Gepost op: 11 november 2019, 19:21:11 »
Je zou eens kunnen kijken of er geen water langs het deurpaneel komt zoals in het volgende topic. In jouw geval dan natuurlijk de voordeuren.

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/waterlekkage-in-auto-bij-zware-regenval/msg113668/#msg113668

Bij een goed droge auto beslaan de ruiten nauwelijks als de airco gewoon z'n werk doet. Als jouw bekleding al 'sopt' is er zeker reden om goed op zoek te gaan.
*

RoydeWit
7

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2019, 15:26:58 »
Nou het probleem is gevonden/opgelost hoor.

Heb de dealer gebeld waar hij was aangeschaft en het probleem bij hem neergelegd. Alles is nagelopen en er was geen enkele lekkage te vinden. Toen is hij verder gaan bellen en het reinigingsbedrijf is "vergeten" de auto te drogen na het deep-stomen... Ja dan zitten die mooie opvangbakken inderdaad goed vol vocht.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2019, 18:00:02 »
Niet erg handig van het reinigingsbedrijf, maar goed kan gebeuren. :)
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #7 Gepost op: 4 december 2019, 17:14:04 »
Die komt zeker uit het laatje,  'standaard uitvluchten"  maar over oordelen kan ik niet.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #8 Gepost op: 4 december 2019, 17:24:01 »
@brinkerik dit lijkt inderdaad een beetje een 'Zo, daar zijn we ook weer van af' antwoord.
Van bekleding stomen heb je geen 'soppend' interieur lijkt me. Je hebt nu misschien nog garantie, ik zou niet al te snel akkoord gaan.
*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Lekkage MiTo
« Reactie #9 Gepost op: 5 december 2019, 08:22:11 »
Met het stomen van bekleding (als je het GOED doet) kan de bekleding zeker wel vol raken met water. Stoom is nou eenmaal heet water...

Het lijkt me echter wel sterk dat het bedrijf na het stomen is vergeten te drogen. Ik zou toch eens kijken naar andere manieren waarop de opvangbakken vol kunnen geraken. Dit klinkt eerder als een makkelijke uitvlucht.
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive