!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
@LeonAlfa Goed te horen dat carbon cleaning met waterstofgas jou heeft geholpen. Het filmpje dat @JS JTD is gepost laat ook verbetering zien. Het reinigt bij verbranding. Voor direct ingespoten motoren zal het niet helpen om de inlaatkleppen te reinigen. Diezelfde filmmaker heeft nog 2 filmpjes gemaakt. Eén over een spuitbuis die je leegspuit in je inlaatkanaal. Maar dat maakt de inlaatkleppen ook niet schoon. Hij had 0 pk verbetering. Het derde filmpje in deze serie heeft hij walnutblasting laten uitvoeren en dat had zeer goed resultaat. Inlaat kleppen schoon en 23 pk er bij, of weer terug eigenlijk.Dus als je het helemaal mooi wil doen met direct injectie eerst walnut blasten en dan waterstofcleaning. @brinkerik hoeveel kilometer heeft het blok gereden?Ik ben ook wel nieuwschierig naar de staat van mijn inlaatkleppen. Er is waarschijnlijk voor lange tijd veel carterdamp langs gegaan. Is er een manier om dit te kunnen zien zonder het inlaatspruitstuk los te halen?
WMI (na walnut behandeling) is mooiste en effectiefste oplossing, een oil catch can goede tweede. Toch?
Ik laat morgen mijn Giulietta 1.4 MultiAir 170pk uit 2016 carbon cleanen. Kost 120,- inc voorrijden. Mijn auto heeft bij koude motor last van stotteren en een beetje inhouden (bij optrekken), maar geen storingen. Na 160.000km vond ik het wel het proberen waard. Ik zal mijn ervaringen delen.
@Rubyroo dankje! Geloof jij, met jouw achtergrond, dan ook dat door wat waterstof in het inlaatkanaal te spuiten de chemische reactie C + 2H2 > CH4 optreedt, en er dus methaangas uit de uitlaat komt en er vastgekoekte koolstof oplost in de cilinders? Klinkt mij als te mooi om waar te zijn, of zou het echt zo makkelijk zijn?