!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

*

Robert69
1.319

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #15 Gepost op: 10 april 2024, 18:34:57 »
Klinkt als wensdenken, Robert. ;D

Je hebt gelijk  :cry:

Ben absoluut niet tegen vooruitgang, maar ik vinnum moeilijk, die Milano. Vooral de voorkant vind ik verwarrend en niet des Alfa's. Koplampen vind ik rommelig en de scudetto...tjaaaa...vernieuwend, zullen we maar zeggen.

Maar goed, misschien is ie in het echt een stuk aantrekkelijker. De puristen zullen dit model trouwens vast zo diep de grond in trappen dat de neus in China weer boven komt. ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Hjcvdm
58

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Milano
« Reactie #16 Gepost op: 10 april 2024, 18:51:00 »
https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-alfa-romeo-gaat-elektrisch-met-de-milano-6870812 hier staan wat meer plaatjes van het interieur, vind de stoelen wel gaaf (gok dat dit de Veloce is)
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #17 Gepost op: 10 april 2024, 19:06:29 »
Ik vind 'm boven verwachting, echt mooi.
Ben benieuwd hoe ie er in werkelijkheid uitziet.
Maar ik vrees dat ook deze Milano door menigeen finaal afgebrand wordt.
De eerste reacties zien er tenminste niet veelbelovend uit.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Taeke
433

  • Type Alfa: GT 2.0 JTS
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Milano
« Reactie #18 Gepost op: 10 april 2024, 19:39:14 »
Eerst in het echt zien, vind deze voor kant niet echt lelijk

*

Panigale
37

  • Type Alfa: Stelvio Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Milano
« Reactie #19 Gepost op: 10 april 2024, 21:56:22 »
Tja, in z’n segment vind ik het nog wel een van de mooiere auto’s, die versie in het rood is best oké. Koplampen/voorkant best tof
Die scudetto is wel even wennen, net als die zwarte boog met de achterlichten..
Die 3-spakige biohazard velgen zijn vreselijk en die 4-spakige velgen ook matig… moeten gewoon mooie 5-spaaks telefoon-velgen onder!
Verder jammer dat het stuur geen mooi rond hart heeft net als de giulia/Stelvio
Huidig: 2018 Stelvio Quadrifoglio
Vorig: 2006 147 2.0 twin spark, 2010 159 SW 1750 TBi, 2017 Stelvio 2.0T 280pk
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #20 Gepost op: 10 april 2024, 22:13:26 »
Ik heb nog nooit meegemaakt dat op dit forum een nieuwe Alfa positief ontvangen werd.

Meestal is zo'n 4 jaar later een groot deel van dezelfde critici echter wel aan het kijken voor een tweedehands exemplaar met de juiste specs voor een goede prijs. Bedrijven als Klomp en Avanti drijven op deze 'echte Alfisten', terwijl de officiële dealers nieuw niks verkopen.

Ik voorspel dat het met de Milano precies zo zal gaan.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #21 Gepost op: 10 april 2024, 22:33:03 »
Ik heb nog nooit meegemaakt dat op dit forum een nieuwe Alfa positief ontvangen werd.

Meestal is zo'n 4 jaar later een groot deel van dezelfde critici echter wel aan het kijken voor een tweedehands exemplaar met de juiste specs voor een goede prijs. Bedrijven als Klomp en Avanti drijven op deze 'echte Alfisten', terwijl de officiële dealers nieuw niks verkopen.

Ik voorspel dat het met de Milano precies zo zal gaan.

Precies.
De Alfa 164 en 166 werden destijds ook compleet afgebrand en nu zijn het ineens klassiekers.
Hetzelfde gebeurde mef de 145/146, Alfisten vielen over elkaar heen en schreeuwden om het hardst dat het weer tien keer niks was.
En laten we het vooral niet over de 159 hebben, want daar deugde ook niks van; veel te zwaar. En nu zijn ze populair.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Quadrifoglio Verde
106

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #22 Gepost op: 10 april 2024, 23:19:30 »
Als er een nieuwe Alfa op de markt komt, is het helemaal niks. Als hij een tijdje op de markt is, valt het best nog wel mee. Als hij uit productie gaat, is het best wel jammer. En als hij eenmaal een tijdje uit productie is, was het toch wel een gave wagen. Meestal gaat het zo inderdaad.

Wat deze Milano betreft; ik vind hem best te pruimen, op de foto's lijkt hij beter gelukt dan de Tonale. Ik zal er niet direct de Giulia voor inruilen, maar in deze klasse is het (op de foto's in ieder geval) een geslaagd model. Wel jammer dat hij waarschijnlijk rond de 35k zal gaan kosten voor de benzineversie. De elektrische versie zal vast nog duurder zijn en dan ook nog elke 300km een half uur aan de snellader staan, plus een dure laadpaal in de tuin. Die sla ik dus in ieder geval nog even over, maar voor de leaserijder kan het interessant zijn. Maar de tijd dat je voor E20000 een knappe Alfa 147 kocht, is helaas voorbij en gevoelsmatig is dat nog niet zo lang geleden.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

Milan.M
1.880

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Milano
« Reactie #23 Gepost op: 11 april 2024, 05:48:49 »
De elektrische versie zal vast nog duurder zijn en dan ook nog elke 300km een half uur aan de snellader staan, plus een dure laadpaal in de tuin.

Laten we heel eerlijk zijn, wanneer rijd je nou meer dan 300km in één rit?

En die laadpaal, die krijg je bij aanschaf van de Milano. Dan staat ie welliswaar nog steeds in je tuin, maar je hoeft hem niet los aan te schaffen 😅
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Bredabounce
191

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Milano
« Reactie #24 Gepost op: 11 april 2024, 09:45:45 »
Ik vind hem leuker dan de Tonale, de verhouding wielen/auto klopt beter.
Kentekenplaat zit voor op de verkeerde plek, maar de "156 deurgrepen achter" zijn een leuke knipoog.

MIJ spreekt het persoonlijk niet echt aan (het SUV model); ik vind het geen Alfa model. Maar een gerebadged Peugeot/Stellantisvihikel.
Hopelijk slaat ie goed aan voor het behoud van het merk en krijgen ze hierdoor de cashflow om weer leuke Alfa's te maken; zoals de Giulia...

Tja, voor de puristen was de 156 natuurlijk al geen alfa (ben ik niet mee eens, maar ben ook geen echte purist, maar een liefhebber)
De 159 is een supermooi model (rijd er zelf met veel plezier in), volwassener dan de 156  maar inderdaad "vrij zwaar op de hand" en de motorisering is "mwa" - maar wel relatief betrouwbaar.
De Giulia/Stelvio: echt iets voor Alfa om trots op te zijn (de looks & performance & betrouwbaarheid).

Ik ben geen purist, ik ben een autoliefhebber. Van de 145, 155, 156, 159 krijg ik een lach op mijn gezicht bij het instappen. Gezien de kilometers altijd de diesels gereden, super betrouwbaar , veel vermogen en relatief laag verbruik.
Een dieselblok in een Alfa is natuurlijk ook al een beetje fout - maar voor mij wel betaalbaar plezier.
De Alfetta, Alfasud en natuurlijk de Arna wordt ik zelf nou ook niet echt warm van. maar ieder zijn meug. 
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #25 Gepost op: 11 april 2024, 11:31:11 »
Ik heb alle foto's en filmpjes inmiddels eens goed bekeken, en vind de Milano best een mooi, stoer karretje voor het betreffende segment. Zou ik iets zoeken in dat segment, dan stond 'ie zeker hoog op de shortlist.

Puntjes van kritiek:
- De scudetto's, zeker die met het logo, vind ik een beetje goedkoop en after-market overkomen. Misschien valt het in het echt mee of is het een kwestie van wennen...
- Voor de merknaam achterop hebben ze het ouderwetse lettertype met 'krullen' gebruikt. De typenaam aan de zijkant is dan weer weergegeven met het strakke lettertype dat de laatste jaren gehanteerd werd bij Giulia, Stelvio en (facelift) Giulietta. (Bij de Tonale werd de typenaam weer opeens in de gekrulde letters weergegeven.) Dit door elkaar gebruiken van verschillende lettertypes komt op mij knullig over, zo'n beetje les 1 voor iedere designer om dit soort dingen consistent te houden.

Op zich niks mis mee dat men besloten heeft weer ruimte te maken voor de kentekenplaat in het midden. Zit in mijn ogen wel erg laag, waardoor het op sommige foto's bijna overkomt als een soort schuiver die op de auto is gemonteerd. Verder valt het op dat de auto wordt gepresenteerd met een Italiaans kenteken. Maar wel met een plaat op Europees formaat i.p.v. het kleinere formaat dat we van Italië gewend zijn. Men kijkt dus duidelijk verder dan de Italiaanse neus lang is met de Milano.
*

Quadrifoglio Verde
106

  • Type Alfa: 75 en Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #26 Gepost op: 11 april 2024, 13:24:06 »
De elektrische versie zal vast nog duurder zijn en dan ook nog elke 300km een half uur aan de snellader staan, plus een dure laadpaal in de tuin.

Laten we heel eerlijk zijn, wanneer rijd je nou meer dan 300km in één rit?

En die laadpaal, die krijg je bij aanschaf van de Milano. Dan staat ie welliswaar nog steeds in je tuin, maar je hoeft hem niet los aan te schaffen 😅

Een retourtje naar het westen van het land is al snel 400km voor mij. En in de 2,5 jaar dat ik deze auto heb, zijn we ermee naar Hamburg, Parijs, Normandie, 2x Dusseldorf, Baden baden en een paar week geleden nog naar Berlijn gereden. En dan ben ik vast nog wat vergeten. Misschien ben ik een uitzindering, maar kijk maar eens hoeveel gele kentekens je ziet rijden riching zuid en oost Europa.

Ik geloof best dat het met wat plannen en berekenen ook best zal lukken met een ev, maar ik vraag me dan nog steeds af waarom ik meer zou gaan betalen voor een auto die me meer gedoe oplevert. Prima als een ev bij je autogebruik past, maar ik sla eerst nog even over.

Misschien krijg je laadpaal er wel bij, hij moet ook nog aangesloten worden wat de nodige aanpassingen in de meterkast met zich mee brengt. Die gaat Alfa vast niet voor je betalen. Dan is het ook alleen nog rendabel als je zonnepanelen hebt, die wij niet hebben,omdat dit voor onze situatie niet uit kan. Ben je ook nog een keer in de situatie dat je geen eigen oprit hebt, wordt het nog ingewikkelder.

Het lijkt me alleen wel fijn dat je minder onderhoud hebt en je hoeft niet meer warm te rijden.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

AdT
90

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Milano
« Reactie #27 Gepost op: 11 april 2024, 15:00:43 »
Ik ga hem zeker eens in het echt bekijken. Hopelijk komt er nog een benzine versie met wat meer vermogen.
*

Sjonnie GTI
31

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Milano
« Reactie #28 Gepost op: 11 april 2024, 15:54:46 »
Ik liet mijn zoon (2 jaar en 3 maanden) een filmpje zien van de Milano (zonder dat hij het logo kon zien) en vroeg aan hem wat voor auto het was. "Isse Alfa" zei hij, "mooie Alfa Lomeo". Ook voor een peuter is het dus duidelijk herkenbaar een Alfa. De geregeld gehoorde kritiek dat het een generiek design is dat van alles had kunnen zijn kan met deze onwetenschappelijke proef dus de prullenbak in. Gek van SUV's ben ik niet, maar zo op de foto vind ik dit een leuke auto. Een beter geslaagd model ook dan de Tonale die voor mij om meerdere redenen niet interessant is (oa te duur in de lease).

Over elf maanden mag ik weer een nieuwe leaseauto uitzoeken en gaat "mijn" Peugeot 208 GT-Line eruit. Benzine en ook hybride is erg duur geworden in de lease (althans bij ons wel) en zo word je richting elektrisch gepushed. Qua benzine was er nooit verschrikkelijk veel mogelijk (budget was in 2020 25000 euro) en hoewel dat gewijzigd is kan er veel meer als je voor elektrisch kiest. In dat licht bezien staat een elektrische Milano zeker op de lijst al is het nog de vraag welke uitvoering financieel haalbaar is. De Veloce vind ik best een aantrekkelijk vooruitzicht maar als die ruim over de 50000 euro gaat zal dat lastig worden. Collega's zijn massaal aan de Tesla (Model 3 en Y) gegaan en er wordt gekletst over de Volvo EX30. Ook al vind ik die Model 3 met de nieuwe neus niet zo afzichtelijk meer als voorheen en vindt mijn zoon Tesla's heel mooi (gelukkig maar voor hem), die "minimalistische" interieurs zijn om te huilen zo karig. Een laadpaal heb ik echter niet (noch een koopwoning) en op het werk zijn er vooralsnog geen oplaadmogelijkheden.

Ik kan er ook voor kiezen om af te zien van een leaseauto en gewoon met m'n privéauto naar het werk te rijden tegen een goede onkostenvergoeding.  Dan kan ik lekker met de Giulia dagelijks naar het werk, al moet ik die op de diverse locaties wel parkeren op een openbare parkeerplaats met alle schade (zonder briefjes van de daders) van dien. Bij mijn leasebak maakt me dat niet veel uit, dat is toch een verstandshuwelijk, maar bij m'n Giulia vind ik dat wel jammer. Dan is zo'n lease-Milano een auto die je met een geruster hart achterlaat. Al met al ís er nu in ieder geval een auto die ik zou overwegen om te leasen.
*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #29 Gepost op: 11 april 2024, 17:25:34 »
Ik moet zeggen dat die blauwe kleur wel mooi is een beetje vergelijkbaar met,
Blue Avatar van de Peugeot 308sw wat ik een te gekke kleur vind.
De eerste plaatjes zo in het wit vond ik de Milano echt geen goed doen.
Maar in dit mooie blauw vind ik de voorkant en zij flanken nog best wel oke.
Koplampen zijn wel echt Peugeot maar dat is niet perse een minpunt wat mij betreft.
De achterkant ben nog steeds wat minder positief over,
al is het geen verrassing dat de achterkant wel heel erg Stellantis is.