!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

*

GTv6
119

  • Type Alfa: Giulietta QV & Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #30 Gepost op: 11 april 2024, 20:10:54 »
Alfa Romeo Giulia B-Tech 2020 (Massimo)
Alfa Romeo Giulietta 1750TBi (HS-Corse)

Ex: Alfa Romeo GT 2.0 JTS & 3.2 v6
Ex: Alfa Romeo 147 1.6 & 2.0 T-Spark
*

marcelt
116

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #31 Gepost op: 11 april 2024, 20:26:44 »
Ik liet mijn zoon (2 jaar en 3 maanden) een filmpje zien van de Milano (zonder dat hij het logo kon zien) en vroeg aan hem wat voor auto het was. "Isse Alfa" zei hij, "mooie Alfa Lomeo". Ook voor een peuter is het dus duidelijk herkenbaar een Alfa. De geregeld gehoorde kritiek dat het een generiek design is dat van alles had kunnen zijn kan met deze onwetenschappelijke proef dus de prullenbak in.

Haha😀 +1! Hier hetzelfde wetenschappelijke onderzoek met dezelfde uitkomst 👌

Overigens wordt ook regelmatig de zijkant als generiek omschreven maar in de heuplijn zie ik toch echt de Giulietta terug🤔
Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

marcelt
116

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #32 Gepost op: 11 april 2024, 20:54:20 »
Nu vind ik eigenlijk altijd al dat je een Alfa in het echt moet zien om het design goed te kunnen beoordelen. Dat vond ik bij de MiTo en de Giulietta en onlangs bij de Tonale en zelfs bij de bloedmooie 156 destijds. Als 13 jarig jochie snapte ik toen op basis van de foto’s niet zo goed waarom alle autobladen het over “bellissima”  en “bella macchina” hadden tot ik er een in het echt zag en eigenlijk vanaf dat moment om was als Alfa liefhebber😄

En inderdaad wat hier ook al gezegd werd. Bij ieder nieuw model van een Alfa schreeuwen de “alfisti” dat het geen echte Alfa is en en het einde Alfa is etc. etc. Wat dat betreft zijn de Alfisti best een groep zuurpruimen😄.  Heb dan medelijden met de BMW rijder die me toch een serie gedrochten tegenkomt in de showroom. Maar ze schrijven orders als een malle (wereldwijd). En dan al die reacties dat ze echte Alfa’s moeten maken. Volgens mij hebben ze in 2016 een behoorlijk “echte” Alfa geïntroduceerd. Ik mag mezelf tot de gelukkigen rekenen er dagelijks in te rijden. Alle autopers looft hem (terecht) als een van de best rijdende sportsedans, je wordt overladen met complimenten dat het zo’n gave auto is. Maar vervolgens rijdt iedereen zelf weg in een grijze/zwarte generiek rijdende inwisselbare {vul volumemerk in}.

Overigens vind ik op de bewegende beelden de Milano echt een vet ding dus dat belooft wat voor het echie.. en reken mezelf niet echt tot de SUV liefhebbers.
Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2024, 21:01:53 »
Als je de Veloce versie vanaf de zijkant ziet, heeft ie wat profiel betreft wel iets weg van de Alfa Sud TI.
Ben erg beniewd naar de hybride Speciale versie, hoe die eruit ziet en wat er allemaal opzit.
Prijs van de Speciale schat ik in op EUR 39.900,--.

Het instapmodel zal in NL wel ergens uitkomen rond de EUR 34.900,--.
In Duitsland wordt gesproken over een vanaf-prijs van EUR 29.900,-- voor de hybride en EUR 39.900 voor de volledig electrische versie.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

brinkerik
1.831

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2024, 21:54:58 »

De eerste plaatjes deden mij fronzen,  maar gisteren de presentatie gekeken, en vind het een prima wagen.

Waar ik het meest moeite mee heb, is de snor op de achterzijde, waarna het `nieuwe` scudetto

maar, wil toch een dikke voldoende geven aan het eind resultaat,   nu idd nog 1 wat  dikkere benzine motor.
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

GT1986
1.182

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #35 Gepost op: 12 april 2024, 08:46:59 »
Prijs van de Speciale schat ik in op EUR 39.900,--.

Het instapmodel zal in NL wel ergens uitkomen rond de EUR 34.900,--.

Ik hoop dat je ongelijk hebt, de Speciale kost in Italië ‘slechts’ € 31.900.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #36 Gepost op: 12 april 2024, 10:14:46 »
Prijs van de Speciale schat ik in op EUR 39.900,--.

Het instapmodel zal in NL wel ergens uitkomen rond de EUR 34.900,--.

Ik hoop dat je ongelijk hebt, de Speciale kost in Italië ‘slechts’ € 31.900.

Ok, dat valt me dan reuze mee.
Met ca. 4k aan BPM zouden we dan in NL op ongeveer 36k uitkomen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #37 Gepost op: 12 april 2024, 18:29:48 »
Ik weet niet of er al prijzen bekend zijn?
Maar als die ongeveer rond de 36 uit zou komen,
dan is dat best wel een goede prijs denk ik.
*

bekkie
2.751

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #38 Gepost op: 12 april 2024, 21:06:33 »
Ik weet niet of er al prijzen bekend zijn?
Maar als die ongeveer rond de 36 uit zou komen,
dan is dat best wel een goede prijs denk ik.

Nee, prijzen worden pas later bekend gemaakt.
Het enige dat gezegd is dat de vanafprijs in Italie 30k zal zijn.
En op de Italiaanse AR-site saat de Milano Speciale Hybride voor EUR 31.990,-- geprijsd.
Reken dat om naar NL en je komt op minstens 36k.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Posthumus
229

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
Re: Milano
« Reactie #39 Gepost op: 13 april 2024, 09:38:54 »
Denk dat ik er inmiddels voor mezelf uit ben.
Ok, de Milano zag er tijdens de presentatie beter uit dan op de eerder gelekte foto's, dus dat scheelt. Anderzijds vind ik het jammer dat je op zoveel vlakken ziet dat het allemaal niks mocht kosten. Een trend die we vaker zien bij moderne auto's. Zwarte plastic delen scheelt autolak, een rechthoekig scherm is goedkoper dan een groter scherm dat wel in de ronde dashboardkokers zou passen, etc.

Maar boven alles is het vooral zo makkelijk.

Het is een herhaling van de MiTo. Ze hadden de 8C als halo en de MiTo werd een soort mini-8C. Ietwat geforceerd, maar dat was nog een leuke auto om te zien.

Nu hebben ze de Giulia SWB Zagato als halo gepakt. Maar volgens mij kan je onmogelijk bepaalde elementen van een Zagato-ontwerp klakkeloos overnemen. Een Zagato moet je in z'n geheel zien en waarderen hoe mooi het is van lelijkheid (mening).







Maar goed, laten we het omdraaien. Er is weer een nieuw model. Als het goed is wordt het ook een betaalbaar model.
Laten we hopen dat het een commercieel succes gaat worden, want wees eerlijk. Lelijke, hoge autootjes doen het nu eenmaal goed.

En misschien levert het dan financieel ruimte op voor een nieuwe Giulia SW op basis van de 508, Wellicht heeft het volgende model weer meer design-elementen van de 33 Stradale?

155 2.0 TS 8v '94
156 2.0 TS '99 (G3)
156 SW 2.0 TS '01
145 1.9 JTD '01
GT 1.8 TS '05
156 SW 1.9 JTD 8v '05
159 SW 1.7 TBi '09
*

DanaBanana
782

  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #40 Gepost op: 13 april 2024, 12:21:25 »
Het is een herhaling van de MiTo. Ze hadden de 8C als halo en de MiTo werd een soort mini-8C. Ietwat geforceerd, maar dat was nog een leuke auto om te zien.
Ach, hou op. Het is vooral een herhaling van de MiTo (en ieder ander nieuw model) op forums als dit en andere plekken waar  'echte Alfisten' hun mening geven.

Nu was de MiTo nog een leuke auto om te zien? Toen die werd geïntroduceerd waren de geluiden wel anders. Te hoge neus, schele koplampen met rare randen. Veel te vrouwelijk en niet agressief/sportief genoeg, etc. Om nog maar te zwijgen over de kritiek die elke nieuwe Alfa per definitie krijgt: te duur, prestaties niet als een Ferrari, etc. En uiteraard geen 'echte Alfa', want teveel gedeeld met de Punto.

Van mij krijgt de Milano het voordeel van de twijfel. En de 'echte Alfisten' krijgen wat mij betreft vier jaar de tijd om te wennen. De ervaring leert dat ze die tijd bij ieder nieuwe model minimaal nodig hebben.
*

Alfa 147 Ti
1.590

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #41 Gepost op: 13 april 2024, 12:21:59 »
De Mito kon ik nog wel mooi vinden, dat kan ik niet van de Milano zeggen voor de voorkant.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

GT1986
1.182

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #42 Gepost op: 13 april 2024, 14:12:58 »
Van mij krijgt de Milano het voordeel van de twijfel. En de 'echte Alfisten' krijgen wat mij betreft vier jaar de tijd om te wennen. De ervaring leert dat ze die tijd bij ieder nieuwe model minimaal nodig hebben.

Volledig mee eens. Dit is hoe het vrijwel altijd gaat, uitgezonderd enkele modellen zoals de 156.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #43 Gepost op: 13 april 2024, 18:39:33 »

Nee, prijzen worden pas later bekend gemaakt.
Het enige dat gezegd is dat de vanafprijs in Italie 30k zal zijn.
En op de Italiaanse AR-site saat de Milano Speciale Hybride voor EUR 31.990,-- geprijsd.
Reken dat om naar NL en je komt op minstens 36k.

Als de instapper daar ongeveer op uit zou komen voor NL,
dan lijkt het mij op zich niet zo'n hele gekke prijs.
Benieuwd hoe deze het zal gaan doen in de verkopen.
Ik denk persoonlijk dat het misschien best wel eens wat zou kunnen worden.
Al heb ik wel een klein beetje mijn twijfels over de volledig elektrische versies,
die volgens geruchten waarschijnlijk een heel stuk duurder zullen uitvallen.
Maar goed dat is allemaal koffie dik kijken.
*

Robert69
1.319

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Milano
« Reactie #44 Gepost op: 13 april 2024, 20:25:46 »
Van mij krijgt de Milano het voordeel van de twijfel. En de 'echte Alfisten' krijgen wat mij betreft vier jaar de tijd om te wennen. De ervaring leert dat ze die tijd bij ieder nieuwe model minimaal nodig hebben.

Volledig mee eens. Dit is hoe het vrijwel altijd gaat, uitgezonderd enkele modellen zoals de 156.

Ik val denk ik niet onder de Alfisten/puristen. Want ik vond de Mito, Giulietta, Giulia, Stelvio en Tonale eigenlijk meteen wel toffe ontwerpen.  De achterkant van de Milano vind ik ook wel tof
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce