!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Motoragent in burger
« Gepost op: 29 augustus 2021, 13:09:44 »
Gisteren voor het eerst sinds ik auto rijd, geconfronteerd met een motoragent in burger die mij maande snelheid te minderen.

Ik reed op de A1 van Amersfoort naar Apeldoorn en zat vanaf Barneveld al vele kilometers achter een busje van een installatiebedrijf dat continu op de linker rijstrook bleef rijden. Ook als ie naar rechts kon. Herkenbaar? Afijn, na ca. 10 kilometer was ik dat wel een beetje zat en begon aan te dringen door netjes kenbaar te maken dat ik er eigenlijk wel langs wilde. Ik had 'm inmiddels in 'D' gezet en begon me behoorlijk te ergeren. Ongemerkt was de snelheid opgelopen naar ca. 130 km/h, ruim boven de 100. Maar het busje bleef stoer links rijden.
Ik liet 'm op een gegeven moment maar rijden, maar na 5 km zag ik 'm ineens naar rechts schieten, naar de rechter rijstrook, en plotseling snelheid minderen. Maar tegelijkertijd zag ik een motorrijder die er vlak voor reed, half op de vluchtstrook, achterstevoren op zijn motor zittend en wild gebarend. Ik denk: die hebben ruzie, dus eens even kijken wat daar gebeurt. Dus ik er langs met 120, langs het busje en de motorrijder die vreemde capriolen bleef uithalen en van de afrit van het SHELL-station ineens weer de vluchtstrook en de rechter rijstrook opreed. Nog steeds achterstevoren op z'n motor zittend. Het busje reed inmiddels 90 km/h en was blijkbaar gemaand langzamer te rijden.
Maar goed, bij mij viel het kwartje nog steeds niet en dacht dat die twee elkaar van de weg wilden rijden. Dus ik gas bijgeven en er langs met 120. Maar dat had die motorrijder in de gaten en toen had ie mij in het vizier. Hij reed nog steeds op de vluchtstrook en maande mij langzamer te rijden. Ik denk: wat is dat voor een rare snuiter, wat is ie toch aan het doen daar? Ik had inmiddels wel zoiets van: is dit soms een politieagent? Maar ik zag niets wat daarop wees. Geen politiemotor, geen politiekleding, helemaal niets.
Dus ik gewoon door met 120, komt ie achter me rijden en vervolgens naast me rijden. Ik zag dat ie iets zei, maar kon daar weinig uit opmaken. Dus ik 'ja' knikken en doorrijden. Ben vervolgens wel langzamer gaan rijden, want ik vertrouwde het voor geen meter. Afijn, hij reed vervolgens als een gek door, om vervolgens na een 300 meter in de ankers te gaan en te stoppen op de vluchtstrook. Ondertussen had ie mijn kenteken ook nog even bekeken.
Mijn vrouw en ik hadden vervolgens een hele discussie in de auto wat voor gek dit eigenlijk wel moest zijn om zich zo te gedragen, gevaarlijke capriolen uit te halen en je op deze manier te wijzen op je rijgedrag. We kwamen er ook niet uit of dit nou een motorgek was of toch een politieagent in burger. Totdat ik gisterenavond eens op internet rondstruinde en las dat er meer ervaringen zijn met motoragenten in burger die zich in het gebied op de Veluwe levensgevaarlijk gedragen en automobilisten op de bon willen slingeren. Dus tóch een politieagent in burger.

Waarom dit lange verhaal? Ik  moest het even kwijt en om jullie te waarschuwen.
Ben trouwens wel benieuwd of er soortgelijke ervaringen zijn.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Motoragent in burger
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2021, 19:47:00 »
Had hij een display aan de motor. Nee? Dan is het iemand van de brommerclub en geen politieagent.  Als hij je wil manen tot langzamer rijden dan doet hij dat via een display.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motoragent in burger
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2021, 22:33:26 »
Had hij een display aan de motor. Nee? Dan is het iemand van de brommerclub en geen politieagent.  Als hij je wil manen tot langzamer rijden dan doet hij dat via een display.

Nee, geen display. Maar dat hadden de motoren waarover ik gelezen heb op internet ook niet. En daar bleken toch echte agenten op te rijden.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Motoragent in burger
« Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2021, 00:09:06 »
Jeetje, bijzonder verhaal zeg! Echt zo'n "had ik maar een dashcam-situatie" ;-)
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Motoragent in burger
« Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2021, 07:36:05 »
Ik heb ook eens zo'n motoragent gezien. Helemaal in zwart. Maar die had ook een dienstwapen bij hoor. Kan zijn dat je het misschien niet was opgevallen.
*

Robert69
1.285

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motoragent in burger
« Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2021, 10:05:02 »
Had hij een display aan de motor. Nee? Dan is het iemand van de brommerclub en geen politieagent.  Als hij je wil manen tot langzamer rijden dan doet hij dat via een display.

Ik betwijfel of die een display aan hebben/bij zich hebben. Heb ook wel eens zo'n motorcopper langs zien komen, gebarend dat ik wat rustiger moest rijden.

Maar het is wel bloedje-irritant ja die gasten in burger. Je weet gewoon niet altijd zeker of het echt een agent is. Tegenwoordig kun je alles verwachten dus ook mafklappers die achterstevoren op hun motor een beetje de agent uithangen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
2.687

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Motoragent in burger
« Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2021, 18:20:23 »
Het zou kunnen zijn dat ze met één of andere operatie bezig waren.
Het is wel wat vreemd inderdaad.
Maar onopvallende politie motoren zijn er volgens mij ook gewoon.
Geen idee of dat dat ook BMW's zijn net zoals de opvallende.