!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Multiecuscan
« Reactie #15 Gepost op: 28 september 2023, 20:56:09 »
Al geprobeerd maar helaas geen resultaat.

vwb olieniveau, ter info, dit kan je ook met MES realtime uitlezen.

Uitlezen via dashboard loopt vaak moeizaam, met enige vertraging. Kan dagen duren voordat uitlezing update
Moet ook onder gespecificeerde omstandigheden die in instructieboekje vermeld staan....

<snip>
Motor 2.0T4 MAir
Ga als volgt te werk:
plaats het voertuig op een vlakke
ondergrond en laat de motor minstens
5 minuten lang draaien (temperatuur
hoger dan 80°C), zet de motor vervolgens
af;
de motor starten en op laag stationair
laten lopen; ongeveer 2 minuten wachten
*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Multiecuscan
« Reactie #16 Gepost op: 28 september 2023, 21:01:18 »
Ik ben naar de de dealer geweest voor de reset van de olieniveau. Ik kreeg te horen dat ze dat niet doen omdat ik daar de olie niet heb ververst. Als ze de reset doen schijnt gelijk te worden geregistreerd dat de olei wordt ververst. Heel bijzonder allemaal.
Ik denk dat er niets anders opzit dan maar de set te kopen incl. SGW module. Of heeft iemand anders nog een idee?

Ik weet niet uit welke omgeving je komt, maar wij hebben een Bosch KTS  met de SGW unlock erop, daarmee moet resetten geen probleem zijn.

Ik heb gisteren gekeken of er in mijn voertuig een SGW module zat. Voorlopig kan ik hem niet vinden. Ik heb vandaag mijn OBD kabel gekregen en ga die morgen uitproberen met Multiecuscan. Kijken of het gaat lukken.
Mocht het niet lukken dan maak ik een afspraak. Ik kom uit Bodegraven dus dat is niet zo ver. Bedankt voor het aanbod.
*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Multiecuscan
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2023, 18:25:29 »
Ik heb gelukkig geen SGW module. Gelijk Multiecuscan geregistreerd. Werkt allemaal goed. Kon ook de olieservice resetten.
Maar mijn probleem blijft. Het oliepeil blijft aangeven dat er te weinig inzit. ZIe foto. Ik heb er ongeveer 300 ml bijgedaa maar er veranderr niets. MES geeft aan dat er 3,53 liter inzit maar dat kan niet. Bij elkaar m,oet er nu zeker 4,5 liter inzitten.
De oliedruk is volgens mij ook goed. 4,44 bar bij 3000 tpm.
Iemand enig idee?

Wat mij trouwens wel opviel was dat tijdens het wisselen het originele filter iets kleiner in doorsnede was dan het filter wat er af kwam. Dat was een imitatie.





*

Rien67
29

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Multiecuscan
« Reactie #18 Gepost op: 5 oktober 2023, 22:13:47 »
Omdat ik begon te twijfelen hoeveel olie er nu inzat deze er maar uit gehaald en gemeten. Het was 4,5 liter. Terug gedaan en hopen dat het goede niveau wordt aangegeven. Nee dus. Maar eindelijk vanochtend gaf hij het goede niveau aan. Wat duurt het belachelijk lang. Morgen mes er aan hangen om te kijken wat de hoeveelheid olie aangeeft.
*

Niels G60
426

  • Type Alfa: Alfa 155/147
  • ****
    - Senior Alfist
    • van Doorn en Top Nijkerkerveen
Re: Multiecuscan
« Reactie #19 Gepost op: 6 oktober 2023, 21:53:01 »
Dat hele electronisch oliepeil is compleet waardeloos, en mogen ze van mij er zo af gooien.

Gewoon een ouderwetse peilstok, dat werkt altijd ;)
www.vandoornentop.nl

Alfa 155 2.0 16V EVO4 R Seq
Abarth Punto EVO SuperSport Stage 4
Fiat Grande Punto Sport T-Jet Stage 2
*

Bottas
842

  • *****
    - Super Alfist
Re: Multiecuscan
« Reactie #20 Gepost op: 6 oktober 2023, 22:21:43 »
Good posting!
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Multiecuscan
« Reactie #21 Gepost op: 10 oktober 2023, 20:12:56 »
Ik mis het peilstok ik maar bij mij reageert het elektronisch peil redelijk snel. Zou het vervangen of reinigen van de sensor niet helpen? Ik heb dat een keer gedaan bij de 159 TBI die ik voor de Giulia had.
Ik vul altijd 5 liter bij als ik ook het filter heb vervangen. Staat dan precies op max peil.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's