!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2019, 23:54:39 »
Wel gaaf zo’n sticker en ook mooier als ie reflecterend is! Enne verder zou ik hem zo plakken als op de laatste foto vd 4 😉👌🏼




nou hij zit als foto 4 hoor
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #16 Gepost op: 17 oktober 2019, 00:04:40 »
Netjes toch? Vanwaar de 'huilie huilie'?

:-D

EDIT:
** zet bril op **
Oh shit, zie het nu pas.... :-/

PS. Is dit echt een sticker? Lijkt op foto erg goede kwaliteit
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #17 Gepost op: 17 oktober 2019, 01:19:29 »
Netjes toch? Vanwaar de 'huilie huilie'?

:-D

EDIT:
** zet bril op **
Oh shit, zie het nu pas.... :-/

PS. Is dit echt een sticker? Lijkt op foto erg goede kwaliteit

Nee, in alle goede bedoeling alvast even gemonteerd.

ik had bijna een deuk in de caddy getrapt vandaag.. ben nooit zo uit me slof. zelfs vrouw lief herkent me niet meer. Alleen om een stickers. snappen jullie dat.
*

Alfarosso
16

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #18 Gepost op: 17 oktober 2019, 03:17:44 »
Netjes toch? Vanwaar de 'huilie huilie'?

:-D

EDIT:
** zet bril op **
Oh shit, zie het nu pas.... :-/

PS. Is dit echt een sticker? Lijkt op foto erg goede kwaliteit

Nee, in alle goede bedoeling alvast even gemonteerd.

ik had bijna een deuk in de caddy getrapt vandaag.. ben nooit zo uit me slof. zelfs vrouw lief herkent me niet meer. Alleen om een stickers. snappen jullie dat.

Wat ontgaat mij nou?  Ik zie namelijk niks raars
*

DanielH92
1.945

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #19 Gepost op: 17 oktober 2019, 11:17:03 »
Dat de oude kentekenplaat met 2 dikke schroeven door de gloednieuwe bumper is geboord, terwijl hij een kentekensticker wilde gebruiken als ik het goed begrijp.

@SpecialVeloce Wordt het op kosten van de spuiterij weggewerkt en weer opnieuw gespoten of waren ze niet op de hoogte van je ideeën? 😯
*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #20 Gepost op: 17 oktober 2019, 12:43:47 »
Wauw wat een idiote fout zeg...
Neem aan dat ze op de hoogte waren van je plannen voor een sticker?

Ben benieuwd hoe dit word opgelost...
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #21 Gepost op: 17 oktober 2019, 20:07:05 »
De afspraak was. Ik monteer alles af. Niets monteren. De kenteken sticker kwam ik van de week op want die plaat moest er weer op en ja hoe zit ie nu juist.
Dus ik zag op auto blog een Aston Martin een of ander exoot met een kleine stikker op de spoilerlip. Toen dacht ik aan @jan engelaar Die even 400 euro moest dokken voor een spotrepairtje, Ik dacht nou dat kan ik nu voor zijn..........Dus...

Toen ik het zag dacht hij ........ sorry foutje. Hij bood het aan om het op te lossen. Maar ja daar heb ik weinig trek in. Weer die bumper eraf. ( Het verhaal hier achter is veel groter.)  En dat heeft ook met stickers te maken. Maar mijn spuiter heeft hier niets mee te maken. Dat is een echte vakman.

Zaterdagavond op vakantie en de auto heb ik nog niet.
En ik moet echt nog een hoop doen.

Gaat lekker dus
*

Dreee
156

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm (2014)
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #22 Gepost op: 17 oktober 2019, 20:30:01 »
Toen ik het zag dacht hij ........ sorry foutje. Hij bood het aan om het op te lossen.

In hoeverre wijkt hun "oplossing" af van de door jou gewenste oplossing?

Het 'jouw' spuiter laten oplossen, op kosten van 'montage-fouten-maker' lijkt mij geen rare eis... En dan inplannen na de vakantie ofzo?
Nu: (2014) Giulietta 2.0 JTDm Sportiva - Rosso Comp. - Revlimit S1 + JTD-P S2 koppeling + Novitec Stradale + Ulter.
Ex: (2009) 147 2.0 TS - Nero - 'Novitec', (1999) 156 1.6 TS - Nero
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #23 Gepost op: 17 oktober 2019, 21:57:30 »
@Dreee

ik ga hier misschien later wat over vertellen. Als het is opgelost of achter de rug is. Want het kost me nu wat zenuwen.

*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #24 Gepost op: 17 oktober 2019, 22:33:38 »
Je hebt in ieder geval veel oog voor detail.. ;-)
Ik heb nooit beseft dat die gaten er nog in moeten, dacht dat dit vanuit de fabriek al zo was hehe..
Morgen even kijken hoe hij bij mij erop zit eigenlijk..

Afgezien daarvan begrijp ik je frustratie zeer goed. Je kijkt ergens naar uit, maakt van een nadeel een voordeel en vervolgens is het om zeep geholpen..
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #25 Gepost op: 17 oktober 2019, 23:05:40 »
Aiiii @SpecialVeloce ... dat is balen zeg! Ik begrijp je frustratie erg goed. Ik ben ook een perfectionist wat dit soort zaken betreft en zou er ook niet tegen kunnen dat nu je idee om zeep wordt gebracht. Wel goed dat men hun fout erkent en ook willen oplossen.

Een sticker heb ik ook geprobeerd maar is er inmiddels weer afgehaald (wat een pokkewerk om dat ding er weer af te krijgen). Ik had een 1 op 1 grootte sticker, kleintje kon niet vanwege eveneens enorme gaten waar de kleine sticker niet overheen paste. Overigens vond ik een kleine sticker ook wat te risicovol met oog op oom agent.
Uiteindelijk kreeg ik deze 1 op 1 sticker er niet mooi glad op, vanwege de gaten die in de bumper zaten (om de echte kentekenplaat te bevestigen) maar ook vanwege de rondingen van de Giulia.
Dit stoorde me dus enorm, ook de letters op de sticker waren niet het juiste lettertype  overigens. Dus nu zit de officiële  plaat er weer op. Ik laat het nu zo zitten en zou niemand adviseren een sticker te plaatsen. Dat is trouwens persoonlijk, zijn genoeg mensen die het goed bevalt.

Ik zou het even aanzien zo en na de vakantie eens kijken of je de gaten wilt laten dichten en alsnog een sticker wilt monteren. Heb je recht op en zo te horen zal dit geen problemen opleveren.
In ieder geval een goede vakantie en probeer daarop te focussen. Hoe dan ook komt het goed 💪🏻💪🏻💪🏻
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

jan engelaar
120

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #26 Gepost op: 18 oktober 2019, 02:23:02 »
Hai !  Ik heb nu inmiddels bij 6 wagens op rij (waarvan 3 Alfa's)  , een kentekensticker bevestigd, en zou niéts anders willen, want veel netter/mooier m.i.  , en voor de kosten hoef je het ook niet te laten, ik was nu voor die op mijn GIULIA iets van 15 euro kwijt (Hoogste kwaliteit , zelfs vól vanaf 3 cm met een super hoge drukspuit er op niets aan de hand, én reflecterend!)

Daarnaast woon ik in één van de dichtstbevolkte politie-steden :-) , maar in al die jaren nog nóóit daarop aangesproken en/of voor aangehouden....   Wil niet zeggen dat dat niet zou kunnen , maar dus nóóit gebeurd, hoewel ik dan wél weer vele malen ben voor andere redenen ben aangehouden ... 

Overigens een gróót aantal kennissen die er ook mee rond tuffen, en voor hun geld vooralsnog hetzelfde , nooit problemen.....  Áls je al een keer een "verkeerde" treft, die kans is dus blijkbaar bijzonder laag, dan vermoed ik dat je in bijna álle gevallen er wel mee wegkomt als je ter plaatse de originele uit de achterbak tovert , en die er vervolgens met dubbelzijdig automotive tape ff opplakt.... Tijdelijk uiteraard...  Ha ha! 

Lang samengevat , wat MIJ betreft een echte aanrader voor ons kwa grill/kentekenpositie lastige merk...
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #27 Gepost op: 18 oktober 2019, 07:16:50 »
Dit is wel om te janken zeg!
Hopen dat het een beetje wordt opgelost.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

Skies
146

  • Type Alfa: 159 TI 1.750
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #28 Gepost op: 18 oktober 2019, 10:36:00 »
Ik heb eens gekeken en ze hebben het nummerbord bij jou wel erg hoog geplaatst ja..

Bij mij zit-ie parallel met de onder rand en verticaal in het midden (for what it's worth).
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Nieuwe bumper en dus de kenteken plaat erop
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2019, 10:56:06 »
Bedankt voor de feedback allen.

Nogmaals voor alle duidelijkheid onderstaande kan mijn spuiter niets aan doen.

Ik denk dat ik  :banghead: vrede heb met die kenteken plaat.
Ik heb de auto net even gezien in het korte ochtend licht van vandaag. Niet echt directe zon.

De hele auto is over gespoten. Helemaal.

Binnen in is wat erop zat en op de rand is wat er nu op zit.

Wie heeft er een Rosso Comp in de regio van Rotterdam Dordt om hem ernaast te zetten.
In de kleur 115/b wat ik vrees dat het een rechtzaak wordt.






Nieuw




Oud