!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2020, 13:16:59 »
Bedankt voor de tip.

Graag gedaan !

Er zit sowieso een verschil in het feit dat je totaal geen eigen risico hebt ingevuld,,,,,, als je in staat bent om 35 jaar schadevrij te rijden dan moet dat het 36e en het 37e jaar ook lukken, schat ik en dan is het nemen van 'geen eigen risico' geen financieel verstandige keuze... dat scheelt fors in de premie.... als ik geen eigen risico zou nemen dan kom ik nog steeds uit op rond de 145 euri en niet zoals jij bijna 200 ....



Maar dat heb je er niet bij verteld dat je een extra hoog eigen risico hebt. Zonder een compleet verhaal ga ik uiteraard uit van de standaard gegevens.
De rest van je berekeningen hangen nog steeds af van een aantal parameters en die heb ik niet. Maar dat heb ik al eerder uitgelegd.

Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #31 Gepost op: 20 februari 2020, 18:57:08 »
Maar dat heb je er niet bij verteld dat je een extra hoog eigen risico hebt. Zonder een compleet verhaal ga ik uiteraard uit van de standaard gegevens.
De rest van je berekeningen hangen nog steeds af van een aantal parameters en die heb ik niet. Maar dat heb ik al eerder uitgelegd.

Als je maximaal schadevrije jaren hebt dan heb je vanzelf ook max eigen risico..... hoe kom je anders aan die vele schadevrije jaren ???? Kwestie van kansrekening.... ' De rest van de berekening '  hangt helemaal van niets anders af dan wat je verplicht bent om in te vullen om de premie te berekenen..... niet zo moeilijk toch?  Nogmaals: je hebt nog steeds niet aangegeven dat ik elders (of iemand met een 4C waar het om begonnen is) een lagere premie kan vinden en dat deze club dus 'duur' was zoals je aangaf..... je hebt daarvoor nog steeds geen bewijs kunnen leveren....

*

B van Kraaikamp
752

  • Type Alfa: 147 FL Veloce Blackline
  • *****
    - Super Alfist
  • Organizzatore di Eventi
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2020, 08:58:55 »
🍀Huidig: Alfa Romeo 147 FL (2007), Veloce Blackline 🍀
Ex: Alfa Romeo 147 (2004), Veloce Lusso
Ex: Alfa Romeo 147 (2001), Distinctive
*

Jordy Muller
8

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *
    - Startende Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #33 Gepost op: 29 februari 2020, 12:50:35 »
Ik zou je heel simpelweg willen verwijzen naar een intermediair.

Kost een klein beetje geld (10-15% van je totale jaarpremie) maar ze krijgen veel meer voor elkaar dan jij en ik als particulier.
Kunnen soms nog wat met een premie spelen.
Regelen een totaal pakket voor je. Dus extra kortingen (als je die niet al hebt)

Wil je niet aan een intermediair dan zou ik je aanraden een dagje rond te bellen.
De prijsvechters hoef je niet te proberen, je auto heeft te veel vermogen en te weinig gewicht. De Cat waarde zou nog kunnen bij bepaalde aanbieders.
Daarbij vraag ik mij af of je wel echt bij zo'n prijsvechter wil zitten. Slechte service, medewerkers denken niet mee en doorlooptijden zijn vaak erg hoog.

Ik zelf vindt Interpolis een hele fijne verzekeraar, maar de voorwaarden voor jouw auto zullen tegenvallen. Centraal Beheer is de moeder, dus dat zal zoals eerder gesteld iets met dagwaarde + 10% worden.