!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #15 Gepost op: 31 januari 2020, 13:16:53 »
Ik heb voor mijn bella ook 3 jaar aanschaf waarde regeling bij cb.
ohra heeft dat ook maar verwacht dat dat misschien ook lastig wordt voor jou
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #16 Gepost op: 31 januari 2020, 13:23:43 »
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede, betaalbare verzekering voor mijn 4C. Het is natuurlijk mijn "zondagse" auto, dus maximaal 2000 - 5000 km per jaar, met mooi weer.
Daarom ben ik op zoek naar een maatschappij die hier ook zo naar kijkt.

Tips ?

Groet Joost

Ik zit bij Univé en vind de prijzen daar echt meevallen. Kleine tip, als je bij de collectieve korting "Coop klanten" invult dan krijg je 10% extra korting. Dan zou je wel klant moeten zijn bij Coop, maar dat betekend 1 keer per jaar daar boodschappen doen en ik ben nog nooit gecontroleerd erop haha
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #17 Gepost op: 31 januari 2020, 14:23:37 »
Ik heb voor mijn bella ook 3 jaar aanschaf waarde regeling bij cb.
ohra heeft dat ook maar verwacht dat dat misschien ook lastig wordt voor jou

dat kan je voor een 4C echt vergeten ben ik bang .......

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/autoverzekering/aanschafwaarderegeling

en als je een 4C probeert te verzekeren bij OHRA krijg je dit te lezen:

Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog


*

Joozz
13

  • Type Alfa: Giulia QV 156gta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #18 Gepost op: 31 januari 2020, 15:21:20 »
Ik heb voor mijn bella ook 3 jaar aanschaf waarde regeling bij cb.
ohra heeft dat ook maar verwacht dat dat misschien ook lastig wordt voor jou

dat kan je voor een 4C echt vergeten ben ik bang .......

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/autoverzekering/aanschafwaarderegeling

en als je een 4C probeert te verzekeren bij OHRA krijg je dit te lezen:

Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog


Hahaha... fantastisch... dat is nu precies de reden dat ik hem gekocht heb, gewicht/pk verhouding


*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #19 Gepost op: 5 februari 2020, 20:07:54 »
Probeer Advies Verzekerd eens, AVES. En Turien.
Mijn GTA is bij AVES op taxatie waarde verzekerd als young timer maar sportauto doen ze ook.
www.avesverzekeringen.nl
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #20 Gepost op: 5 februari 2020, 20:10:16 »
En vraag naar Dennis, is ook een Alfa liefhebber ;-)
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #21 Gepost op: 12 februari 2020, 14:09:53 »
Ik heb voor mijn bella ook 3 jaar aanschaf waarde regeling bij cb.
ohra heeft dat ook maar verwacht dat dat misschien ook lastig wordt voor jou

dat kan je voor een 4C echt vergeten ben ik bang .......

https://www.centraalbeheer.nl/verzekeringen/autoverzekering/aanschafwaarderegeling

en als je een 4C probeert te verzekeren bij OHRA krijg je dit te lezen:

Bedankt voor je verzoek van een premieberekening.
Je aanvraag voor een premieberekening is beoordeeld en afgewezen. Verzekeren bij OHRA is helaas niet mogelijk.
De reden van je afwijzing is:

Het vermogen i.c.m. het gewicht van uw auto is te hoog


Hahaha... fantastisch... dat is nu precies de reden dat ik hem gekocht heb, gewicht/pk verhouding

Beetje vaag,
opzich 1 op 3,75 kg in vergelijking tot motoren......

zou ik mijn 600TJE toch ook niet moeten kunnen verzekeren.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #22 Gepost op: 12 februari 2020, 15:16:30 »
heb je hier al gekeken?:

https://www.alfaromeoinsurance.nl/

3 jaar aanschafwaarde garantie / Géén verplicht eigen risico / Originele Alfa Romeo onderdelen bij reparaties

Heb wisselende ervaringen met die club. Reageren niet echt en heb doorlooptijden van 6-9 maanden meegemaakt.
Wel inderdaad een originele Alfa ruit bij steenslag. Maar dan moet je wel de reparateur op zijn nek zitten, anders douwen die erin wat ze zelf willen.

Vind deze geen aanrader. duur ook.
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #23 Gepost op: 12 februari 2020, 18:05:53 »
Vind deze geen aanrader. duur ook.

Je zal waarschijnlijk een andere verzekeringsmaatschappij in gedachten hebben...... mijn auto is daar all-risk verzekerd  voor minder dan 105 euri per maand.... als je dat duur vindt dan hoor ik graag van je waar dat goedkoper kan (MET 3 jaar aanschafwaarderegeling) .... ben zeer benieuwd of je dat kan...... ben bang van niet .....



*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2020, 15:13:00 »

Je zal waarschijnlijk een andere verzekeringsmaatschappij in gedachten hebben...... mijn auto is daar all-risk verzekerd  voor minder dan 105 euri per maand.... als je dat duur vindt dan hoor ik graag van je waar dat goedkoper kan (MET 3 jaar aanschafwaarderegeling) .... ben zeer benieuwd of je dat kan...... ben bang van niet .....



Verzekering is nogal afhankelijk van wat parameters: prijs auto, schadevrije jaren, woonplaats, km p/j, vermogen, gewicht etc.
Een verhuizing scheelde mij 30,- p/m. Dus vergelijken met elkaar is niet zo makkelijk.

De aanschafwaarde regeling is bij 3 jaar 60.000km en bij 5 jaar 120000km of zoiets. Voor mij niet echt interessant, heb al 100k in 2,5 jaar.
Heb de "kleine letters" toen niet doorgespit, maar verwacht bovendien wel dat je aan de dealer vasthangt en aan Alfa. dus geen cash op de hand. Iets om te overwegen.

TIP: als iemand hier voor de alfa insurance wil gaan, handel dan met de verzekering uit dat je de "Schadegarant clausule" (clausule 600) in je polis heb. Dan mag je de auto bij elke Schadegarant bedrijf aanbieden en hoef je niet terug naar de dealer. Kan handig zijn..!

Maar geef je kenteken etc maar, ik zoek graag ff...:)
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2020, 15:19:44 »
Maar geef je kenteken etc maar, ik zoek graag ff...:)

Daar heb je helemaal geen kenteken voor nodig om dat uit te zoeken / te bewijzen  ....... Stelvio Quadrifoglio ..... volgens mij is er daar maar 1 type van. En als je toch aan het zoeken bent .... doe het dan gelijk ook even voor de 4C waar het allemaal om begonnen is .... .;-))))
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2020, 15:36:34 »
De aanschafwaarde regeling is bij 3 jaar 60.000km en bij 5 jaar 120000km of zoiets.

De aanschafwaarderegeling is indien meeverzekerd voor 3 jaar en max 120.000 km, heb ik net even opgezocht....... dat is 40.000 km per jaar. Er zijn maar weinig mensen te vinden met een 4C die meer dan 40.000 km per jaar rijden, schat ik.... of je moet een paar geldboompjes in de tuin hebben staan ..... ;-))
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2020, 17:12:32 »

Je zal waarschijnlijk een andere verzekeringsmaatschappij in gedachten hebben...... mijn auto is daar all-risk verzekerd  voor minder dan 105 euri per maand.... als je dat duur vindt dan hoor ik graag van je waar dat goedkoper kan (MET 3 jaar aanschafwaarderegeling) .... ben zeer benieuwd of je dat kan...... ben bang van niet .....




Heb de "kleine letters" toen niet doorgespit, maar verwacht bovendien wel dat je aan de dealer vasthangt en aan Alfa. dus geen cash op de hand. Iets om te overwegen.


CB heeft mij aangegeven van een particulier kan maar het moet duidelijk zijn dat het een duidelijke bank transactie is.
Aanbetaling en Volledigdeel bijvoorbeeld.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2020, 12:06:48 »

Je zal waarschijnlijk een andere verzekeringsmaatschappij in gedachten hebben...... mijn auto is daar all-risk verzekerd  voor minder dan 105 euri per maand.... als je dat duur vindt dan hoor ik graag van je waar dat goedkoper kan (MET 3 jaar aanschafwaarderegeling) .... ben zeer benieuwd of je dat kan...... ben bang van niet .....




Met 30 jaar schadevrij, Stelvio QV (volgens autoweek 134k nieuwprijs), een gunstige regio en 20k km per jaar zie ik een prijs van 199,-
Het is duidelijk dat ik maar even moet bellen. Betaal meer dan jij en mijn auto is de helft goedkoper.
Kennelijk wordt er verschil gemaakt, want ik betaal meer dan jij (107,- all risk 25 jaar schadevrij). Als die QV voor 105 kan, dan hebben ze mij gewoon benadeeld.
Bedankt voor de tip.



https://imgur.com/a/NtMsoBj

Re: Op zoek naar een verzekering voor een Alfa Romeo 4c
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2020, 12:11:22 »
Bedankt voor de tip.

Graag gedaan !

Er zit sowieso een verschil in het feit dat je totaal geen eigen risico hebt ingevuld,,,,,, als je in staat bent om 35 jaar schadevrij te rijden dan moet dat het 36e en het 37e jaar ook lukken, schat ik en dan is het nemen van 'geen eigen risico' geen financieel verstandige keuze... dat scheelt fors in de premie.... als ik geen eigen risico zou nemen dan kom ik nog steeds uit op rond de 145 euri en niet zoals jij bijna 200 ....