!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

sdelange99
51

  • Type Alfa: 2008 147 1.6 TS 105pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Op zoek naar goede aircobedrijven
« Reactie #15 Gepost op: 22 juni 2022, 19:43:08 »
Heb een eerste offerte binnen. Komt uit op ongeveer 1450 euro bij een bovag aangesloten bedrijf. Had eigenlijk nog meer verwacht omdat het hele dashboard eruit moet, maar alsnog een flinke smak geld.

Aan de andere kant is er ook niks anders voor 1450 euro + dagwaarde van deze auto. Of auto's met weer andere gebreken/reparaties. Deze was net weer even klaar betreft onderhoud. Dus zal dan toch maar even slikken en deze airco laten oplappen.

Kom er vanmiddag ook nog achter dat deze garage zich niet had bedacht dat het hele dashboard eruit moet om bij het expansieventiel te komen. Ver boven de 1500 gaat me toch wel te veel worden denk ik.
*

sdelange99
51

  • Type Alfa: 2008 147 1.6 TS 105pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Op zoek naar goede aircobedrijven
« Reactie #16 Gepost op: 18 juli 2022, 23:16:41 »
Om het topic toch nog afsluiting te geven:

De garage waar ik mee in zee wilde gaan voor een reparatie wilde graag nog één ding proberen; het systeem extra lang (meerdere uren) en meermaals vacuüm trekken. De hoop zou dan zijn dat een verstopping los zou schieten en uit het systeem zou komen of in de filter/droger zou belanden.

Uiteindelijk bleek er ruim 40 gram olie uit het systeem gekomen te zijn, terwijl er normaal 5-10 gram uit zou moeten komen. Dus airco na urenlang vacuüm weer gevuld en maar 10 gram olie teruggestopt en hij is weer flink koud!

Het teveel aan olie zou de doorstroom van het koudemiddel kunnen hebben beperkt. Nu in ieder geval weer genieten van koele lucht, voor nog geen tiende deel van de kosten waar ik me al bij had neergelegd.
*

Dickamerica
256

  • Type Alfa: 90 2.5 Qo
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Op zoek naar goede aircobedrijven
« Reactie #17 Gepost op: 19 juli 2022, 17:29:19 »
Super!

Welke garage is dat,?
Alfa 90 2.5 Qo
Alfa 166 3.2
*

sdelange99
51

  • Type Alfa: 2008 147 1.6 TS 105pk
  • **
    - Junior Alfist
Re: Op zoek naar goede aircobedrijven
« Reactie #18 Gepost op: 19 juli 2022, 17:34:20 »
Hans Lammers in Mijdrecht. Vroeger volgens mij Mini-dealer maar tegenwoordig een universele occasionzaak en garage. Via de bovag site gevonden toen ik meerdere garages ging mailen voor offertes. Ik heb meteen goed contact met ze gehad en kreeg ook goede uitleg over hoe het systeem in elkaar zit, drukmetingen etc. Ze hebben zelf wel vaker lastige airco-gevallen voor hun kiezen gekregen ving ik zo op tijdens het praten.