!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #15 Gepost op: 16 januari 2011, 11:55:49 »
Citaat van: RiriassaQV;1150
bekijk het ook eens positief...
Alle VAG-auto (heden) zijn zo ontworpen dat ze 'safe' zijn ,misschien moeten ze er toch eens een uitbundig merk bij nemen en als ze dan slim zijn gewoon op de italiaanse tour verder cruisen met alfa
Alleen ben ik wel bang voor DNA-uitwisseling (knoppen ,lampjes ,stoelen etc)
 
Ps ,VAG heeft alles al > van budget-merk tot Exclusief ........ waarom dan nog een underdog nemen?

design hebben ze nog niet kijk naar hun auto's:D:D:D:D
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #16 Gepost op: 16 januari 2011, 12:49:02 »
Citaat van: rsh_scuderia;983
Als het waarheid is, dan heeft VAG opeens de beschikking over een beter odnerstel, een moderne automaat en betere en betrouwbare motoren.
Vanuit het VAG standpunt dus een prima idee.

Vanuit autoliefhebbers standpunt een regelrecht drama. De grijze drap die VAG veroorzaakt met Volkswagen en Audi, de kaalslag die staat te gebeuren bij Porsche, de scherpe kantjes die van Lamborghini afgehaald zijn. En bewust verkwanselen van alles waar Bugatti voor staat. Het verwerken van Plastic Audi schakelaars in een Bentley. Wat heeft een merk als Alfa Romeo daar te zoeken?
Hooguit de ontwikkelingskosten uitsmeren over een extra fabrikant.

Ik zie het niet gebeuren. Als het toch zo ver zal zijn dan troost ik mij met de gedachte om in een echte Alfa Romeo te gaan rijden met echte Alfa Romeo techniek. Maar dan is het ook direct mijn laatste Italiaan.

Even vloeken in de kerk maar: VAG heeft allang een moderne automaat hoor; die heet DSG / S-Tronic. En de 2.0 TFSI is in mijn beeld een motor die beter is dan alles wat Alfa in z'n programma heeft. De 1.4 TSI met turbo en compressor is ook niet te versmaden. En een echte Alfa Romeo motoren? Die zijn toch gewoon gebaseerd op Fiat techniek... de Italiaanse VAG. Alleen de Alfa ontwerpers weten daar een aantrekkelijke auto met veel uitstraling om te bouwen. VAG heeft ook aantrekkelijke auto's maar die zijn ronduit onbetaalbaar.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2011, 14:11:05 »
Ik vraag mij altijd af, hoeveel mensen die altijd direct verwijzen naar Lamborghini, als zou daar de ziel uitgehaald zijn, hebben ook daadwerkelijk in bijvoorbeeld zowel een Countach als in een Gallardo gereden? Ik denk 0.
 
Grootste voordeel wat VAG heeft t.o.v. FIAT is dat het ook in het hogere segment veel meer motorenkeus biedt. De dikste motor die FIAT momenteel heeft is de 1750 TBI, misschien prima voor de Giulietta, maar in de komende Giulia mag er wel wat beters komen willen ze deze ook als een sportief model kunnen marketen. Ik bedoel, een Giulia met een 325pk sterke 3.0 TFSI zie ik persoonlijk wel zitten. Daarmee zeg ik niet dat ik per definitie voor een overname door VAG ben, maar het heeft zeker niet alleen maar nadelen.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #18 Gepost op: 16 januari 2011, 17:26:05 »
Citaat van: frankie;1161
Ik vraag mij altijd af, hoeveel mensen die altijd direct verwijzen naar Lamborghini, als zou daar de ziel uitgehaald zijn, hebben ook daadwerkelijk in bijvoorbeeld zowel een Countach als in een Gallardo gereden? Ik denk 0.

Grootste voordeel wat VAG heeft t.o.v. FIAT is dat het ook in het hogere segment veel meer motorenkeus biedt. De dikste motor die FIAT momenteel heeft is de 1750 TBI, misschien prima voor de Giulietta, maar in de komende Giulia mag er wel wat beters komen willen ze deze ook als een sportief model kunnen marketen. Ik bedoel, een Giulia met een 325pk sterke 3.0 TFSI zie ik persoonlijk wel zitten. Daarmee zeg ik niet dat ik per definitie voor een overname door VAG ben, maar het heeft zeker niet alleen maar nadelen.
maar denk je dan dat fiat zelf geen betere motoren kan bouwen ze hebben ook maserati en ferrari denk dat ze daar ook aardig kunnen winkelen in de motoren
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #19 Gepost op: 16 januari 2011, 17:27:24 »
Je verwacht toch niet dat er ferrari motoren in Alfa's worden geplaatst ?  (buiten bijzondere exemplaren als een 8c)  En al was het zo.. dan staat je Alfa binnen no time in de fik :)
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #20 Gepost op: 16 januari 2011, 17:29:58 »
nee geen ferrari maar maserati moet ook gaan downsizen in verband met het milieu en die motoren zouden mooi samengaan met alfa
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #21 Gepost op: 16 januari 2011, 18:22:06 »
De 1.2 en 1.4 TSI motoren zijn een heleboel, maar absoluut niet betrouwbaar. Zeker ook niet in combinatie met DSG.
Het is zelfs zo erg dat bij mijn in het bedrijf dit niet meer geleased kan en mag worden. Een ramp.
De MA is wat dat betreft beter en vooruitstrevender.

De DSG is relatief een zware bak, dus ook daar zou VAG baat hebben bij de TCT van FPT.

Wat betreft onderstel ben ik nooit nooit geïmponeerd geweest door VW/Audi. Het onderstel van de Guiletta steekt daar echt met kop en schouders boven uit ;-)
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #22 Gepost op: 16 januari 2011, 20:45:49 »
Citaat van: fjodor;1220
nee geen ferrari maar maserati moet ook gaan downsizen in verband met het milieu en die motoren zouden mooi samengaan met alfa

Die gaan wel iets downsizen, maar dan nog is er een te groot gat tussen de 235pk 1750 TBi en pak hem beet een 450pk Maserati of Ferrari motor, daar tussen is er gewoon niks (of je moet de Amerikanen meetellen, maar dat blok moet zich nog bewijzen).
 
En of de TCT betrouwbaarder is dan de DSG bakken (alleen de bakken geven/gaven problemen, de TSi motoren zelf niet) weet nog niemand.
*

rsh_scuderia
197

  • ***
    - Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2011, 21:46:31 »
Citaat van: frankie;1251
Die gaan wel iets downsizen, maar dan nog is er een te groot gat tussen de 235pk 1750 TBi en pak hem beet een 450pk Maserati of Ferrari motor, daar tussen is er gewoon niks (of je moet de Amerikanen meetellen, maar dat blok moet zich nog bewijzen).
 
En of de TCT betrouwbaarder is dan de DSG bakken (alleen de bakken geven/gaven problemen, de TSi motoren zelf niet) weet nog niemand.

De TSI blokken hebben weldegelijk veel problemen. Onder andere ICM koud, hitte afvoer en blokken die het niet langer dan 30.000 kilometer aanhouden.
VAG is wat dat betreft goed bezig :D
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2011, 22:20:00 »
Citaat van: frankie;1161
De dikste motor die FIAT momenteel heeft is de 1750 TBI ... een Giulia met een 325pk sterke 3.0 TFSI zie ik persoonlijk wel zitten.

Kijkend naar het specifiek vermogen per liter, zie ik dan liever een 3000 TBI. Al dan niet met multiair Die zou zomaar richting 400 pk kunnen gaan en daarmee in verschillende trims best geschikt kunnen zijn voor zowel de topmodellen van Alfa Romeo als de "instappers" van Maserati/Ferrari. Ook die laatste merken ontkomen namelijk echt niet aan de downsizing trend.

Waar Fiat uit de 1750 TBI 235 pk haalt, komt VAG met de 1.8 TFSI niet verder dan 160 pk en met de 2.0 TFSI tot 211 pk.Begrijp me goed, de TFSI zijn zeker geen slechte motoren, maar de huidige VAG motortechniek is geenszins superieur aan de motortechniek binnen het Fiat concern. Je hebt wel gelijk dat VAG verder is in het breed inzetten (over verschillende motorvolumes en automodellen) van de techniek. Maar daar kan Fiat dus alleen maar winnen.
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #25 Gepost op: 16 januari 2011, 22:29:22 »
Citaat van: DanaBanana;1276
met de 2.0 TFSI tot 211 pk.

tot 265pk :rolleyes:
 
Citaat
Je hebt wel gelijk dat VAG verder is in het breed inzetten (over verschillende motorvolumes en automodellen) van de techniek. Maar daar kan Fiat dus alleen maar winnen.

Daar ging het me ook om, niet om wel of geen superioriteit. De motorrekken van VAG zijn gewoon voller. En inderdaad Fiat kan daar alleen maar winnen, maar op wat voor termijn gebeurt dat? Ik heb toch ook sterk de indruk dat FPT vooral ook motoren bouwt en ontwikkelt voor Fiat zelf, die hebben dergelijke grote motoren niet nodig want hebben geen dergelijke modellen. Zeker nu er beschikking is over de Pentastar blokken, zal er zelf weinig ontwikkeld worden aan zoiets dergelijks.
*

DanaBanana
784

  • *****
    - Super Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #26 Gepost op: 16 januari 2011, 22:40:33 »
265 pk 2.0 TFSI? Waar zit die in dan? Kende ik nog niet. ( Overigens nog steeds minder per liter van de TBI ;-) )
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #27 Gepost op: 17 januari 2011, 09:39:55 »
S3, TTS (272pk zelfs) Golf R, Scirocco R, Cupra R. Hoewel deze niet als TFSI te boek staan, maar als TSI, is het wel allemaal dezelfde motor.
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #28 Gepost op: 18 januari 2011, 20:53:48 »
Ik haat vw:mad:
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Overname van Alfa door VAG-groep?
« Reactie #29 Gepost op: 18 januari 2011, 21:09:38 »
vandaag heeft de heer marchione nog krachtiger ontkent dus ik ben bijna voor honderd procent zeker dat alfa van fiat blijft in zijn positie kun je het gewoon niet maken om elke keer dezelfde leugen herhalen denk toch dat die man op de goede plek zit en alfa weer groot gaat maken
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it