!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
bekijk het ook eens positief...Alle VAG-auto (heden) zijn zo ontworpen dat ze 'safe' zijn ,misschien moeten ze er toch eens een uitbundig merk bij nemen en als ze dan slim zijn gewoon op de italiaanse tour verder cruisen met alfaAlleen ben ik wel bang voor DNA-uitwisseling (knoppen ,lampjes ,stoelen etc) Ps ,VAG heeft alles al > van budget-merk tot Exclusief ........ waarom dan nog een underdog nemen?
Als het waarheid is, dan heeft VAG opeens de beschikking over een beter odnerstel, een moderne automaat en betere en betrouwbare motoren.Vanuit het VAG standpunt dus een prima idee.Vanuit autoliefhebbers standpunt een regelrecht drama. De grijze drap die VAG veroorzaakt met Volkswagen en Audi, de kaalslag die staat te gebeuren bij Porsche, de scherpe kantjes die van Lamborghini afgehaald zijn. En bewust verkwanselen van alles waar Bugatti voor staat. Het verwerken van Plastic Audi schakelaars in een Bentley. Wat heeft een merk als Alfa Romeo daar te zoeken?Hooguit de ontwikkelingskosten uitsmeren over een extra fabrikant.Ik zie het niet gebeuren. Als het toch zo ver zal zijn dan troost ik mij met de gedachte om in een echte Alfa Romeo te gaan rijden met echte Alfa Romeo techniek. Maar dan is het ook direct mijn laatste Italiaan.
Ik vraag mij altijd af, hoeveel mensen die altijd direct verwijzen naar Lamborghini, als zou daar de ziel uitgehaald zijn, hebben ook daadwerkelijk in bijvoorbeeld zowel een Countach als in een Gallardo gereden? Ik denk 0. Grootste voordeel wat VAG heeft t.o.v. FIAT is dat het ook in het hogere segment veel meer motorenkeus biedt. De dikste motor die FIAT momenteel heeft is de 1750 TBI, misschien prima voor de Giulietta, maar in de komende Giulia mag er wel wat beters komen willen ze deze ook als een sportief model kunnen marketen. Ik bedoel, een Giulia met een 325pk sterke 3.0 TFSI zie ik persoonlijk wel zitten. Daarmee zeg ik niet dat ik per definitie voor een overname door VAG ben, maar het heeft zeker niet alleen maar nadelen.
nee geen ferrari maar maserati moet ook gaan downsizen in verband met het milieu en die motoren zouden mooi samengaan met alfa
Die gaan wel iets downsizen, maar dan nog is er een te groot gat tussen de 235pk 1750 TBi en pak hem beet een 450pk Maserati of Ferrari motor, daar tussen is er gewoon niks (of je moet de Amerikanen meetellen, maar dat blok moet zich nog bewijzen). En of de TCT betrouwbaarder is dan de DSG bakken (alleen de bakken geven/gaven problemen, de TSi motoren zelf niet) weet nog niemand.
De dikste motor die FIAT momenteel heeft is de 1750 TBI ... een Giulia met een 325pk sterke 3.0 TFSI zie ik persoonlijk wel zitten.
met de 2.0 TFSI tot 211 pk.
Je hebt wel gelijk dat VAG verder is in het breed inzetten (over verschillende motorvolumes en automodellen) van de techniek. Maar daar kan Fiat dus alleen maar winnen.