!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Bianco156
308

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.2 D
    Amico del club - Senior Alfist
  • Always looking for another ( A.L.F.A)
Parking Dusseldorf ervaring
« Gepost op: 27 september 2024, 09:25:29 »
Dag

Mijn ervaring met een parkeerbedrijf vliegveld Dusseldorf.

Via reisbureau kreeg ik een voucher voor gratis parkeren bij parking bedrijf bij airport Dusseldorf.
Daar aangekomen moest ik sleutels afgeven en zou de Alfa verderop geparkeerd worden.
Moet dan maar kon vlucht niet missen om daar te plekke in discussie te gaan.
Heb snel ( onderbuikgevoel) foto van KM stand gemaakt. Nu na een weekje lekkere vakantie Alfa weer opgehaald blijkt dat er 57 km meegereden is.
Ik dus boos maar ging naar medewerker mijn verhaal halen  maar communicatie ging niet met hem.
Je weet gewoon niet wat en hoe met mijn Alfa gereden is. Ik was blij dat ik weer in de Alfa kon rijden na 9 dgn Fiat Panda op Rhodos maar het voelde gewoon vies om iets aan te raken.

Nu maar even verhaal halen bij reisbureau en Parkeerbedrijf .
Iemand ervaring mee? en kun je er iets op verhalen.

Nu maar eerst Alfa wassen binnen en van buiten.

Dennis
Junior 1600 
Alfetta GT
Alfa 33 Sportwagon
156 1.8  Bianco Polare
156 sport wagon 19 JTD 16v ( Tunex )
159 sportwagon   1.9 JTDM (Squadra)
Giulia 2.2D       222PK ( Savali)
Giulia 2.2D  8T 242PK ( Squadra)
*

DanielH92
2.132

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
Re: Parking Dusseldorf ervaring
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2024, 09:34:28 »
Tja, die gasten rijden 'm naar een aftands grasveldje 20km verderop en verdienen daar hun geld aan.
Er zijn genoeg verborgen camera opnames te vinden dat het rijgedrag nogal 'ruw' is, en bij discussie over schade ben je een mooie tijd bezig om je gelijk te krijgen.
Zou zelf nooit de sleutels aan zulke gasten meegeven. Parkeer wel gewoon met bijbehorende kosten op Schiphol P3.

Denk niet dat hier nog iets uit te halen valt. Jij hebt je sleutels afgegeven, zij hebben de auto verderop geparkeerd. Zo werkt zo'n 'service' nou eenmaal.
*

Alfa 147 Ti
1.654

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2024, 09:54:06 »
Dag Dennis, ik moet in Februari ook daar de auto parkeren alleen heb ik een plaats gereserveerd zonder dat iemand met mijn auto hoeft te rijden, toen ik voor het eerst in Amerika 🇺🇸 was moet ik de sleutels van mijn huurauto afgeven bij het hotel en werd deze ergens geparkeerd dat vond ik al vervelend laat staan je eigen auto.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

alfata
3.441

• Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2024, 14:42:05 »
Altijd kijken inderdaad of het "sleutels achterlaten" of "sleutels meenemen" is. Via Parkos altijd duidelijk in de reservering, dus goed om daar op te letten.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Stiggy
503

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2024, 14:52:19 »
Je hebt er nu niets meer aan, maar anderen die dit topic lezen misschien wel: bij de 2020+ Giulia's heb je een "Valet" mode in de app. Daarmee kun je een straal instellen waarmee er met de auto gereden mag worden (alsmede grenzen aan snelheid, tijdstip e.d.).
Heb het zelf nooit gebruikt, maar ik ga er vanuit dat je dan in ieder geval in real-time een bericht krijgt als een van de grenzen overschreden wordt.
*

bekkie
2.824

• Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
    - Super Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2024, 15:03:55 »
Dit probleem is al meerdere keren onder de aandacht gebracht door het programma Radar. Dat ging om dezelfde klachten, maar dan op schiphol.
Probleem is dat het voornamelijk schimmige bedrijfjes zijn die dit doen, dat scheuren en misbruiken van andermans auto's. Er wordt vaak voor gewaarschuwd, maar blijkbaar bereikt die waarschuwing lang niet iedereen.
Beste is om gewoon op Langparkeren je auto achter te laten en de bus naar de terminal te pakken. Geeft nog geen garantie, maar je hebt in ieder geval geen vreemde die met jouw Alfa rijdt.
Trouwens geven bij mijn weten de meeste verzekeringsmaatschappijen geen dekking voor schade of diefstal bij Valet parking, want je geeft je sleutel immers zelf af.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Giulietta 1.4 MA TCT 170pk - Super Veloce - MY2016 - Grigio Stromboli
*

Busso
931

• Type Alfa: 147 - Giulia
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2024, 16:10:31 »
Vroeger maakte ik gebruik van dat soort bedrijfjes. Laatste jaren niet meer. Ik parkeer op Schiphol gewoon in de garage van lang parkeren. Kost iets meer maar ach wat maakt dat uit op een hele vakantie. Op andere luchthavens zoek ik het vooraf goed uit wat de beste parkeeeplek is. Soms neem ik bewust ons koekblik (Citigo) en laat ik de Giulia thuis.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Bianco156
308

• Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.2 D
    Amico del club - Senior Alfist
  • Always looking for another ( A.L.F.A)
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2024, 17:12:47 »
ja heb er van geleerd had voorwaarden ook niet gelezen.
Dan maar iets meer betalen!
Junior 1600 
Alfetta GT
Alfa 33 Sportwagon
156 1.8  Bianco Polare
156 sport wagon 19 JTD 16v ( Tunex )
159 sportwagon   1.9 JTDM (Squadra)
Giulia 2.2D       222PK ( Savali)
Giulia 2.2D  8T 242PK ( Squadra)
*

MysteryAngel
2.866

• Type Alfa: Nog geen
    - Super Alfist
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2024, 18:27:55 »
Dit is inderdaad al een aantal keren op tv geweest.
En die bedrijfjes werken gewoon allemaal het zelfde.
De auto's worden vaak ook helemaal niet op afgesloten terreinen geparkeerd,
maar gewoon ergens in woonwijken of langs de openbare weg neer gezet.
Of ze gebruiken de auto als taxi of om door de stad te racen.
Ik snap niet dat mensen zich met dit soort schimmige bedrijfjes inlaten.
*

DanielH92
2.132

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2024, 18:38:22 »
Omdat de zuinige Hollander graag 25 euro op de parkeerkosten bezuinigt... Voor de vakantie van 2500...
*

MysteryAngel
2.866

- Super Alfist
« Reactie #10 Gepost op: 27 september 2024, 18:43:27 »
Omdat de zuinige Hollander graag 25 euro op de parkeerkosten bezuinigt... Voor de vakantie van 2500...

Ja oke maar in dat geval zou ik persoonlijk gewoon een familie lid,
of bekende vragen mee te rijden die dan de auto mee terug neemt.
*

Robert69
1.529

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #11 Gepost op: 27 september 2024, 20:15:05 »

Ja oke maar in dat geval zou ik persoonlijk gewoon een familie lid,
of bekende vragen mee te rijden die dan de auto mee terug neemt.

Ga ik dus ook doen: mijn bonuszoon brengt en haalt ons in onze auto. Kan ie de auto ook in de gaten houden als wij weg zijn. Vindt ie alleen maar mooi, eindelijk eens in de Giulia rijden :)
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
2.866

- Super Alfist
« Reactie #12 Gepost op: 28 september 2024, 17:23:06 »

Ga ik dus ook doen: mijn bonuszoon brengt en haalt ons in onze auto. Kan ie de auto ook in de gaten houden als wij weg zijn. Vindt ie alleen maar mooi, eindelijk eens in de Giulia rijden :)

Lijkt me ook een stuk betrouwbaarder dan die zogenaamde schimmige parking services,
waarbij de chauffeurs nauwelijks NL spreken.
Nee aan zulke types zou ik mijn autosleutels nooit afgeven zelfs niet van mijn 21 jaar oude Volvo.  ;D
*

Quadrifoglio Verde
142

• Type Alfa: 75 en Giulia
    - Alfist
« Reactie #13 Gepost op: 1 oktober 2024, 22:21:58 »
Vorig jaar ook in Dusseldorf geparkeerd via Parkos inderdaad. Gewoon parkeren, je eigen sleutels houden en met een pendelbusje word je naar het vliegveld gebracht. Kost je misschien een paar tientjes meer, maar dat is het ook zeker waard. Goede les voor de volgende keer dus! Waarschijnlijk is er verder niets met je auto gebeurd, maar is hij gewoon 28km verderop geparkeerd.
2019 Giulia 2.0T
1987 Alfa 75 3.0 V6
*

DMC-12
83

• Type Alfa: Giulia TI
  • **
    - Junior Alfist
« Reactie #14 Gepost op: 3 oktober 2024, 09:00:28 »
Er zijn meerdere parkeergarages in Düsseldorf. Deze zomer zijn we weer via Düsseldorf naar Tenerife gevlogen en parkeren in P7 was geen probleem (gereserveerd). Dat is nog te lopen naar de luchthaven via de brug. P23 bijv gaat per bus of monorail.
Kosten voor 9 dagen parkeren (P7 is stukken goedkoper dan P1 direct ervoor), 135 euro. dat betaal je op Schiphol voor 4 uur parkeren op P1 volgens mij..?
Gewoon via DUS zelf geboekt.

Moet je dan moeilijk gaan doen met je bolide die op een grasveld gezet wordt als de parkeergarages niet duur zijn, in de buurt en veilig?

Alfa Romeo Giulia TI Lusso
DeLorean DMC-12
Alfa Romeo Giulietta Business super sport 170