!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 1 februari 2011, 21:34:34 »
Citaat van: firstalfa;2913
Het automatisch starten.
Het gebeurt me wel eens dat ik in een te hoge versnelling zit waardoor de motor afslaat bij een bocht, en dan is het een kwestie van koppeling intrappen, de motor start vanzelf, juiste versnelling pakken en gaan.

what the ... dat heb ik nou in 12 jaar rijden nog nooit voorgehad. Misschien toch beter een TCT bak overwegen :)

Eens stilvallen in 1e of 2e zal iedereen wel al eens overkomen zijn (zeker als je al een uur in de file aanschuift en even een stukje 2e hebt gereden en hem de volgende keer dat je wil aanzetten nog in 2e hebt staan terwijl je dacht dat het 1e was).
Maar dit is toch vreemd :)
Gaat je stuurbekrachtiging dan ook niet uit ?
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 1 februari 2011, 22:58:43 »
Citaat van: nick;3004
what the ... dat heb ik nou in 12 jaar rijden nog nooit voorgehad. Misschien toch beter een TCT bak overwegen :)

Eens stilvallen in 1e of 2e zal iedereen wel al eens overkomen zijn (zeker als je al een uur in de file aanschuift en even een stukje 2e hebt gereden en hem de volgende keer dat je wil aanzetten nog in 2e hebt staan terwijl je dacht dat het 1e was).
Maar dit is toch vreemd :)
Gaat je stuurbekrachtiging dan ook niet uit ?
Voor wat betreft de stuurbekrachting: deze valt niet uit, want het viel mij al op dat zodra het start-stopsysteem ingeschakeld is, alle systemen zoals stuurbekrachting wel blijven werken. En zoals hij al aangaf hoeftie alleen maar te koppelen en de motor start weer, dus lijkt me vergelijkbaar of het is hetzelfde als het S&S systeem.
positieve punten giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 2 februari 2011, 10:03:40 »
Hmm, dat lijkt me toch een onwenselijk bijeffect van het S&S dan.....
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 2 februari 2011, 10:15:42 »
Citaat van: Wilbert G;3020
Voor wat betreft de stuurbekrachting: deze valt niet uit, want het viel mij al op dat zodra het start-stopsysteem ingeschakeld is, alle systemen zoals stuurbekrachting wel blijven werken. En zoals hij al aangaf hoeftie alleen maar te koppelen en de motor start weer, dus lijkt me vergelijkbaar of het is hetzelfde als het S&S systeem.

 
dus dat betekent dat ik wel kan afslaan in een bocht zonder dat ie zelf start met de QV (die heeft geen S&S) ,lekker met 235 pk :eek::confused:
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
positieve punten giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2011, 10:42:27 »
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2011, 10:56:09 »
Citaat van: frankie;3043
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:

idem :p
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 2 februari 2011, 20:22:47 »
Citaat van: RiriassaQV;3044
idem :p

Dat dacht ik dus ook......:confused:
Best knap.
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 2 februari 2011, 21:32:58 »
Je moet doortrappen in een bocht ! Doen de flinstones ook !;)
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2011, 22:34:56 »
Citaat van: frankie;3043
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:
Dus de S&S zou de motor doen stoppen? Lijkt mij een beetje raar. Ik heb het ook nog nooit gehad, en zeker niet tijdens het rijden in een bocht o.i.d. Maar bij mijn 1.6 is het best mogelijk om hem in een te hoge versnelling, te laten smoren..., het is dan een kwestie van even terugschakelen, maar blijkbaar is dat voor sommig mensen lastig;) Vandaag heb ik genereus als ik ben, maar eens een collega een stukje laten rijden, en diens voet slipte van de koppeling af zodat de motor ook uitviel. Dit lijkt me toch echt een kwestie van smoren. Hij wilde overigens met de koppeling in opnieuw starten (met de sleutel), maar stopte gelukkig op tijd omdat de S&S de motor al had opgestart.

Volgens mij kun je de motor mechanisch laten uitvallen (te lage toeren, en dus te weinig koppel), waarna het elektronische S&S systeem het oppakt...want de S&S werk sowieso niet als de auto in een versnelling staat!
positieve punten giulietta
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2011, 23:03:10 »
Ok, dan ligt het dus niet aan de S&S, jammer voor de bestuurders die het betreft, want dan blijft mijn andere conclusie over de rijkunsten staan :rolleyes:
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #25 Gepost op: 4 februari 2011, 13:36:32 »
S & S werkt alleen maar wanneer je in neutraal staat. Ik heb trouwens opgevangen dat het S & S systeem van de giulietta niet zo vlug werkt. Kan iemand zijn ervaring hierover delen?
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #26 Gepost op: 4 februari 2011, 13:45:35 »
Citaat van: GiuliettaFan;3247
S & S werkt alleen maar wanneer je in neutraal staat. Ik heb trouwens opgevangen dat het S & S systeem van de giulietta niet zo vlug werkt. Kan iemand zijn ervaring hierover delen?

Dat had ik vroeger ook ergens gelezen en ik had dan ook nooit gedacht dat ik het zou gebruiken.
Maar in de file of voor het rood licht gebruik ik hem nu vrijwel altijd.

Het is gewoon een pak rustiger in de auto (even een rustmomentje).

Ik ben zelf tevreden met de snelheid van het opnieuw opstarten.
Als ik de ontkoppeling intrap start hij en tegen dat hij in eerste ligt kan je vertrekken.

Het geeft me absoluut geen gevoel dat ik op iets moet wachten en werkt mijn inziens dus prima !

PS: wat ik ooit gelezen had was dat bij andere merken het start-stop systeem stiller zou zijn. Bij de alfa hoor je wel degelijk de starter. Maar wat daar verkeerd mee zou zijn weet ik niet, lijkt me net logisch.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #27 Gepost op: 4 februari 2011, 14:14:14 »
Citaat van: nick;3251
Dat had ik vroeger ook ergens gelezen en ik had dan ook nooit gedacht dat ik het zou gebruiken.
Maar in de file of voor het rood licht gebruik ik hem nu vrijwel altijd.

Het is gewoon een pak rustiger in de auto (even een rustmomentje).

Ik ben zelf tevreden met de snelheid van het opnieuw opstarten.
Als ik de ontkoppeling intrap start hij en tegen dat hij in eerste ligt kan je vertrekken.

Het geeft me absoluut geen gevoel dat ik op iets moet wachten en werkt mijn inziens dus prima !

PS: wat ik ooit gelezen had was dat bij andere merken het start-stop systeem stiller zou zijn. Bij de alfa hoor je wel degelijk de starter. Maar wat daar verkeerd mee zou zijn weet ik niet, lijkt me net logisch.

Ik ben blij dit te horen. Ik twijfel zelf ook als ik dit wel zal gebruiken, maar als ik je er zo over bezig hoor is de kans ook heel groot dat dit me ook zal bevallen. Ik was overlaatst met een skoda octavia mee en daar werkte dit systeem zeer goed. Je hoorde wel bijna geen verschil tussen het gewoon starten van de motor of het starten vanuit S & S, maar dat vind ik totaal niet erg.
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2011, 14:36:25 »
Citaat van: GiuliettaFan;3253
Ik ben blij dit te horen. Ik twijfel zelf ook als ik dit wel zal gebruiken, maar als ik je er zo over bezig hoor is de kans ook heel groot dat dit me ook zal bevallen. Ik was overlaatst met een skoda octavia mee en daar werkte dit systeem zeer goed. Je hoorde wel bijna geen verschil tussen het gewoon starten van de motor of het starten vanuit S & S, maar dat vind ik totaal niet erg.
Ja en ik vraag me dan toch echt af, welk automerk dan een ander geluid laat horen????? Starten die met minder compressie dan ofzo, of zit er ergens een andere hele stille startmotor op, of wordt er een chinees bijgeleverd die onder de motorkap heel zachtjes de motor aanzwengelt:D?? Conclusie: starten met sleutel of S&S werkt volgens hetzelfde principe -startmotor-compressie maken- aanslaan...dus kan toch geen verschil in zitten!?

het systeem werkt overigens wel degelijk erg snel. Als ik 'm in zijn vrij zet, en nog geen seconde daarna de koppeling op laat komen, valt de motor al uit!
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #29 Gepost op: 4 februari 2011, 15:56:24 »
Citaat van: Wilbert G;3256
Ja en ik vraag me dan toch echt af, welk automerk dan een ander geluid laat horen????? Starten die met minder compressie dan ofzo, of zit er ergens een andere hele stille startmotor op, of wordt er een chinees bijgeleverd die onder de motorkap heel zachtjes de motor aanzwengelt:D?? Conclusie: starten met sleutel of S&S werkt volgens hetzelfde principe -startmotor-compressie maken- aanslaan...dus kan toch geen verschil in zitten!?

het systeem werkt overigens wel degelijk erg snel. Als ik 'm in zijn vrij zet, en nog geen seconde daarna de koppeling op laat komen, valt de motor al uit!

De audi a4 van mijn vader is redellijk stil op dat vlak, een groot verschil met het gewoon starten van de wagen. Toen ik een testrit deed met een volvo c30 was dit systeem ook veel stiller dan het gewoon starten van de wagen. Bij volvo had mij men een uitleg daarover gegeven en aan welke criteria voldaan moet worden alvorens dit werkt... Het valt me wel op dat de a4 heel streng is op vlak van deze criteria.