!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #30 Gepost op: 4 februari 2011, 16:07:59 »
Citaat van: GiuliettaFan;3263
De audi a4 van mijn vader is redellijk stil op dat vlak, een groot verschil met het gewoon starten van de wagen. Toen ik een testrit deed met een volvo c30 was dit systeem ook veel stiller dan het gewoon starten van de wagen. Bij volvo had mij men een uitleg daarover gegeven en aan welke criteria voldaan moet worden alvorens dit werkt... Het valt me wel op dat de a4 heel streng is op vlak van deze criteria.
Ik ben benieuwd wat er dan zo anders is aan het starten, dat deze stiller zou zijn. Ik kan me bijv. bij Mazda wel indenken datie mogelijk iets stiller wordt, want daar wordt de startmotor ondersteund door één cilinder te laten ontbranden, maar dat is meer om het starten niet teveel accuvermogen te laten vragen...:
http://www.mazda-madness.nl/technologie/istop.html
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #31 Gepost op: 4 februari 2011, 16:33:12 »
M'n schoonvader heeft een recente C30 drive-e. Ik ga eens vergelijken hoe het daar werkt.

hoe dan ook ben ik er tevreden mee.
Ik moet denk ik de voorwaarden eens uit het hoofd leren want heel soms denk ik van waarom slaat hij nu niet af.

en toen ik deze morgen stil stond door S&S en een blue&me telefoontje wou plegen startte de motor ineens toen ik het nummer belde :)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
positieve punten giulietta
« Reactie #32 Gepost op: 14 februari 2011, 18:55:28 »
Nog een pluspuntje voor de rokers. Als het regent en je raam staat een stukje open, komt er geen water :Dnaar binnen. Heb ik wel  (vaak) anders meegemaakt.
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #33 Gepost op: 14 februari 2011, 20:23:32 »
Citaat van: Javawi;4026
Nog een pluspuntje voor de rokers. Als het regent en je raam staat een stukje open, komt er geen water :Dnaar binnen. Heb ik wel (vaak) anders meegemaakt.
roken in de bella foei:mad:  ;)
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #34 Gepost op: 14 februari 2011, 23:06:56 »
Citaat van: fjodor;4036
roken in de bella foei:mad: ;)

:)
Wie later remt, rijdt langer hard
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #35 Gepost op: 14 februari 2011, 23:22:23 »
De Giulietta heeft geen stangetje om de motorkap omhoog te houden..
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
positieve punten giulietta
« Reactie #36 Gepost op: 15 februari 2011, 09:14:28 »
Citaat van: fjodor;4036
roken in de bella foei:mad: ;)

Maar als je niet rookt schijnt er ook geen water binnen te komen :D
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #37 Gepost op: 15 februari 2011, 11:22:18 »
Citaat van: Javawi;4073
Maar als je niet rookt schijnt er ook geen water binnen te komen :D

klopt ,heb ik namelijk ook niet ,panoramadak dicht doen helpt bij mij ook tegen water binnendringen
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #38 Gepost op: 15 februari 2011, 14:22:08 »
Citaat van: Hengel;4068
De Giulietta heeft geen stangetje om de motorkap omhoog te houden..
Huh? je bedoelt dat hij cilinders heeft die hem omhoog houden? Dat zijn er niet veel meer tegenwoordig.....
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #39 Gepost op: 15 februari 2011, 14:29:16 »
Citaat van: nick;3267
M'n schoonvader heeft een recente C30 drive-e. Ik ga eens vergelijken hoe het daar werkt.

hoe dan ook ben ik er tevreden mee.
Ik moet denk ik de voorwaarden eens uit het hoofd leren want heel soms denk ik van waarom slaat hij nu niet af.

en toen ik deze morgen stil stond door S&S en een blue&me telefoontje wou plegen startte de motor ineens toen ik het nummer belde :)


Heb je dit al kunnen vergelijken? en wat zijn de bevindingen?
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2011, 21:39:53 »
Citaat van: Wilbert G;4101
Huh? je bedoelt dat hij cilinders heeft die hem omhoog houden? Dat zijn er niet veel meer tegenwoordig.....

zijn gewoon 2 zuigers die toch goed werken.  Ik heb al even verkend wat er onder de motorkap zat.
Had eerst in het boekje gekeken en daarin raden ze aan om de motorkap vanaf 20 cm hoogte te laten dichtploffen.  Maar dat moest volgens mij toch 40 cm zijn want anders sluit hij niet volledig ;)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #41 Gepost op: 15 februari 2011, 22:18:05 »
Citaat van: nick;4138
zijn gewoon 2 zuigers die toch goed werken.  Ik heb al even verkend wat er onder de motorkap zat.
Had eerst in het boekje gekeken en daarin raden ze aan om de motorkap vanaf 20 cm hoogte te laten dichtploffen.  Maar dat moest volgens mij toch 40 cm zijn want anders sluit hij niet volledig ;)
Netjes!! Ik vind dat echt een tekort bij veel automerken waar ze gewoon met zo'n knullig 'stokje' komen!
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #42 Gepost op: 15 februari 2011, 23:21:57 »
Mijn huidige Leon II heeft ook een stangetje. De vorige Leon, eerste model had zuigertes. Van de stangetjes zeggen ze dat het veiliger is voor de voetgangers.... geloof er geen zak van..
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

RenéQV
449

  • ****
    - Senior Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #43 Gepost op: 15 februari 2011, 23:44:03 »
voetgangers horen ook niet onder de motorkap
Giulietta QV Bianco Ghiacio
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
positieve punten giulietta
« Reactie #44 Gepost op: 16 februari 2011, 00:07:45 »
Citaat van: RenéQV;4154
voetgangers horen ook niet onder de motorkap

:D
Wie later remt, rijdt langer hard