Club Alfa Romeo
Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: fjodor op 25 januari 2011, 21:07:49
-
ff een tegenhanger openen van de negatieve
was vandaag blij verast had eerst helemaal niet door dat er hilhold op zat dacht eerst dat de remmen bleven hangen maar is toch verekte makkelijk:D
-
* the looks
* de wegligging
* de energieklasse (voor de leasers)
* de lampjes onder de deur (positieve verrassing)
* hill holder
* DNA-knop
* de achterlampen in het donker
-
Eigenlijk alles ! En vooral dat er niet zo veel rijden !
-
Elke dag heb ik er wel een positieve ervaring mee. De grijns op m'n gezicht wanneer ik 's avond vlotjes door de bochtjes naar huis rij, of het stampje dat hij je geeft als je 'm in D zet en hij je lijkt te zeggen 'Go for it boy!' :)
Of vandaag, een vriendin die hem voor de eerste keer zag: 'waauw, hij is echt ongelooflijk mooi!' :)
-
* the looks
* de wegligging
* de energieklasse (voor de leasers)
* de lampjes onder de deur (positieve verrassing)
* hill holder
* DNA-knop
* de achterlampen in het donker
Ik wist niet dat dit aanwezig was, ik heb nog mensen op dit forum horen praten over sfeerverlichting... Is dit zo bij alle versies van de giulietta?? en wat is er dan nog aanwezig van sfeerverlichting?
-
Ja die lampjes zijn inderdaad heel sjiek!
-
zijn vorm.. :)
-
Ik zat net vandaag te denken ik mis kopje positieve punten van de Giulietta:)
Niks dan lof echt een perfecte auto;)
Ik kan eigenlijk weinig tot geen minpunten vinden:D
En dan de reacties op de onderweg duimen omhoog enz, echt veel positieve reacties.
-
positieve reacties? duimpje omhoog? zie ik niet hoor.........ja van andere Giulietta rijders
-
Andere Giulietta rijders.....die kom ik dan weer niet tegen:(
-
positieve reacties? duimpje omhoog? zie ik niet hoor.........ja van andere Giulietta rijders
Neej bij mij ook niet zo enorm, wel leuk zijn het aantal hoofden die bijna tot brekens toe gedraaid worden om maar een glimp van s'werelds nieuwste beauty te zien...:D
-
ik krijg nu al positieve reacties van collega's die weten dat ik er eentje besteld heb.. telkens als ze er eentje gezien hebben, komen ze dat vertellen..
tja.. komt ook vooral doordat in hun leaseregeling de Alfa niet gekozen kan worden.. :p
-
ik krijg nu al positieve reacties van collega's die weten dat ik er eentje besteld heb.. telkens als ze er eentje gezien hebben, komen ze dat vertellen..
tja.. komt ook vooral doordat in hun leaseregeling de Alfa niet gekozen kan worden.. :p
Ha ha , heb ik ook...
-
Het automatisch starten.
Het gebeurt me wel eens dat ik in een te hoge versnelling zit waardoor de motor afslaat bij een bocht, en dan is het een kwestie van koppeling intrappen, de motor start vanzelf, juiste versnelling pakken en gaan.
-
heb ik bij de Golf nu ook.. inderdaad erg handig als het je een keer overkomt!
-
Het automatisch starten.
Het gebeurt me wel eens dat ik in een te hoge versnelling zit waardoor de motor afslaat bij een bocht, en dan is het een kwestie van koppeling intrappen, de motor start vanzelf, juiste versnelling pakken en gaan.
what the ... dat heb ik nou in 12 jaar rijden nog nooit voorgehad. Misschien toch beter een TCT bak overwegen :)
Eens stilvallen in 1e of 2e zal iedereen wel al eens overkomen zijn (zeker als je al een uur in de file aanschuift en even een stukje 2e hebt gereden en hem de volgende keer dat je wil aanzetten nog in 2e hebt staan terwijl je dacht dat het 1e was).
Maar dit is toch vreemd :)
Gaat je stuurbekrachtiging dan ook niet uit ?
-
what the ... dat heb ik nou in 12 jaar rijden nog nooit voorgehad. Misschien toch beter een TCT bak overwegen :)
Eens stilvallen in 1e of 2e zal iedereen wel al eens overkomen zijn (zeker als je al een uur in de file aanschuift en even een stukje 2e hebt gereden en hem de volgende keer dat je wil aanzetten nog in 2e hebt staan terwijl je dacht dat het 1e was).
Maar dit is toch vreemd :)
Gaat je stuurbekrachtiging dan ook niet uit ?
Voor wat betreft de stuurbekrachting: deze valt niet uit, want het viel mij al op dat zodra het start-stopsysteem ingeschakeld is, alle systemen zoals stuurbekrachting wel blijven werken. En zoals hij al aangaf hoeftie alleen maar te koppelen en de motor start weer, dus lijkt me vergelijkbaar of het is hetzelfde als het S&S systeem.
-
Hmm, dat lijkt me toch een onwenselijk bijeffect van het S&S dan.....
-
Voor wat betreft de stuurbekrachting: deze valt niet uit, want het viel mij al op dat zodra het start-stopsysteem ingeschakeld is, alle systemen zoals stuurbekrachting wel blijven werken. En zoals hij al aangaf hoeftie alleen maar te koppelen en de motor start weer, dus lijkt me vergelijkbaar of het is hetzelfde als het S&S systeem.
dus dat betekent dat ik wel kan afslaan in een bocht zonder dat ie zelf start met de QV (die heeft geen S&S) ,lekker met 235 pk :eek::confused:
-
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:
-
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:
idem :p
-
idem :p
Dat dacht ik dus ook......:confused:
Best knap.
-
Je moet doortrappen in een bocht ! Doen de flinstones ook !;)
-
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten :rolleyes:
Dus de S&S zou de motor doen stoppen? Lijkt mij een beetje raar. Ik heb het ook nog nooit gehad, en zeker niet tijdens het rijden in een bocht o.i.d. Maar bij mijn 1.6 is het best mogelijk om hem in een te hoge versnelling, te laten smoren..., het is dan een kwestie van even terugschakelen, maar blijkbaar is dat voor sommig mensen lastig;) Vandaag heb ik genereus als ik ben, maar eens een collega een stukje laten rijden, en diens voet slipte van de koppeling af zodat de motor ook uitviel. Dit lijkt me toch echt een kwestie van smoren. Hij wilde overigens met de koppeling in opnieuw starten (met de sleutel), maar stopte gelukkig op tijd omdat de S&S de motor al had opgestart.
Volgens mij kun je de motor mechanisch laten uitvallen (te lage toeren, en dus te weinig koppel), waarna het elektronische S&S systeem het oppakt...want de S&S werk sowieso niet als de auto in een versnelling staat!
-
Ok, dan ligt het dus niet aan de S&S, jammer voor de bestuurders die het betreft, want dan blijft mijn andere conclusie over de rijkunsten staan :rolleyes:
-
S & S werkt alleen maar wanneer je in neutraal staat. Ik heb trouwens opgevangen dat het S & S systeem van de giulietta niet zo vlug werkt. Kan iemand zijn ervaring hierover delen?
-
S & S werkt alleen maar wanneer je in neutraal staat. Ik heb trouwens opgevangen dat het S & S systeem van de giulietta niet zo vlug werkt. Kan iemand zijn ervaring hierover delen?
Dat had ik vroeger ook ergens gelezen en ik had dan ook nooit gedacht dat ik het zou gebruiken.
Maar in de file of voor het rood licht gebruik ik hem nu vrijwel altijd.
Het is gewoon een pak rustiger in de auto (even een rustmomentje).
Ik ben zelf tevreden met de snelheid van het opnieuw opstarten.
Als ik de ontkoppeling intrap start hij en tegen dat hij in eerste ligt kan je vertrekken.
Het geeft me absoluut geen gevoel dat ik op iets moet wachten en werkt mijn inziens dus prima !
PS: wat ik ooit gelezen had was dat bij andere merken het start-stop systeem stiller zou zijn. Bij de alfa hoor je wel degelijk de starter. Maar wat daar verkeerd mee zou zijn weet ik niet, lijkt me net logisch.
-
Dat had ik vroeger ook ergens gelezen en ik had dan ook nooit gedacht dat ik het zou gebruiken.
Maar in de file of voor het rood licht gebruik ik hem nu vrijwel altijd.
Het is gewoon een pak rustiger in de auto (even een rustmomentje).
Ik ben zelf tevreden met de snelheid van het opnieuw opstarten.
Als ik de ontkoppeling intrap start hij en tegen dat hij in eerste ligt kan je vertrekken.
Het geeft me absoluut geen gevoel dat ik op iets moet wachten en werkt mijn inziens dus prima !
PS: wat ik ooit gelezen had was dat bij andere merken het start-stop systeem stiller zou zijn. Bij de alfa hoor je wel degelijk de starter. Maar wat daar verkeerd mee zou zijn weet ik niet, lijkt me net logisch.
Ik ben blij dit te horen. Ik twijfel zelf ook als ik dit wel zal gebruiken, maar als ik je er zo over bezig hoor is de kans ook heel groot dat dit me ook zal bevallen. Ik was overlaatst met een skoda octavia mee en daar werkte dit systeem zeer goed. Je hoorde wel bijna geen verschil tussen het gewoon starten van de motor of het starten vanuit S & S, maar dat vind ik totaal niet erg.
-
Ik ben blij dit te horen. Ik twijfel zelf ook als ik dit wel zal gebruiken, maar als ik je er zo over bezig hoor is de kans ook heel groot dat dit me ook zal bevallen. Ik was overlaatst met een skoda octavia mee en daar werkte dit systeem zeer goed. Je hoorde wel bijna geen verschil tussen het gewoon starten van de motor of het starten vanuit S & S, maar dat vind ik totaal niet erg.
Ja en ik vraag me dan toch echt af, welk automerk dan een ander geluid laat horen????? Starten die met minder compressie dan ofzo, of zit er ergens een andere hele stille startmotor op, of wordt er een chinees bijgeleverd die onder de motorkap heel zachtjes de motor aanzwengelt:D?? Conclusie: starten met sleutel of S&S werkt volgens hetzelfde principe -startmotor-compressie maken- aanslaan...dus kan toch geen verschil in zitten!?
het systeem werkt overigens wel degelijk erg snel. Als ik 'm in zijn vrij zet, en nog geen seconde daarna de koppeling op laat komen, valt de motor al uit!
-
Ja en ik vraag me dan toch echt af, welk automerk dan een ander geluid laat horen????? Starten die met minder compressie dan ofzo, of zit er ergens een andere hele stille startmotor op, of wordt er een chinees bijgeleverd die onder de motorkap heel zachtjes de motor aanzwengelt:D?? Conclusie: starten met sleutel of S&S werkt volgens hetzelfde principe -startmotor-compressie maken- aanslaan...dus kan toch geen verschil in zitten!?
het systeem werkt overigens wel degelijk erg snel. Als ik 'm in zijn vrij zet, en nog geen seconde daarna de koppeling op laat komen, valt de motor al uit!
De audi a4 van mijn vader is redellijk stil op dat vlak, een groot verschil met het gewoon starten van de wagen. Toen ik een testrit deed met een volvo c30 was dit systeem ook veel stiller dan het gewoon starten van de wagen. Bij volvo had mij men een uitleg daarover gegeven en aan welke criteria voldaan moet worden alvorens dit werkt... Het valt me wel op dat de a4 heel streng is op vlak van deze criteria.
-
De audi a4 van mijn vader is redellijk stil op dat vlak, een groot verschil met het gewoon starten van de wagen. Toen ik een testrit deed met een volvo c30 was dit systeem ook veel stiller dan het gewoon starten van de wagen. Bij volvo had mij men een uitleg daarover gegeven en aan welke criteria voldaan moet worden alvorens dit werkt... Het valt me wel op dat de a4 heel streng is op vlak van deze criteria.
Ik ben benieuwd wat er dan zo anders is aan het starten, dat deze stiller zou zijn. Ik kan me bijv. bij Mazda wel indenken datie mogelijk iets stiller wordt, want daar wordt de startmotor ondersteund door één cilinder te laten ontbranden, maar dat is meer om het starten niet teveel accuvermogen te laten vragen...:
http://www.mazda-madness.nl/technologie/istop.html
-
M'n schoonvader heeft een recente C30 drive-e. Ik ga eens vergelijken hoe het daar werkt.
hoe dan ook ben ik er tevreden mee.
Ik moet denk ik de voorwaarden eens uit het hoofd leren want heel soms denk ik van waarom slaat hij nu niet af.
en toen ik deze morgen stil stond door S&S en een blue&me telefoontje wou plegen startte de motor ineens toen ik het nummer belde :)
-
Nog een pluspuntje voor de rokers. Als het regent en je raam staat een stukje open, komt er geen water :Dnaar binnen. Heb ik wel (vaak) anders meegemaakt.
-
Nog een pluspuntje voor de rokers. Als het regent en je raam staat een stukje open, komt er geen water :Dnaar binnen. Heb ik wel (vaak) anders meegemaakt.
roken in de bella foei:mad: ;)
-
roken in de bella foei:mad: ;)
:)
-
De Giulietta heeft geen stangetje om de motorkap omhoog te houden..
-
roken in de bella foei:mad: ;)
Maar als je niet rookt schijnt er ook geen water binnen te komen :D
-
Maar als je niet rookt schijnt er ook geen water binnen te komen :D
klopt ,heb ik namelijk ook niet ,panoramadak dicht doen helpt bij mij ook tegen water binnendringen
-
De Giulietta heeft geen stangetje om de motorkap omhoog te houden..
Huh? je bedoelt dat hij cilinders heeft die hem omhoog houden? Dat zijn er niet veel meer tegenwoordig.....
-
M'n schoonvader heeft een recente C30 drive-e. Ik ga eens vergelijken hoe het daar werkt.
hoe dan ook ben ik er tevreden mee.
Ik moet denk ik de voorwaarden eens uit het hoofd leren want heel soms denk ik van waarom slaat hij nu niet af.
en toen ik deze morgen stil stond door S&S en een blue&me telefoontje wou plegen startte de motor ineens toen ik het nummer belde :)
Heb je dit al kunnen vergelijken? en wat zijn de bevindingen?
-
Huh? je bedoelt dat hij cilinders heeft die hem omhoog houden? Dat zijn er niet veel meer tegenwoordig.....
zijn gewoon 2 zuigers die toch goed werken. Ik heb al even verkend wat er onder de motorkap zat.
Had eerst in het boekje gekeken en daarin raden ze aan om de motorkap vanaf 20 cm hoogte te laten dichtploffen. Maar dat moest volgens mij toch 40 cm zijn want anders sluit hij niet volledig ;)
-
zijn gewoon 2 zuigers die toch goed werken. Ik heb al even verkend wat er onder de motorkap zat.
Had eerst in het boekje gekeken en daarin raden ze aan om de motorkap vanaf 20 cm hoogte te laten dichtploffen. Maar dat moest volgens mij toch 40 cm zijn want anders sluit hij niet volledig ;)
Netjes!! Ik vind dat echt een tekort bij veel automerken waar ze gewoon met zo'n knullig 'stokje' komen!
-
Mijn huidige Leon II heeft ook een stangetje. De vorige Leon, eerste model had zuigertes. Van de stangetjes zeggen ze dat het veiliger is voor de voetgangers.... geloof er geen zak van..
-
voetgangers horen ook niet onder de motorkap
-
voetgangers horen ook niet onder de motorkap
:D
-
Mijn eerste ervaring met het blue & me systeem: fantastich! De eerste keer dat stembediening goed werkt, ik voel me net Michael van de Knight Rider!
De Bose hifi is ook beslist niet verkeerd, kan ik prima mee leven, fijn geluid, bas op -1 (standaard iets te rijk voor lang luisteren). Bovendien: je zit lekker midden in het volle geluid. Blijft op hoger volume langer zuiver dan de 156 Bose hifi; een flinke stap voorwaarts!
De korte draaicirkel is ook fijn, al vinden de banden zoveel zijdelijke druk niet altijd fijn (wringt)
-
hmm bass op -1 is wel weinig ? Bij mij staat bass op +9 (max) en zelfs dan vind ik het niet overdreven ?
Of is er bij mij iets verkeerd ?
-
hmm bass op -1 is wel weinig ? Bij mij staat bass op +9 (max) en zelfs dan vind ik het niet overdreven ?
Of is er bij mij iets verkeerd ?
Mijn andere hobbie is home audio. :)
Ik hou van laag, maar dan wel strak en goed gedefinieerd, dus geen boombas. Het moet in verhouding zijn anders worden de midden en hoge tonen vertroebeld/gemaskeerd. Omgekeerd: minder laag is schoner/doorzichtiger mid en hoog.
Op +9 heb je veel kwantiteit, geen kwaliteit.
-
Hierbij de plussen na 6 maanden en bijna 40.000km:
- In Etna met Sportpack 3 en 8C wielen in 18 inch een schitterende verschijning, zeker met het zwarte gaas in de alfa grille, rode klauwen, twee uitlaten en donkere koplampen.
- 2.0 JTDm 170pk is sterk en bijzonder vlot, vanaf bijna stationair pakt hij op, rond 1500 toeren tot aan de rode lijn loopt hij in grote stappen tot ver boven de opgegeven topsnelheid.
- Auto is stil, weinig bijgeluid, windgeruis heerlijk rustig om mee te cruisen, stoelen zijn prima qua steun op lange afstanden, remmen kunnen hoge belasting goed hebben.
- Wegligging (zeker in Dynamic) is bijzonder, wát kun je gekke stunts uithalen voordat de auto onderstuurd raakt, de bochtsnelheid en stabiliteit is geweldig zowel op een rothonde als in lange snelle autobahn bochten .
- Alle electrische systemen aan boord doen hun werk zonder opmerking, wat een goed uitgedachte auto, je voelt je er thuis in met de kilometers die ik rij.
- Meesturende Xenon is geweldig zeker op onverlichte bochtige wegen, ParkDistance is een must gezien het toch iets minder uitzicht rondom (dikke stijlen belemmeren het uitzicht wel eens) Blue&Me werkt goed met de Blackberry maar heeft soms iets minder gesprekskwaliteit.
- Bekijk de auto rijdend of stilstaand eens van achteren s'nachts, wat een design die achterlichten!
- Algeheel afwerkings en kwaliteitsniveau ligt op hoog niveau
- Verbruik schommelt met de rijstijl tussen de 1: 14.8 - 17.9, meestal rond de 15-16 met een vrij forse rijstijl
Puntjes ter verbetering: de 18 inch wielen zijn erg steenslag gevoelig, het uitzicht rondom is vrij beperkt, de tankdop komt soms lastig los, en ik vind de auto vrij nerveus oppakken bij vlot gasgeven in Dynamic, handremkabel had een kraakje (1e serie, nu is er een andere montagewijze)
Resumé: Super auto, je wordt er blij van als autoliefhebber en Alfa mens!
Gegroet!
-
kijk, deze review geeft meerwaarde. al 40k km gereden, respect!
-
Even een paar pluspunten van mijn kant van een weekje sturen:
- De 1.4 MA is heerlijk rustig en stil met 120 in z'n 6, net geen 3000 toeren.
- Je kunt lekker relaxed schakellui rijden, als een diesel, 50 in z'n 6 (wil de schakelindicator graag). Maar aan de andere kant ook sportief en snel.
- De de zijkant van de middenconsole aan bestuurderszijde is afgerond, dus geen last van scherpe randen. Dat is handig als je lange benen hebt. Nu kun je je knie fatsoenlijk kwijt en je been tegen de zijkant van de middenconsole laten rusten.
- Sport knop, DNA.
- Heel veel mensen vinden het een super mooie auto, trekt elke dag nog bekijks op de snelweg. Mensen die expres langzamer gaan inhalen en de auto lopen te bestuderen (en nee ik ben geen mooie blonde vrouw).
- Degelijke afwerking van binnen en buiten, geen gekkigheid, geen piepjes of kraakjes.
-
en qua verbruik?
-
en qua verbruik?
Na 1857 kilometer en 3 keer tanken een gemiddeld verbruik van 1:13.2, heel veel snelweg a 120 km/h.
-
dat is toch erg aardig vind ik...
-
Positief punt : Als je de achteruit inschakeld, geeft dat zo'n bak wit licht dat inparkeren in mijn (donkere) carpoort kinderspel wordt ...perfect !
-
Je ziet ten allen tijden hoe hard de airco blaast als deze op "auto" staat. Dit was bij mijn vorige wagens niet het geval en gaf soms het gevoel dat deze dan helemaal niet werkte.
Je ziet bij de TomTom uitbreiding ook instructies op het schermpje tussen de wijzerplaten. De spiegels zijn nog elektrisch inklapbaar ook al heb je de motor uit gezet.
-
'Follow me home verlichting is ook leuk, al heb ik het idee dat ik hier nog iets aan moet instellen. Bij het ontgrendelen van de auto gaat de verlichting aan, maar wanneer ik hem met de afstandsbediening op slot doe, dan gaat de verlichting juist uit. Hoe verander ik dit?
-
als de wagen geprkeerd is,sleutel eruit en doe de grootlicht aan. je kan dan door steeds grootlicht aan te tikken kiezen tussen 30,60,90 sec dacht ik...
-
Geweldig, bedankt!
-
inderdaad. gewoon jammer dat je het nergens vast kan instellen zodat hij het altijd doet.
-
Oh, dacht net deze instelling gevonden te hebben met het bericht van DiciplinA, blijkt ie dus telkens eenmalig, jammer.. Wanneer je ontgrendelt gaan de lichten wel steeds aan. Had het ook graag omgekeerd gezien.
-
Even een positief berichtje over de remmen op de QV. Echt top.
Gisteren een paar keer echt hard geremd, met als uitschieter van 200+ terug naar 80 en ze gaven geen krimp. Niets krom of pedaaldruk verlies.
Flinke verbetering tov de 147 GTA.
-
Ja, die remmen zijn goed. Geeft vertrouwen!
-
wat mij betreft echt alles , vindt echt helemaal niks negatiefs aan de Juul.
Fantastische auto met het exclusieve Alfa Romeo weggedrag en motorisch vermogen en de looks en interieur.
geeft heel veel vertrouwen en rijplezier aan de rijder en bijrijder.
het is gewoon een top Alfa.
-
Ja, die remmen zijn goed. Geeft vertrouwen!
inderdaad, gisteren even een meer dan normale stop moeten maken en dat ging feilloos!
-
Even een positief berichtje over de remmen op de QV. Echt top.
Gisteren een paar keer echt hard geremd, met als uitschieter van 200+ terug naar 80 en ze gaven geen krimp. Niets krom of pedaaldruk verlies.
van 200 naar 0 , heerlijk dat gevoel dat de neus zowat over de grond schraapt !! :p
-
van 200 naar 0 , heerlijk dat gevoel dat de neus zowat over de grond schraapt !! :p
Daar erger ik me dan weer juist aan, auto moet vlak en strak blijven! :cool:
-
het hellen vind ik wel meevallen, maar het is misschien het gevoel.
Maar jij ging toch al de veerweg inkorten, dus dan heb je 't nog minder. :)
-
Ik wacht denk ik tot er een set stijvere stabilisatorstangen verkrijgbaar komt voor de Giulietta. Na de montage hiervan kan ik denk ik goed inschatten welke kant het op moet. :cool:
-
Ik wacht denk ik tot er een set stijvere stabilisatorstangen verkrijgbaar komt voor de Giulietta. Na de montage hiervan kan ik denk ik goed inschatten welke kant het op moet. :cool:
Welke kant het op moet? Waarschijnlijk naar de dokter vanwege wandelende nieren;)
-
Nee joh, het enige wat mij na bijna 7 fenomenale en snelle jaren in de aangepaste 156 2.4 mjet is overkomen is een afgescheurde voorste kruisband. En dat had niets met de 156 te maken. ;)
-
Goed nieuws!
Heb vanochtend vroeg met 2 behoorlijk volgroeide volwassen kennissen ;-) een snelle rit gemaakt naar een sportvereniging in het noord oosten van het land.
Het viel mij op dat de auto hier erg goed mee om gaat. Het lijkt wel of de auto door het gewicht van 2 extra volwassenen wat lager en stabieler komt te liggen. Desondanks konden we moeiteloos en zeer soepel en comfortabel met een gangetje van 200+ over de Autobahn cruisen. Klasse!
Hier blijkt uit dat de Giulietta een volwassen auto is die afgestemd is op het gewicht van meerdere volwassenen personen. Rij je alleen, dan heb je nog wel eens het gevoel dat de auto zich wat 'springerig' gedraagt. Op zich best logisch natuurlijk ware het niet dat m'n 156 het beste reed wanneer ik er alleen in zat. Bij meerdere personen merkte je dat de auto iets minder agiel/lichtvoetig was.
-
Positief : van je collega horen dat er in de parkeergarage Amsterdamse Poort (ING) weer drie mannen in pak naar je auto staan te kijken... met verhalen van, mooie vette bak hoor... :) deze Alfa blijft nog steeds bijzonder blijkbaar...
-
hehe ik kwam vandaag bij mijn auto aan en stond ook een gozer naar te kijken. Bleek iemand van het Alfa-forum te zijn die ook een Giulietta had en die ik laatst al had gespot.
WalterW, dan zie ik jou gedurende de dag denk ik wel eens rijden. Kom jij vanaf de Hoogoorddreef en ga je dan de Haaksbergweg in om daarna te parkeren bij de Mediamarkt?
-
hoi Extaxi, nee ik parkeer meestal in het 'Zandkasteel' wat om de Amsterdamse Poort heen zit, een stukje verder de Hoogoorddreef af, onder het station door en dan links Bijlmerplein. Hoewel ik ook regelmatig wel op of langs de Haaksbergweg kom, hoor.
-
Dat ik andere wagens me zie inhalen en ze plots vertragen en achter me blijven hangen. Waarschijnlijk om die prachtige achterlichten te bewonderen. :)
-
hoi Extaxi, nee ik parkeer meestal in het 'Zandkasteel' wat om de Amsterdamse Poort heen zit, een stukje verder de Hoogoorddreef af, onder het station door en dan links Bijlmerplein. Hoewel ik ook regelmatig wel op of langs de Haaksbergweg kom, hoor.
Ik zie je volgens mij wel eens rijden. Vanuit "De Oliphant"
-
Positief : van je collega horen dat er in de parkeergarage Amsterdamse Poort (ING) weer drie mannen in pak naar je auto staan te kijken... met verhalen van, mooie vette bak hoor... :) deze Alfa blijft nog steeds bijzonder blijkbaar...
door je vriendin gebeld worden, terwijl ze op iemand staat te wachten om mee te rijden, dat er een auto al vier keer langs je Giulietta gereden is en nu uitgestapt zijn om er in te kijken.. :D
-
Ik zie je volgens mij wel eens rijden. Vanuit "De Oliphant"
Ha, collega, dus !
-
Wat echt overal boven uitsteekt is voor mij toch echt de speelsheid in D stand.
Dit weekend een vriend opgehaald om een rondje te rijden. Die zat na wegrijden direct met een grijns op zn gezicht uit te schreeuwen hoe ongelooflijk het was voor een 1400 blokje!
Ik heb de juul nu enkele maanden en nog steeds geniet ik van elke meter rijden. Wat een pret!
-
Ik ook en zeker met de SaVaLi chip erin ! Nog meer SPELEN ! :)
-
dat je de lichten mag vergeten uitdoen en na 2 dagen de Juule starten en die gewoon start...was een hele opluchting...
-
?
-
door je vriendin gebeld worden, terwijl ze op iemand staat te wachten om mee te rijden, dat er een auto al vier keer langs je Giulietta gereden is en nu uitgestapt zijn om er in te kijken.. :D
Weet je zeker, dat ze naar de Giulietta kwamen kijken en niet naar je vriendin? :D
-
dat je de lichten mag vergeten uitdoen en na 2 dagen de Juule starten en die gewoon start...was een hele opluchting...
begrijp ik niet; alle auto's van het fiat concern schakelen toch altijd de dimlichten uit na het op slot doen? Met andere woorden, je had zelfs een hele week kunnen wachten en dan had hij nog gestart! :D
-
Weet je zeker, dat ze naar de Giulietta kwamen kijken en niet naar je vriendin? :D
;):cool:
-
Maar wel herkenbaar dat de Giulietta nog goed opvalt en voor veel mensen een opvallende verschijning is.
Gisteren ging ik op een terrasje wat drinken en kon vlak voor het terras parkeren. Dan kun je goed zien dat veel mensen een klein rondje om de auto lopen om even te kijken. Leuk om te zien is dat.
-
Maar wel herkenbaar dat de Giulietta nog goed opvalt en voor veel mensen een opvallende verschijning is.
Gisteren ging ik op een terrasje wat drinken en kon vlak voor het terras parkeren. Dan kun je goed zien dat veel mensen een klein rondje om de auto lopen om even te kijken. Leuk om te zien is dat.
Erg leuk om te zien idd. Voorheen was ik die aandacht alleen met mn 504 coupe gewend. Naar mijn leasewagen toendertijd (peug 207) keek echter niemand om (ook niet vreemd an sich..). Nu met de Juul maken veel mensen even een babbeltje met je en willen even in en om de auto kijken! Erg leuk om te zien wat de looks van de juul zelfs met niet autoliefhebbers doet.
-
Weet je zeker, dat ze naar de Giulietta kwamen kijken en niet naar je vriendin? :D
nee die stond aan de andere zijde van de parkeerplaats te wachten.. ze zat niet zelf in de Giulietta :) ..
-
begrijp ik niet; alle auto's van het fiat concern schakelen toch altijd de dimlichten uit na het op slot doen? Met andere woorden, je had zelfs een hele week kunnen wachten en dan had hij nog gestart! :D
Dat is juist wat Timothy bedoelt ;) Zal bij z'n vorige auto niet geweest zijn zeker?
-
Ook op de Autorai viel mij op dat mensen roepen "wat is tie mooi". Misschien wil ik dat ook wel graag horen, maar ik hoorde dat niet bij alle andere merken.
-
Ook op de Autorai viel mij op dat mensen roepen "wat is tie mooi". Misschien wil ik dat ook wel graag horen, maar ik hoorde dat niet bij alle andere merken.
Alfa had zich toch weer mooi gepresenteerd met alleen rode Alfa's! En een Alfa staat voor emotie, dat herkennen veel mensen wel. Ze durven er alleen zelf niet voor te kiezen vanwege vermeende hoge kosten en van horen zeggen (reputatie).
-
daar sluit ik me bij aan.. maar merk wel dat vooral onder jongeren (en jongere collega's) deze reputatie veel minder speelt en dat ze er ook een (willen) kopen (bijv. Mito)..
-
die reputatie ... dat zal toch wel een keer opgelost geraken zeker ?
Aan mijn giulietta heb ik toch voorlopig nog niets abnormaals kunnen vaststellen, hooguit wat kleine details die evengoed bij andere merken aanwezig zijn (vb speakers die wat rammelen of trillen).
Wel is het zo dat sportief rijgedrag nu eenmaal hogere slijtage en onderhoudskosten met zich meebrengt. Dus een automerk met een traditioneel sportief publiek zal mijn inziens alltijd negatiever in het daglicht worden gesteld omwille van deze reden.
Dat is volgens mij de enige objectieve vaststelling die je kan maken.
-
die reputatie ... dat zal toch wel een keer opgelost geraken zeker ?
vertrouwen moet je verdienen.. zie ook Toyota.. [die het nu zwaar aan het verliezen zijn dankzij de spokende Prius.. ]
-
Ben het met beide laatste schrijvers eens: reputatie is ook emotie, en die is lastig te 'sturen'. Alfa zal juist bij een jongere doelgroep kunnen scoren met de sportieve design uitstraling.
-
Vandaag is m'n auto voor een beurt en heb een 1.6jtdm meegekregen. Ik vind die helemaal niet onaardig rijden en meer dan vlot genoeg meekomen.
(Heb zelf een van de eerst 1.4 MultiAirs)
-
Vandaag is m'n auto voor een beurt en heb een 1.6jtdm meegekregen. Ik vind die helemaal niet onaardig rijden en meer dan vlot genoeg meekomen.
(Heb zelf een van de eerst 1.4 MultiAirs)
vooral in D stand komt hij goed mee.. ;)
-
Deze week een wolkbreuk op de A1. Reed met netjes aangepaste snelheid op de linkerbaan, toen ik me realiseerde dat niemand op de linkerbaan reed. Wat bleekt de linkerbaan stond half onder water.
Doordat de auto geen krimp gaf had ik het helemaal niet in de gaten. Verbazend hoe goed de wegligging is een kletsnatte baan!
-
welke banden heb je Pietje? Dat kunnen nooit die Pzero Rosso's zijn.
-
welke banden heb je Pietje? Dat kunnen nooit die Pzero Rosso's zijn.
Continental Sport Contact 3
-
Gisteren stond ik in de file op de ring van Brussel en passeerde regelmatig een Mercedes die op de middenstrook reed. En telkens als ik weer in de buurt kwam, plakte een klein meisje met haar neus tegen de ruit en kon ze haar ogen niet van m'n rode bolide afhouden. Op de E40 passeerde ik nog eens en weer zat ze met haar neus tegen de ruit. Toch een leuk gevoel als anderen je wagen ook bijzonder vinden :D
-
Toch een leuk gevoel als anderen je wagen ook bijzonder vinden :D
Mmmm... Bij mensen die dat alleen maar kunnen met hun neus tegen de ruit, heb ik er toch een beetje mijn bedenkingen bij. ;)
-
Mmmm... Bij mensen die dat alleen maar kunnen met hun neus tegen de ruit, heb ik er toch een beetje mijn bedenkingen bij. ;)
Danabanana! Het ging wel om een meisje van een jaar of 10 hé. Ik vermoed dat die dan (hopelijk) nog niet in die business zitten :p
-
Continental Sport Contact 3
Dat lijken me ook fijne banden inderdaad. Staan hoog op de nominatie voor het volgende setje.
-
Het rubber matje dat aan de rechter deurstijl is bevestigd zodat de gesp van de gordel passagiers zijde niet tegen de deurstijl klappert, misschien iets heel eenvoudigs maar geeft wel aan dat ze over zaken nadenken....was bij m'n peugeot wel anders. :)
-
Het rubber matje dat aan de rechter deurstijl is bevestigd zodat de gesp van de gordel passagiers zijde niet tegen de deurstijl klappert, misschien iets heel eenvoudigs maar geeft wel aan dat ze over zaken nadenken....was bij m'n peugeot wel anders. :)
Ja geniaal!! Alleen jammer dat dan die freakin' gordel zelf iets te laag hangt zodatie nog steeds klappert:rolleyes:
-
ehm inderdaad ;) maar toch wel goed bedoeld van die Italianen toch?
-
en waarom nie aan de bestuurderskant en enkel aan passagierskant???
-
die gordel heb je om tijdens het rijden, dus dan klappert die niet tegen de b stijl aan. ;)
Overigens had het alsnog wel een aanvulling geweest, omdat de gordel evengoed tegen de b-stijl aanbutst wanneer je 'm af doet.
-
Ja geniaal!! Alleen jammer dat dan die freakin' gordel zelf iets te laag hangt zodatie nog steeds klappert:rolleyes:
Een negatief puntje zo lijkt me
-
Een negatief puntje zo lijkt me
Mwa, zoals Wilson al aangeeft, wel goed bedoeld!!
-
Dat lijken me ook fijne banden inderdaad. Staan hoog op de nominatie voor het volgende setje.
Hoop ook dat ze lang meegaan. Leasebak, dus straks geen keus meer. Aangezien je in D zo lekker hard de rotondes kan nemen ben ik bang dat ze nog wel een keer versleten zijn!
-
Dat er handgrepen aan de binnenkant van het kofferdeksel zitten :):)
Ik was van plan om als een van de minpunten aan te geven dat er (vuile) vingers op het kofferdeksel staan na het sluiten:mad:
Nu zie ik, bij het opkuisen van de kofferruimte, dat er potverdorie twee handgrepen aan de binnenkant staan zodat men het deksel naar beneden kan halen zonder buitenom te grijpen !
Op het laatst kan men dan nog een duwtje bijgeven op het alfa embleem ofwel op de ruitewisser zonder het koetswerk aan te raken ... en zo geen vette vingers meer ;)
-
die zitten toch in elke auto?
-
Elke alfa in ieder geval wel zover ik weet, extra duwtje niet op het embleem geven dan schiet ie gelijk weer open ;)
-
die zitten toch in elke auto?
toch niet in een Hyundai
-
toch niet in een Hyundai
misschien heb ik dan toeval gehad met Opel's (ouders) en Seat's en VW's ..
-
En weer is het bewezen (niet geheel objectief natuurlijk:D). Mijn auto staat nu bij de spuiter, en ik rijdt een nieuwe focus.... man man man, wat hebben wij met de Giul toch een heerlijk auto!! Het is echt afzien in zo'n muizenauto! En dan te bedenken dat de halve autowereld de focus zalig heeft verklaard....:confused:
-
Afgelopen week 3500 km gereden met de Giulietta en ondanks dat dat op 16" RE050A was (wat een herrieband) heb ik er ontzettend van genoten!! Wat een heerlijke kar is het toch.
Heel even de 225 GPS-km/h gezien en eindelijk kon ik eens wat BMW's/Audi's inhalen (ok de allergoedkoopste met de minste motor er in dan, hahaha)
-
Moet je toch meer schakelen dan kun je veel BMW en Audi's hebben ! Althans ik heb er mening een verbaast doen staan met mijn MA 188 :rolleyes:
-
de vorige Focus reed erg lekker hoor...zelf 6jaar Focus gereden...De nieuwe ziet er niet leuk uit en rijdt idd ook niet leuk...
-
Moet je toch meer schakelen dan kun je veel BMW en Audi's hebben ! Althans ik heb er mening een verbaast doen staan met mijn MA 188 :rolleyes:
ach de simpelste diesels halen al 225..........dus op de Autobahn heb je met je 1.4tje niks te vertellen. Heel rap opzouten naar de rechterbaan hahaha
Een 320i is ook al een maatje te groot.
-
ach de simpelste diesels halen al 225..........dus op de Autobahn heb je met je 1.4tje niks te vertellen. Heel rap opzouten naar de rechterbaan hahaha
Een 320i is ook al een maatje te groot.
Eeeehm....niet echt!! Simpele diesel 225??? doe mij er dan ff zo één inclusief 20% bijtelling!! Nee, auto's die je kunt kopen vanaf €80k kun je niet echt meetellen, want die liggen aardig buiten het bereik! Het gaat hier puur om de verhouding prijs/prestatie Frankie, en dan doen onze alfa's het verdomde goed!! Ik kan qua koppel met mijn 1.6 dieseltje nog tegen een 2.0 diesel mondeo op! Dat maakt het verschil!
-
ach de simpelste diesels halen al 225..........dus op de Autobahn heb je met je 1.4tje niks te vertellen. Heel rap opzouten naar de rechterbaan hahaha
Een 320i is ook al een maatje te groot.
Ik weet niet in hoeverre je post serieus was maar dit is natuurlijk niet waar :).
Een simpele blik op de autoweek specs van een Giulietta 1.4 MA, A3 2.0 TDI 140 pk en 320i laat zien dat de Alfa (volgens de fabriek specs dus) van 0-100 de snelste is en op topsnelheid alleen door de BMW wordt verslagen.
-
Nou mijn post is wel degelijk gebaseerd op feiten, aangezien ik gisteren heel Duitsland ben doorkruist en alleen maar naar de rechter baan ben gedirigeerd door C-klasses A4's en 3- en 5-series.
Zelfs een 220 CDI moet je toch echt voor aan de kant........en dan gaan het inderdaad alleen om topsnelheid, acceleratie gaat best vlot natuurlijk en voor een 1.4 rijdt de auto geweldig!
Nee pak een simpele 320i of C180 en die rijden je allemaal vrolijk voorbij.
-
Ok.. topsnelheid. Nu noem je ook auto's die een klasse groter zijn. Maar euh... naar rechts gedirigeerd door een Golf, Astra, Focus, Einzer ?
-
120i is zelfde verhaal als 320i toch? Golf/Astra/Focus niet veel gezien. De enige Golf die ik gezien heb was een R, die zat in de slipstream van Maserati.
Maar het ligt gewoon aan de pk's he. 170 pk haal je ongeveer 220 km/h mee.
-
Dus toch meer schakelen en de 6de versnelling zo min mogelijk gebruiken dan ! Ik heb al menig bmwtje en audike versteld doen staan ! Gisteravond nog ! En op de teller heb ik toch echt 242 aangetikt ! Ik weet dat dit iets afwijkt , maar toch ! Schakelen schakelen !!!!!!!! Lache !! Alfa rules
-
Dus toch meer schakelen en de 6de versnelling zo min mogelijk gebruiken dan ! Ik heb al menig bmwtje en audike versteld doen staan ! Gisteravond nog ! En op de teller heb ik toch echt 242 aangetikt ! Ik weet dat dit iets afwijkt , maar toch ! Schakelen schakelen !!!!!!!! Lache !! Alfa rules
Jij hebt dan ook 188 pk :). Moet je toch de 230 @ GPS mee aan kunnen tikken :).
-
Nog niet met gps gereden ! Alleen op de teller !
-
en je denkt dat de topsnelheid noemenswaardig verhoogd wordt door om en nabij de 15 pk meer?
-
242 met een gechipte 1.4 MA. ff je teller laten nakijken denk ik :). dat haalt een standaard qv met 235 pk net.
-
242 met een gechipte 1.4 MA. ff je teller laten nakijken denk ik :). dat haalt een standaard qv met 235 pk net.
Tja ik heb vorige week ook 230 op de teller aangetikt met een 'gewone' 1.4 MA, die 10 extra kan toch wel met 18 pk'tjes meer?
-
Oke dan niet !
-
Lijkt wel of ik hier op een verjaardag zit :p
-
Oke dan niet
-
1.4 MA op topsnelheid, die wijst zo te zien rond de 235 op de teller aan.
[video=youtube;Z92wL3SApDw]http://www.youtube.com/watch?v=Z92wL3SApDw[/video]
Met GPS merk ik in de QV een afwijk van de teller op de werkelijke snelheid van zo'n 6%, wat bij de 1.4 ook wel zal zijn. De zal een werkelijke snelheid van rond de 220 zijn. Komt overeen met de 218 uit het boekje.
Een chip met 18 pk extra tilt 'm net over die 240 op de teller heen, dat kan ik me wel voorstellen.
-
Dit ga ik niet geloven ! Iemand die het geloofd ! Scudetto my HERO ;)
-
1.4 MA op topsnelheid, die wijst zo te zien rond de 235 op de teller aan.
[video=youtube;Z92wL3SApDw]http://www.youtube.com/watch?v=Z92wL3SApDw[/video]
Met GPS merk ik in de QV een afwijk van de teller op de werkelijke snelheid van zo'n 6%, wat bij de 1.4 ook wel zal zijn. De zal een werkelijke snelheid van rond de 220 zijn. Komt overeen met de 218 uit het boekje.
Een chip met 18 pk extra tilt 'm net over die 240 op de teller heen, dat kan ik me wel voorstellen.
Volgens mij zijn er ook na het zien van dit filmpje denken dat dit in scene is gezet :rolleyes:
-
Oke dan niet
Ik bedoelde niet dat ik je niet geloof:) Maar dit is echte verjaardagspraat, en ook bedoel ik dat niet vervelend :)
-
Snap ik ! Un bietje sparren !
-
zal ik ook nog es iets positiefs zeggen? ik vind het "pinkergeluid" super:).
-
121 gram CO2 / km voor de 1.4 MA TCT zodat je voorlopig nog 20% bijtelling mag betalen.
-
In tegenstelling tot het geouwehoer op het negatieve draadje, vindt ik de stoelen echt PERFECT! Geen goede zijdelingse steun???? Ga dan eens naar de sportschool voor een paar bredere schouders, en bovendien als je daar wat over te zeiken hebt, dan heb je nog nooit met je colbert nog aan in zo'n krap kutstoeltje gezeten zeker...!! Of koop gewoon een paar recaro's en stop met het ophemelen van een auto die wel knap is, maar aardig gedateerd.... of zijn er sommigen op dit forum die echt denken dat een fabrikant na jaren van technische vooruitgang ineens slechtere stoelen gaa gebruiken?? Die paar personen die deze stoelen net even lekker vonden zitten, staan dan blijkbaar toch niet echt in verhouding met de mensen die er geen f*ck aan vonden!!
Sorry, ik moest dit even kwijt!! Niemand komt aan mijn Juul:D
-
Wilbert, je ziet het minpunt ook terug in testen en de mensen die er mee rijden constateren dat de bochtsnelheid niet afhankelijk is van het onderstel en de wegligging (die krijgt een dikke prima) maar in hoeverre je je schrap kunt zetten in de stoel. De stoel is perfect voor iemand die wat gezetter is, maar dat zijn doorgaans de Italianen in de thuismarkt ook niet. De stoelen zijn gewoon onder de maat qua vorm, ze bieden te weinig steun. Materiaal en looks zijn verder prima.
Waarschijnlijk ben jij net wat groter/breder dan de gemiddelde Giulietta-rijder.
-
A. Ik kom in de sportschool en heb brede schouders
B. Ik draag (gelukkig) nooit colberts en recaro's vind ik lelijk
C. Ik hemel geen oude auto op alleen de stoelen en iedere (ex) GT rijder met mij
D. We hebben het over een MENING, daar valt niets aan af te dingen, hoef jij niet te vinden en hoef je niet zo kwaad om te worden.
E. Ik kom niet aan jou juul maar heb het over de mijne.
Geloof dat het nou in elk topic over de stoelen gaat :p
-
on-topic ging het over de POSITIEVE punten :D
-
ja en daarom hoort de kritiek op de stoelen hier ook echt niet thuis. Echter er is blijkbaar iemand die ze perfect vindt.......en wil ze daarom hier roemen. Dus daar doe je niks tegen he :p
-
ja en daarom hoort de kritiek op de stoelen hier ook echt niet thuis. Echter er is blijkbaar iemand die ze perfect vindt.......en wil ze daarom hier roemen. Dus daar doe je niks tegen he :p
Jij snapt 'm! Daarom staatie inderdaad hier!
-
Behalve dat ik brede schouders heb, regelmatig in de sportschool kom, lang ben, ben ik ook nog eens ontzettend sterk, knap en stoer. Die stoelen zitten mij dus ook echt perfect. Eigenlijk ben ik echt een verlenging van de wagen, in plaats van dat de auto een verlenging van mij is. Gewoon het perfecte slachtoffer annex visitekaartje voor de Giulietta. dus. en ik ben ook nog eens bescheiden.
-
Behalve dat ik brede schouders heb, regelmatig in de sportschool kom, lang ben, ben ik ook nog eens ontzettend sterk, knap en stoer. Die stoelen zitten mij dus ook echt perfect. Eigenlijk ben ik echt een verlenging van de wagen, in plaats van dat de auto een verlenging van mij is. Gewoon het perfecte slachtoffer annex visitekaartje voor de Giulietta. dus. en ik ben ook nog eens bescheiden.
Haha geniaal!!!:confused:
-
Met 231 op de GPS inclusief fietsendrager met fiets nog geen krimp geven, fantastisch :D.
Verder de ongelofelijke lol die je hebt op bergweggetjes en bijbehorende haarspeldbochten :D.
-
Met 231 op de GPS inclusief fietsendrager met fiets nog geen krimp geven, fantastisch :D.
Verder de ongelofelijke lol die je hebt op bergweggetjes en bijbehorende haarspeldbochten :D.
Ehm, ben geen expert op het gebied van fietsendragers, maar is zo'n ding voorbereid op zulke snelheden? Je moet er toch niet aan denken dat 1 of beide er op de snelweg afdondert. Zou zelf het risico in ieder geval niet nemen.
-
Tja, bij m'n vorige auto heb ik ruim 20.000 km met fietsendrager gereden. Als ik zie hoe weinig de fiets beweegt met zulke snelheden lijkt me dat het best kan.
-
Met 231 op de GPS inclusief fietsendrager met fiets nog geen krimp geven, fantastisch :D.
Verder de ongelofelijke lol die je hebt op bergweggetjes en bijbehorende haarspeldbochten :D.
Is die instant NAV werkelijk zo slecht dat je op weg van werk naar huis bergweggetjes tegenkomt? :)
Positief punt is overigens dat de elleboogsteun in de deur zacht is ipv keihard zoals in m'n huidige auto.
-
Net terug van een dag of 10 Frankrijk (omgeving Cahors) met m'n QV. De grijns is niet van m'n gezicht te krijgen, ook nu niet na een ritje van 1100 km. Ik heb moeten wennen aan de stoelen, ze zijn niet zo perfect als die in m'n GT, maar ze blijken uiteindelijk héél goed te zitten. Stapte na die lange rit gewoon fit uit! Eerder dit jaar ook al uitgeprobeerd op een retourtje Italië, trouwens. Zowel op de snelwegen als bochtige (berg)wegen stuurt en remt de Giulietta geweldig, elke bocht is een uitdaging.
Heb deze vakantie de getankte liters trouw genoteerd, op een totaal van 2770 km (waarvan ongeveer 2100 over snelwegen) kwam ik op een verbruik van 1:11,3. Op de snelwegen heb ik me, op een enkel sprintje naar 180 - 200 na, redelijk aan de grenzen gehouden, met bijvoorbeeld in Frankrijk de cruise control als het maar even kon op 140 (daarmee zal ik in werkelijkheid niet ver boven de toegestane 130 hebben gezeten). Op de heenweg overigens ook nog 1.5u in de file 'aangeschoven' rondom Parijs). Lijkt me een prima verbruik voor een potente auto als de QV. Overigens inmiddels de 20.000 km op de teller gepasseerd.
Positieve punten genoeg dus - in ieder geval in mijn ogen:D.
-
heerlijk al die opmerkingen van collega's over die witte G die opvalt als hij daar in dat hoekje geparkeerd staat als zij het P-terrein oprijden..
(bijkomend voordeel: de baas zit hem daar ook "altijd" staan.. );)
-
Hier net zo, van de 70 auto's staan er nog 2 (oudere) 156's en nu ook mijn Giulietta.
Na 2 dagen is het nog steeds druk rond mijn auto.
Vol bewondering (en een beetje angstig) staan ze naar de Italiaanse schoonheid te kijken.
Het leuke is dat je de twijfel in hun ogen ziet, Alfa's roesten toch en zijn technisch niet echt geweldig? :D
Dezelfde verwondering hoorde ik altijd als ze naar mijn 156 vroegen.
Als ik zei dat ik bijna 3ton op het klokje had staan en nog geen noemenswaardige onkosten had gehad aan de motor.
-
het blijf leuk die blikken vol bewondering:D
-
het blijf leuk die blikken vol bewondering:D
Vur oewe nhond ?
-
het blijf leuk die blikken vol bewondering:D
-Inderdaad, op de autosnelweg zie ik erg dikwijls draaiende hoofden. En toen ik vanmorgen op de tennisclub aankwam (ik geef als vakantiejob tennisles and gastjes van 7-8 jaar), stapte ik uit en hoorde: "Wooooooow, meester, Chicce bak!' ('gave kar' voor de noorderburen denk ik ;) ) Dan begin je de dag toch met een smile op je gezicht :D
-
Vur oewe nhond ?
nee veerse fant ;) voor mune auto natuurlijk
-
:Dhahahaha ! Fjodor ga je nog naar alarm ?
-
nee moet helaast afzeggen ik ga dan op vakantie en moet dan twee weken de juul missen en met 85 pk rijden
-
Boffert !
-
Nog iedere keer verbaasd, hoe achterlijk hard je haar een bocht om kunt gooien. Nog steeds niet (merkbaar) het DVC in voelen grijpen.....Het moet dus nog harder kunnen. Blijven oefenen!:D
Dit weekend naar het Groningse over de (Duitse) A31 (wel rechtuit in dit geval!) 240 op de klok -228 op de GPS- terwijl ze nog steeds volop over had. Helaas was het ongewoon druk met sleurhutten, oma-koffers en fietsenrekken, dus weet ik nog steeds niet wat de top is.
-
Ben er nu na een week achter gekomen dat ik ook een turbodruk meter heb.
Nuttig? Nee niet echt maar wel een leuke verrassing. :)
-
hahaha, nu pas? :) dus je reed in N stand de hele tijd? :)
-
Niet de hele tijd ;) Maar in de D stand had ik de trip opstaan.
Blijkbaar komt ie alleen i.p.v. het "begin scherm" in beeld.
-
Nog iedere keer verbaasd, hoe achterlijk hard je haar een bocht om kunt gooien. Nog steeds niet (merkbaar) het DVC in voelen grijpen.....Het moet dus nog harder kunnen. Blijven oefenen!:D
Dit weekend naar het Groningse over de (Duitse) A31 (wel rechtuit in dit geval!) 240 op de klok -228 op de GPS- terwijl ze nog steeds volop over had. Helaas was het ongewoon druk met sleurhutten, oma-koffers en fietsenrekken, dus weet ik nog steeds niet wat de top is.
Heej corsa is de DVC in te stellen ? OOk in een MA 188
-
Heej corsa is de DVC in te stellen ? OOk in een MA 188
Voor zover ik weet niet. Mogelijk bij andere suffere merken, waar ze het ESP noemen wellicht wel. Daar kun je het ook vaak uitschakelen. DVC bij Alfa is niet uit te schakelen, maar grijpt zo laat in, dat je genoeg "fun" kunt hebben en anders sowieso in het struweel zou eindigen. Overigens is ook het Q2 diff (weet niet of dat op de MA zit) een openbaring. VOL een bocht uit accelereren, zonder dat het binnenwiel de strijd opgeeft.....JOOEEPPIIEE!!!
-
zit voor zover ik weet zeker op de MA, zelfs op alle Guilietta's als ik mij nie vergis
-
Gisteren pas gemerkt dat de dashboard verlichting dimt en even fel oplicht bij het inschakelen van de D (van DNA). Geweldig :D.
-
Das toevallig, ik meende dat juist vanmorgen ook te zien.
:cool:
-
@Luigi, niet alleen de dashboard verlichting maar ook je koplampen.. Staat in het instructieboekje.
-
@Luigi, niet alleen de dashboard verlichting maar ook je koplampen.. Staat in het instructieboekje.
Dat moetik straks even checken :cool:
-
@Michaêl, je hoeft het niet meer te checken, ik heb gekeken maar kon het niet vinden.
-
@Luigi, niet alleen de dashboard verlichting maar ook je koplampen.. Staat in het instructieboekje.
Gelukkig is dit niet zo, zou levensgevaarlijk zijn................
-
@Michaêl, je hoeft het niet meer te checken, ik heb gekeken maar kon het niet vinden.
Te laat :p
Maar inderdaad, de koplampen dimmen toch niet hoor.
Waarschijlijk slaat het alleen op de het dashbord verlichting.
-
Klopt, ziet er gaaf uit. Maar dit valt je toch al op bij je eerste ritje wanneer je 'm in 'D' zet? :confused:
-
Klopt, ziet er gaaf uit. Maar dit valt je toch al op bij je eerste ritje wanneer je 'm in 'D' zet? :confused:
Ik heb nog niet veel in het donker gereden en dus was het mij nog niet opgevallen :).
-
Update 2.0JTDm na 11 maanden en 61.000km:
* Nog altijd echt een genot om mee onderweg te zijn, ik geniet elke kilometer, auto is stil, comfortabel en een erg fijne reisgenoot als je zoveel in de auto zit als ik doe
* Alle elektrische systemen functioneren vlekkeloos, de meesturende Xenon is nog altijd een verademing, Blue&Me werkt prima icm de ZwarteBerry, Audiosysteem op de Distinctive is erg goed.
* Motorisch 1 woord: Geweldig voor een Dieseltje, zuinig als het moet (1:16/17 kan prima, maar in Dynamic met een zware rechtervoet genietend van een Alfa zoals het hoort: 1:14.9-15.5)
* Onderstel: Nog altijd fenomenale grip zeker icm de Pzero Neros met prima comfort gezien Sportpack 3 met de 8c wielen, tot ver boven de 200km/h neutraal, je kunt je volledig uitleven en de auto op circuitsnelheid rondsturen, alle grenzen verkennen, maar de auto lijkt niet echt onder de indruk, voelt zich prima en kan de snelheid erg goed van zich afschudden met de fijne remmen.
* Wat blijft het een waanzinnig mooie auto, instappen/uitstappen is altijd even omkijken met een lach
Opmerkingen / opbouwende kritiek / (*Ja zeg, alsof dat opweegt tegen de auto die je ervoor terugkrijgt)
-Onderstel geeft soms bij schuin oprijden van drempels een kraakje linksvoor: wordt bij de 70.000km verholpen
-Achterrem piepte, tussedoor verholpen bij de dealer, hier zat vuil tussen (kan te maken hebben met de vrij open 8c velgen)
-Door de fijne wegwerkzaamheden in het land en met name de A28 en alle losse gesteente door vorstschade en andere ellende valt op dat de lak erg kwetsbaar is, zeker de neus vertoont steenslag en vliegen zijn lastig te verwijderen, dus vaak poetsen en netjes glad en bijgetipt houden om zo lang mogelijk nieuw te rijden (doe ik graag).
-Nieuw inlaatspruitstuk gekregen ivm motorstoring (was een software aangelegenheid, maar hierdoor wel noodloop)
-Nieuwe software motormanagement (Hierover ben ik minder te spreken!) in N een vele malen trage reactie op het gaspedaal en een langzaam aanzwellen van het vermogen tot maximaal (ik krijg een VW Slowmotion gevoel door de trage respons en de tijd tot het volle vermogen beschikbaar is) In D beter, maar ook de gasrespons en directe power bij iedere beweging van de gasvoet zijn afgenomen, ik vermoed om de techniek te sparen (wel is ze iets zuiniger met rond de 1:15.7-16 geworden)
-Geluidje bij terugschakelen en een 3e versnelling die zich soms iets minder soepel laat inleggen: Auto wordt bij de komende beurt gemodificeerd en hierdoor zullen deze problemen opgelost worden
Rode Remklauwen had ik (sufferd dat ik ben bij nader inzien) niet besteld, dit hebben we achteraf gedaan, door de winter en intensief gebruik was dit niet meer zo mooi als niet, alles eraf gehaald en nu de klauwen Mat antraciet metallic gespoten, staat veel chiquer en past beter dan de iets schreeuwerige rode kleur
Resumé: Auto houdt zich super gezien de belasting en vele kilometers en voelt als nieuw aan, zit degelijk in elkaar, en jah... de zaken die ik hier opnoem worden netjes opgelost en zijn geen reden minder positief te zijn!
Ik ben bijzonder blij met de de Giulietta, en rij iedere dag met plezier rond
(zeker als een Alfa waardige rijstijl toepas en me laat uitdagen door de auto)
(http://i56.tinypic.com/xlcy9s.jpg)
Groeten en geniet van jullie aanwinst, ik zie ze graag onderweg!
* Hou de glimmende kant boven!*
-
Mooie samenvatting zo.
Heb je ook een fotootje van je mat antraciet metallic remklauwen? Ik ben wel benieuwd.
-
Scudetto: Als de auto iets meer fotogeniek is (dit weekend zal ik het dieseltje even verzorgen met een welverdiende poetsbeurt) zal ik fotomateriaal regelen, je houdt ze tegoed.
Groeten!
-
Mooie update Alfaminded! Moet me nog wel even van het hart, dat met name in zakelijk rijdend NL., een diesel toch absoluut tot de top behoort, en ook ik vind dat het fijnst rijden! Stukken spectaculairder koppel dan een benzine, misschien iets minder snel bij hoge toeren, maar dan ook niet zo vreselijk onrustig.... Kortom, wees nu ook nog een beetje trots op je DieseL.
-
*voorziet een enorme Benzine vs Diesel forumrel* :)
Niet met je eens trouwens Wilbert, maar ik heb het idee dat het persoonlijk is. Het is net wat je prettiger vindt rijden. (en klinken, want door het geluid van de diesel haak ik al af)
-
door het geluid van de diesel haak ik al af)
Idem hier, maar het is inderdaad meer wat je gewend bent denk ik.
-
Ik heb zowel de 170pk MA als de QV uitvoerig gereden,
vind de 1.4MA meer dan snel zat, doet niks onder voor de 2.0 JTDm als je een beetje meer toeren maakt,: een verrassing, erg onder de indruk van het koppel en de gretigheid: een ongelovelijke technische prestatie!
Helaas ben ik niet zon Turbo fan bij benzinemotoren, ik heb meer gevoel bij de
nostalgische 2.0 TS die tot 7000+ toeren schreeuwt met een open inlaattraject en Squadra kuur. Zo'n ding geeft mij echt de de echte sensatie van hard rijden op de grens, geluid en belevenis 100%.
De QV is beangstigend snel zonder dat je echt de sensatie hebt die ik zo heerlijk vind aan de TS of aloude GTA! Dan weet je iedere kilometer dat je een kanon onder de kont hebt, met Alfa geluid en beleving. Heb er relaxed 245km/h mee gereden en was verbaasd door de grote stappen die de auto zet, en heb menig dikke duitser in een waas achtergelaten! Geweldige acceleratie bij ieder toerental. Remmen kunnen het hebben en onderstel erg mooi in balans(Vind hem op de grens wel tricky en nerveus in bepaalde situaties)
(Sorry vrienden maar om eerlijk te zijn vind ik de Giulietta door alle nieuwe techniek, elektronische diffs, tractiecontrol, zelfdenkende, zelfregelende, jou beschermende en soms beperkende systemen een lichtelijk bemoeizuchtige auto (dan praten we echt over de laatste 10% tot de grens wat de auto kan hebben en hoe hij zich dan gedraagt, waarom kan die tractiecontrol er niet af, Wie rijdt hier nu eigenlijk?)
Overigens zéér respectabel wat Alfa t.o.v. de concurrentie heeft geproduceerd en wat de maatstaf in de klasse zet zonder ergens uit de bocht te vliegen!)
Maar om eerlijk te zijn pakte ik vaak de oude Twinspark en zette de Giul voor de weekenden en privé kilometers stil. Gewoon voor de lol, het geluid, beleving en de transparantie die zon auto heeft, op én over de grens.
De Diesel is een zaligheid voor de kilometervreter, is stil en geeft een duw in de rug bij ieder toerental, zelfs bij 160+ in zes loopt de auto hard weg.
* Het valt me op dat de 170pk een soort toerenmotor is, vanaf een 3500tpm merk je dat er meer vermogen los komt waardoor je hem makkelijk hoog in toeren rijdt.
Het is heerlijk om in alle rust zonder steeds te tanken erg hoge gemiddelde snelheden te halen, ik ben overtuigd dat de 2.0 een erg goed stuk techniek is!
Zeker als je eens een dagje in een concurrent rijdt!
Ik denk dat ik even een blokje om ga dieselen om de reacties hierop te omzeilen, Haha...
Groeten!
(http://i51.tinypic.com/14sfurl.jpg)
-
Met alle respect, maar een TS in sterkste uitvoering vind ik nou niet bepaald een "kanon" zoals je het schrijft : rolleyes:. Voor de rest was ik het altijd dezelfde mening toegedaan over de atmosferische motor vs de geblazen blokjes. Doe mij maar lekker een 3.2 V6 ipv van een 1750 TBi. Maar de realiteit is, dat dergelijke atmosferische motoren aan alle kanten ingehaald worden. Óók qua beleving zit de turbomotor minimaal op hetzelfde niveau tegenwoordig, al heeft het ene merk dat nog wat beter voor elkaar dan het andere.
-
En toch rende de oude 146Ti zowel de 170 pk JTDm als de vroegere Mito 155pk Turbo voorbij, zowel vanuit stilstand als op de snelweg (meerdere malen getest omdat ik er niks van snapte, maar: door modificaties bijna 170pk (plan ligt er om daar 190pk van te maken), 1200kg, een 5-bak en toerengretige motor). Natuurlijk is het geen vergelijk met een Guilietta QV, maar de combinatie van een relatief licht blok met veel vermogen in een auto die fijn in balans is zonder overbodige elektronica... Ik hoef niet meer vermogen, zowel op de baan als op de weg niet. Maar zoals gezegd de beleving is persoonlijk, de ervaring met bepaalde auto's is persoonlijk en afhankelijk van de specifieke auto en smaak.
Ik ben gewoon gevallen voor dat ouwe zwarte eigenwijze ding zonder toeters en bellen en systemen die mij beperken, noem het een ode aan de oude TwinSpark waar voor mij toch veel echt Alfa gevoel aan kleeft!
Ik ben met je eens dat de moderne geblazen motor veel meer efficiency en power biedt met minder inhoud, meer allemansvriend maar zowel op het circuit als op de weg geniet ik hier toch het meest van en zou ik de 2.0TS niet willen ruilen tegen de TBI, eigenwijs als dat ik ben.
Gelukkig heeft men voor ieder iets wat in de smaak valt, van oude of klassieke Alfa´s tot nieuwe hypermoderne top of the market, een ieder valt voor hetgeen hem het beste past!
Maar dat Alfa wel het merk is met de grootste schare liefhebbers, blijft een feit!<
Groeten!
-
*voorziet een enorme Benzine vs Diesel forumrel* :)
Niet met je eens trouwens Wilbert, maar ik heb het idee dat het persoonlijk is. Het is net wat je prettiger vindt rijden. (en klinken, want door het geluid van de diesel haak ik al af)
Vroeger was ik het met je eens geweest. Maar je bent het hopelijk met me eens dat de 1.4 motortjes van tegenwoordig een beetje zielig klinken in verhouding tot een ouwe alfa boxermotor, dus dat zla het argument neit zijn. verders zal het inderdaad een kwestie van smaak zijn, vandaar dat ik heel duidelijk het zakelijke kader aangeef.
-
Is ook waar, de 1.4 klinkt ook niet als een sportmotor. Ik betrek het even op mezelf en dus op de QV, die overigens ook niet heel gaaf klinkt zoals je merkt aan al die uitlaatmodificatie draadjes. Bovendien zijn er nog een hoop randzaken waar ik me bij diesel aan stoor (vieze tankpistolen en de lucht van diesel) waarvan de meeste waarschijnlijk denken: "waar zeur je in vredesnaam over" Wat de benzine-diesel kwestie bijna niet objectief te beantwoorden maakt.
Ik kom uit een 147 GTA waar een heel ander geluid uit kwam, en waarbij het hoogtoerige motorkarakter ook een feestje was. Ook die directe gasrespons van de busso V6 is top. Maar ja, das war einmal, en dat lukt niet meer met de Euro6 normen.
Ik vind de QV echt heel goed, zeker op hogere snelheden, en ben het helemaal eens met het verhaal van AlfaMinded. Het is geen spannende/opwindende auto. Om deze zelfde nostalgische reden als die van ALfaMinded pak ik in het weekend vaker de 911 dan de Giul.
-
Is ook waar, de 1.4 klinkt ook niet als een sportmotor. Ik betrek het even op mezelf en dus op de QV, die overigens ook niet heel gaaf klinkt zoals je merkt aan al die uitlaatmodificatie draadjes. Bovendien zijn er nog een hoop randzaken waar ik me bij diesel aan stoor (vieze tankpistolen en de lucht van diesel) waarvan de meeste waarschijnlijk denken: "waar zeur je in vredesnaam over" Wat de benzine-diesel kwestie bijna niet objectief te beantwoorden maakt.
Ik kom uit een 147 GTA waar een heel ander geluid uit kwam, en waarbij het hoogtoerige motorkarakter ook een feestje was. Ook die directe gasrespons van de busso V6 is top. Maar ja, das war einmal, en dat lukt niet meer met de Euro6 normen.
Ik vind de QV echt heel goed, zeker op hogere snelheden, en ben het helemaal eens met het verhaal van AlfaMinded. Het is geen spannende/opwindende auto. Om deze zelfde nostalgische reden als die van ALfaMinded pak ik in het weekend vaker de 911 dan de Giul.
Helaas, die luxe heb ik niet...overigens, nu we het toch over old-skool power hebben, hebben jullie wel eens gezien wat ze tegenwoordig met een Alfa-sud uit kunne spoken? T*ringjopie, dat is echt netjes. Kkwam er pas één tegen met een V8 met compressor, dat is leuk spul...
Inderdaad, voor het gewone leven worden de auto's wel mooier, maar minder bruut, en dan is een hobby-auto weer mooi om die leemte te vullen.... heb je toevallig wat pica's van je GTA en 911? altijd mooi!!
-
Nog maar eens benadrukken hoe good-looking ze wel niet is:
Ze was juist lekker fris gewassen en wanneer ik aan het eerste rode licht sta, komt er iemand naast me staan en gebaart dat ik mijn raampje omlaag moet doen. Ik dacht eerst dat er is aan de auto was, tot die man doodleuk zei: 'Da's ne vree schune auto!'
ik -> :D
-
nen echten genteneire ee goeie smaoke hé maat...
-
nen echten genteneire ee goeie
smaoke hé maat...
Watte? ? .....
-
Watte? ? .....
Een echte Gentenaar heeft goede smaak hé vriend... zei hij :)
-
Spelen vast nooit scrabble die belgen, altijd ruzie :p
-
nen echten genteneire ee goeie smaoke hé maat...
ezu ist en nie anders! :)
-
Haha... Een blik zegt al genoeg... Daar is geen belgische nonkel frituur taal voor nodig!
-
Om eerlijk te zijn versta ik ze in Nederland ook niet overal. Een platte Limburger bv. is onverstaanbaar. Bijna duits. :p
-
vandaag in de auto van vriendinlief mogen rijden... wat ben ik dan toch weer blij om in de G te stappen... :) ..
overigens bij een etentje met ex-collega's weer genoeg complimenten gekregen over die mooie Alfa!!
-
Om eerlijk te zijn versta ik ze in Nederland ook niet overal. Een platte Limburger bv. is onverstaanbaar. Bijna duits. :p
Jup, ik kan platte limburgers ook niet verstaan, levend en gevuld wel trouwens....
-
vandaag in de auto van vriendinlief mogen rijden... wat ben ik dan toch weer blij om in de G te stappen... :) ..
overigens bij een etentje met ex-collega's weer genoeg complimenten gekregen over die mooie Alfa!!
vandaag zijn de deukjes uit de G gehaald (winkelwagen erin geduwd door onbekend iemand).. niets meer van te zien!! .. Er blijken overigens verstevigingsstrips in de zijdeuren te zitten, waardoor het lastig uit te deuken was, maar het is uiteindelijk wel gelukt!
Tijdelijk een andere auto meegekregen.. wederom een verademing om weer in de G te stappen :)
-
Nog een positief punten de Guilietta, van de week trok ik zo hard op en denderde ik een heel stuk zo hard door te bochten dat mijn actieradius flink daalde.
Met een paar fijne stukjes over de A2 komt deze ( heel optimistisch) toch op een tank weer rond de 980 kilometer uit, volgens de tripcomputer.
Wat een feest met de fijne wegligging icm de MA motor tijdens de snelle stukken. En tegelijkertijd op de A2 een verbruik van 4,5 liter per 100 km bewerkstelligen over langere stukken ( 1 op 22,2 ).
Vind ik toch netjes.
-
Nog een positief punten de Guilietta, van de week trok ik zo hard op en denderde ik een heel stuk zo hard door te bochten dat mijn actieradius flink daalde.
Met een paar fijne stukjes over de A2 komt deze ( heel optimistisch) toch op een tank weer rond de 980 kilometer uit, volgens de tripcomputer.
Wat een feest met de fijne wegligging icm de MA motor tijdens de snelle stukken. En tegelijkertijd op de A2 een verbruik van 4,5 liter per 100 km bewerkstelligen over langere stukken ( 1 op 22,2 ).
Vind ik toch netjes.
Met mijn 1,6 jtdm haal ik maar een 800 kilometer op een volle tank. Maar ik rij wel dikwijls in stad, en redelijk nogal wat stoplichten:(
-
Nog een positief punten de Guilietta, van de week trok ik zo hard op en denderde ik een heel stuk zo hard door te bochten dat mijn actieradius flink daalde.
Met een paar fijne stukjes over de A2 komt deze ( heel optimistisch) toch op een tank weer rond de 980 kilometer uit, volgens de tripcomputer.
Wat een feest met de fijne wegligging icm de MA motor tijdens de snelle stukken. En tegelijkertijd op de A2 een verbruik van 4,5 liter per 100 km bewerkstelligen over langere stukken ( 1 op 22,2 ).
Vind ik toch netjes.
Knap! Hoe doe je dat? Ik kom echt niet verder dan 550 tot heel misschien 600 per tank... Dit na 15000km
-
Met mijn 1,6 jtdm haal ik maar een 800 kilometer op een volle tank. Maar ik rij wel dikwijls in stad, en redelijk nogal wat stoplichten:(
In principe is het mogelijk om met lange ritten zeker 1.000 km uit een tank te krijgen..
-
In principe is het mogelijk om met lange ritten zeker 1.000 km uit een tank te krijgen..
Het probleem is dus dat ik helemaal geen lange ritten maak. Meestal variëren ze tussen de 20 en 40 km.
Maarja, er zitten ook heel veel lichten tussen waardoor je moet stoppen en terug optrekken. Dat scheelt al een heel pak.
Maar in september ga ik naar Frankrijk en ben ik toch eens benieuwd wat het bereik zal zijn met een volle tank.
-
Met mijn 1,6 jtdm haal ik maar een 800 kilometer op een volle tank. Maar ik rij wel dikwijls in stad, en redelijk nogal wat stoplichten:(
Het ligt eraan hoeveel brandstof dat je dan tankt.
Met mijn laatste tank haalde ik 950km en brandde het lampje van de reserve, ik kon toen 51 ltr tanken. Dus nog 9 ltr over en de 1000km had ik kunnen halen.
Nu was dat wel een tank van veel snelweg waarbij ik echt mijn best heb gedaan om zuinig te rijden, weinig fun km's dus.
-
In principe is het mogelijk om met lange ritten zeker 1.000 km uit een tank te krijgen..
Met de vorige tank is het me gelukt om meer dan 1000 kilometer te rijden.
Na 1003 kilometer met m'n 1.6 JTDM kon er 57,03 liter in de tank.
Wel als een oud wijf gereden. :)
-
Nog een positief punten de Guilietta, van de week trok ik zo hard op en denderde ik een heel stuk zo hard door te bochten dat mijn actieradius flink daalde.
Met een paar fijne stukjes over de A2 komt deze ( heel optimistisch) toch op een tank weer rond de 980 kilometer uit, volgens de tripcomputer.
Wat een feest met de fijne wegligging icm de MA motor tijdens de snelle stukken. En tegelijkertijd op de A2 een verbruik van 4,5 liter per 100 km bewerkstelligen over langere stukken ( 1 op 22,2 ).
Vind ik toch netjes.
Ik weet nie hoe jij dat doet, maar met de mijne moet ik blij zijn als ik 1op 10 /11 haal !
-
kon er 57,03 liter in de tank.)
Die 57ltr tankte ik ook toen ik de wagen ging ophalen bij de Dealer.
Ik durfde er niet eens mee naar huis te rijden en heb direct de 1e pomp opgezocht. :(
Is niet best voor een moderne diesel om zo ver leeg te rijden!
-
Ik doe eigenlijk niet veel bijzonders als ik eerlijk ben.
Mijn traject in de ochtend is eerst een stuk 120 km/h op de A6 en daarna 100 km/h op de A1.
Daarna de stad Amsterdam is met 50 km/h, afrondend met veel stoplichten achter het Centraal Station langs.
Zeker bij de stoplichten snel optrekken en dan snelheid constant houden en uitrollen. Maar niet zo irritant als een bejaarde of een rijlesauto dat doet ;).
Voor de rest, in de stad snel opschakelen en de kracht van de MultiAir gebruiken in de onderste regionen. De motor is buitengewoon soepel merk ik nadat je deze goed inrijdt.
En als het moet vlamt de motor ook in de hoge toeren. Briljant dus!
En dat afgewisseld met lange stukken over de A2 bijvoorbeeld kan je een mooie score halen.
Gemiddeld kom ik dan ook uit op 1 op 16/17.
-
Is niet best voor een moderne diesel om zo ver leeg te rijden!
is ook niet best van die dealer om de auto niet met volle tank af te leveren :(
-
De motor is buitengewoon soepel merk ik nadat je deze goed inrijdt.
Hoe heb je de wagen precies ingereden? Waar heb je op gelet en bij hoeveel km op de teller vond je de Juul wel genoeg ingereden?
-
Ik doe eigenlijk niet veel bijzonders als ik eerlijk ben.
Mijn traject in de ochtend is eerst een stuk 120 km/h op de A6 en daarna 100 km/h op de A1.
Daarna de stad Amsterdam is met 50 km/h, afrondend met veel stoplichten achter het Centraal Station langs.
Zeker bij de stoplichten snel optrekken en dan snelheid constant houden en uitrollen. Maar niet zo irritant als een bejaarde of een rijlesauto dat doet ;).
Voor de rest, in de stad snel opschakelen en de kracht van de MultiAir gebruiken in de onderste regionen. De motor is buitengewoon soepel merk ik nadat je deze goed inrijdt.
En als het moet vlamt de motor ook in de hoge toeren. Briljant dus!
En dat afgewisseld met lange stukken over de A2 bijvoorbeeld kan je een mooie score halen.
Gemiddeld kom ik dan ook uit op 1 op 16/17.
Ik neem aan dat je de D modus dan wel helemaal niet gebruikt, met geactiveerde overboost kun je onmogelik aan zo'n verbruik komen. Helemaal niet met snel optrekken :D.
-
Gemiddeld kom ik dan ook uit op 1 op 16/17.
Dus jij haalt zo rond de 6l/100 km? Impressive.....dan rijd je gewoon heel erg rustig en langere stukken
Met alle moeite kom ik misschien op 7,5 l/100 km uit maar daaronder wordt het echt vervelend traag rijden.
-
Hoe heb je de wagen precies ingereden? Waar heb je op gelet en bij hoeveel km op de teller vond je de Juul wel genoeg ingereden?
Mijn vorige auto was een Fiat Grande Punto T-jet. Ook een turbomotor.
De eerste 2.000 kilometer snel opgeschakelt, voor de 2.500 tpm. Heel af en toe richting 4.500 tpm.
3.000 tot 4.500 kilometer ook tot 2.500 tpm opschakelen meestal. En af en toe het rood aantikken.
Nu is de motor, met name onderin erg krachtig omdat deze hier moet werken. Beetje vergelijkbaar met ritjes door de bergen/heuvels op cruisecontrol. Terug van vakantie merk ik dan dat de motor sneller, soepeler en stiller is. Werkt voor mij uitstekend.
Ik neem aan dat je de D modus dan wel helemaal niet gebruikt, met geactiveerde overboost kun je onmogelik aan zo'n verbruik komen. Helemaal niet met snel optrekken :D.
D-stand gebruik ik niet standaard nee. Wel als ik een snel traject wil rijden met uitdagende bochten.
Dus jij haalt zo rond de 6l/100 km? Impressive.....dan rijd je gewoon heel erg rustig en langere stukken
Met alle moeite kom ik misschien op 7,5 l/100 km uit maar daaronder wordt het echt vervelend traag rijden.
De langere snelwegstukken waar je alleen rechtdoor kan rijden, houd ik de snelheidslimiet aan met de cruise control. Voor mij zit daar ook niet het autorij plezier in.
Zeker in de D-stand kan je de Guil heel mooi met het gas sturen. Dus een bruuske, zware rechtervoet is dan niet per se nodig om snel mooie bochten te draaien.
Beetje een zijstapje. Online heb ik veel Endurance race gedaan en met de juiste techniek bespaarde ik daar en banden en brandstof. De allersnelste was ik niet, maar wel de meest constante en beste voor de bandjes en brandstof. Misschien onderbewust in mijn huidige race, ehhh, rijstijl meegenomen ;).
Daarnaast, in Amsterdam kan je toch niet snel doorijden. Dus wat heeft racen daar voor zin? Pas als ik in de Piet Heijn tunnel ben, kan het gas er op
-
Met mijn 1,6 jtdm haal ik maar een 800 kilometer op een volle tank. Maar ik rij wel dikwijls in stad, en redelijk nogal wat stoplichten:(
mm.. dat haal ik makkelijk (veel snelweg km's).. ik had van de week na het tanken zelfs even 1000km als "nog mogelijk te rijden tot tanken" op het display staan (tot aan het eerste stoplicht ;) )..
misschien ga ik eens proberen om 1000km te halen volgende week.. moet ik een paar dagen echt "rustig" rijden :) ..
-
Mijn vorige auto was een Fiat Grande Punto T-jet. Ook een turbomotor.
De eerste 2.000 kilometer snel opgeschakelt, voor de 2.500 tpm. Heel af en toe richting 4.500 tpm.
3.000 tot 4.500 kilometer ook tot 2.500 tpm opschakelen meestal. En af en toe het rood aantikken.
Hou jij verbruik ook precies bij of is het een ruige gok?
Rijden zoals je met een turbo diesel ook zou doen dus (en moet omdat die bovenin helemaal nix doet). Dat doe ik tenminste, ben nog wel aan het spelen met verschillende schakelmomenten. Het MA blok is zo ontzettend soepel, waardoor je niet verplicht bent om een bepaald schakelpatroon aan te houden om een beetje fatsoenlijk vooruit te komen.
Alleen ik gebruik de cruisecontrol nooit, misschien toch maar eens doen dan.
-
Na iedere tankbeurt bereken ik inderdaad mijn gemiddeld verbruik en mijn totale actieradius als ik de tank had leeggereden.
Met de huidige techniek kan je inderdaad rijden als een met een diesel. En racen als met een scheurijzer :cool:
-
Positief punt is het ingebouwde navigatiesysteem, wordt niet veel gestolen. Bij mijn zoon Golf van de zaak 2 dagen in zijn bezit navi eruit, volgens een ieder en dealer is dit aan de orde van de dag.
Hier zie ik geen meldingen (gelukkig) waarschijnlijk door systeem wat in tweeën is en lastiger er zo 1,2 3 uit te halen.
Grt
Ruud Valentijn
-
dieven zijn afgeschrikt van alle negatieve reviews van het ingebouwde navi systeem ;) ..
Nee hoor.. ik ben het met je eens.. dit navi is veeeeel minder in trek bij dieven.. ongetwijfeld zal een "beginner" het nog wel eens een keer proberen bij een Giulietta, maar de ervaren rotten gaan het denk ik niet eens proberen..
-
Positief punt is het ingebouwde navigatiesysteem, wordt niet veel gestolen. Bij mijn zoon Golf van de zaak 2 dagen in zijn bezit navi eruit, volgens een ieder en dealer is dit aan de orde van de dag.
Hier zie ik geen meldingen (gelukkig) waarschijnlijk door systeem wat in tweeën is en lastiger er zo 1,2 3 uit te halen.
Grt
Ruud Valentijn
Tja tweede reden is natuurlijk dat zo'n VW systeem in zo'n beetje iedere VW, Seat en Skoda past en dat de markt dus een factor 10 ofzo groter is. Derde reden is dat het VW systeem ook een stukje beter is en daarmee ook een stuk gewilder onder VW rijders dan het Giulietta systeem onder Giulietta rijders.
-
Tja tweede reden is natuurlijk dat zo'n VW systeem in zo'n beetje iedere VW, Seat en Skoda past en dat de markt dus een factor 10 ofzo groter is. Derde reden is dat het VW systeem ook een stukje beter is en daarmee ook een stuk gewilder onder VW rijders dan het Giulietta systeem onder Giulietta rijders.
Met je eerste punt heb je helemaal gelijk. Het tweede vergt wel wat fantasie, maar zou kunnen. De beste mensen waar wij de grenzen voor hebben opengezet schijnen naar verluidt een lijst te hebben met auto's waarvan de onderdelen veel afzet vinden, zogezegd alle onderdelen (met name radio, navi, airbags) bedoeld voor een automerk wat gezien kan worden als 'een massaproduct voor de grijze meute'. En zo zie je maar weer dat wij iets bijzonders rijden... absoluut een positief punt..:)
-
Tja tweede reden is natuurlijk dat zo'n VW systeem in zo'n beetje iedere VW, Seat en Skoda past en dat de markt dus een factor 10 ofzo groter is. Derde reden is dat het VW systeem ook een stukje beter is en daarmee ook een stuk gewilder onder VW rijders dan het Giulietta systeem onder Giulietta rijders.
En het systeem schijnt erg makkelijk te demonteren te zijn..
-
Nadeel van het VAG systeem is dat alles in 1 module is gebouwd. Kwestie van los schroeven en uit halen. Kind kan de was doen zeg maar. Bij de Giulietta kunnen ze vermoedelijk alleen het TFT-scherm meenemen uit het interieur, en zo geweldig is dat scherm nou ook weer niet. Volgens mij zit de software voor navi en dergelijke op een andere plek in de auto.
-
Tjongejonge. Zijn er nu werkelijk mensen die denken dat de kwaliteit er iets mee te maken heeft of iets wel of niet gestolen wordt?!?
Er is maar 1 ding wat dat bepaald: afzetmarkt. De afzetmarkt voor goedkope "van de vrachtwagen afgevallen" VW nav's is blijkbaar erg groot. En dat verbaast me niets. Voor alles wat "de massa" graag wil hebben, is er altijd wel een grote groep die mee wil doen, maar het niet wil/kan betalen en dan maar voor dit soort "creatieve" oplossingen kiest.
-
De 510 is wel een goed systeem... zolang het in de auto zit. En je hebt altijd de laatste versie. Die zetten ze er meteen op als de vorige gestolen is. :-)
-
Tjongejonge. Zijn er nu werkelijk mensen die denken dat de kwaliteit er iets mee te maken heeft of iets wel of niet gestolen wordt?!?
Er is maar 1 ding wat dat bepaald: afzetmarkt. De afzetmarkt voor goedkope "van de vrachtwagen afgevallen" VW nav's is blijkbaar erg groot. En dat verbaast me niets. Voor alles wat "de massa" graag wil hebben, is er altijd wel een grote groep die mee wil doen, maar het niet wil/kan betalen en dan maar voor dit soort "creatieve" oplossingen kiest.
All Heil!! Zie mijn reactie Dana... gelukkig zijn we het met elkaar eens.... heb alles wel met een grote glimlach gelezen!
-
Manuele schakelbak op de 2.0jtdm 170pk, is perfect !
-
Tjongejonge. Zijn er nu werkelijk mensen die denken dat de kwaliteit er iets mee te maken heeft of iets wel of niet gestolen wordt?!?
Er is maar 1 ding wat dat bepaald: afzetmarkt. De afzetmarkt voor goedkope "van de vrachtwagen afgevallen" VW nav's is blijkbaar erg groot. En dat verbaast me niets. Voor alles wat "de massa" graag wil hebben, is er altijd wel een grote groep die mee wil doen, maar het niet wil/kan betalen en dan maar voor dit soort "creatieve" oplossingen kiest.
Klopt als een bus...gisteravond is de radio-navigatie van mijn buurman er weer eens uitgehaald, uit z'n volkswagen Passat CC... Ik heb hem geadviseerd ook Alfa te gaan rijden..hahaha
Maar ja, mijn Alfa staat er zowat naast en het idee dat er s'nachts dit soort figuren rond je auto lopen is toch niet zo'n fijn idee... tijd voor een webcam ofzo..
-
ik moet zeggen dat het de laatste tijd hier rustig is met raampjes intikken bij VAG-auto's .. komt waarschijnlijk door de regelmatig voorijrijdende politieauto's omdat er teveel "rondhangende" lui hier rondlopen..
-
Remmen doet de juul top met de qv brembo's ;)
-
Dat de auto ongelofelijk mooi is ! Vanochtend kreeg ik van een onbekende man complimenten, dat hij de auto echt mooi vond.Hij rijdt zelf in een splinternieuwe Volvo XC70 (ik reed in Den Haag achter hem aan en hij moest bij hetzelfde kantoorgebouw zijn als ik). Ik krijg er zelf geen genoeg van om de Juul te bewonderen en telkens wanneer ik uitstap stap ik uitgerust uit (ik zit per dag 3 uur in de auto). Ander positief punt vind ik hoe stil de Juul is bij 125 km/h. Enkel het bandengeruis dringt door tot het interieur.
-
Ik wist niet dat dit aanwezig was, ik heb nog mensen op dit forum horen praten over sfeerverlichting... Is dit zo bij alle versies van de giulietta?? en wat is er dan nog aanwezig van sfeerverlichting?
ik heb wel over de sfeerverlichting(rode ledjes in plafond) gelezen maar ij de mijne branden
deze niet
1.4 ma nero etna premium pakket en sp2 pakket
-
De enige Alfa tot nu toe waarbij ik al tot vier keer toe spontaan complimenten van wildvreemden heb gehad over de auto, maar vooral de kleur RC, wat als ie mooi gewassen is, en de zon schijnt, natuurlijk een ontzettend mooie kleur is.
-
Positief is dat ik na ruim 2 jaar rijden nog nieuwe snufjes vind! Ik wist dus niet dat er folllow me home op zat hahahaha
-
Positief is dat ik na ruim 2 jaar rijden nog nieuwe snufjes vind! Ik wist dus niet dat er folllow me home op zat hahahaha
Zit er inderdaad op. Maar ik zet haar altijd "kont eerst" op de oprit. Voor mij is dus eigenlijk "follow me naar de overbuurvrouw"....en dat vind de directrice niet leuk :D
-
;D ;D
-
Alleen jammer dat je die follow me home steeds 'handmatig' moet inschakelen , en niet gewoon vaste prik
in werking kan hebben...
-
Alleen jammer dat je die follow me home steeds 'handmatig' moet inschakelen , en niet gewoon vaste prik
in werking kan hebben...
Omdat je het negenennegentig van de honderd keer niet nodig hebt of niet wilt.....(als je stiekem toch naar de overbuurvrouw wilt) ;D :-X
Bovendien is het natuurlijk een handeling van niks.
-
Alleen jammer dat je die follow me home steeds 'handmatig' moet inschakelen , en niet gewoon vaste prik
in werking kan hebben...
Over inschakelen gesproken! Dit doet me denken aan onze vakantie vorig jaar, met het rijden door een hele serie tunnels in Frankrijk. Daar viel het me op een gegeven ogenblik op dat de Giulietta precies herkent of het de moeite loont (lees: de afstand lang genoeg is) om de verlichting automatisch in te schakelen bij het inrijden van een tunnel. Want bij een relatief korte tunnel bleef de verlichting uit en bij het ingaan van een lange tunnel sprong de verlichting direct aan! Gewoon briljant. Iedere keer weer was het precies goed. Hoe die Italianen dat flikken weet ik niet, maar je herkent hier wel de aandacht voor dit soort details. In ons vlakke land zonder veel tunnel niet echt nodig, in Italië echter des te meer.
En vanavond had ik het er nog met mijn buurman over: Alfa's zijn geen liefhebber van dit winterse weer, getuige mijn vastzittende ramen wanneer het ook maar iets onder 0 is geweest. Maar 's zomers kan het nog zo heet worden in Zuid Europa, de naald van de temperatuurmeter blijft strak op 90 graden staan! Dat was bij mijn Alfasud, de 33-ers en mijn 146-ers al zo, en nu niet anders bij de Giulietta. Komt natuurlijk door de overcapaciteit van de radiator, maar ik kan daar echt blij van worden. Dit in tegenstelling tot de dure grote Volvo's die een aantal collega's van mij voor de zaak rijden: steeds weer koelingsproblemen in de zomer.
-
Is toch niet altijd zo geweest.
Ik kan me het drama herinneren, toen Fiat en Alfa het leveren van de volgauto's in de Tour de France overnamen van Peugeot. (Maar was misschien voor jouw tijd :))
Even niet over nagedacht, dat je daarbij kilometers achtereen met 10 kilometer per uur bergop moet rijden. De ene overkoker na de andere.
Gelukkig kennelijk een goede les geweest, want inderdaad is de koeling van de Italianen nu dik in orde!