!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Het automatisch starten.Het gebeurt me wel eens dat ik in een te hoge versnelling zit waardoor de motor afslaat bij een bocht, en dan is het een kwestie van koppeling intrappen, de motor start vanzelf, juiste versnelling pakken en gaan.
what the ... dat heb ik nou in 12 jaar rijden nog nooit voorgehad. Misschien toch beter een TCT bak overwegen Eens stilvallen in 1e of 2e zal iedereen wel al eens overkomen zijn (zeker als je al een uur in de file aanschuift en even een stukje 2e hebt gereden en hem de volgende keer dat je wil aanzetten nog in 2e hebt staan terwijl je dacht dat het 1e was).Maar dit is toch vreemd Gaat je stuurbekrachtiging dan ook niet uit ?
Voor wat betreft de stuurbekrachting: deze valt niet uit, want het viel mij al op dat zodra het start-stopsysteem ingeschakeld is, alle systemen zoals stuurbekrachting wel blijven werken. En zoals hij al aangaf hoeftie alleen maar te koppelen en de motor start weer, dus lijkt me vergelijkbaar of het is hetzelfde als het S&S systeem.
Volgens mij slaat hij juist af, als gevolg van de S&S in combinatie met te lagen toeren, dus daar heb je als je geen S&S hebt sowieso geen problemen mee. Of begrijp ik gewoon iets verkeerd? Want ik heb werkelijk waar de motor nog nooit voor een bocht laten afslaan en sorry dat ik het zeg, maar als je dat wel gebeurt zegt dat m.i. ook wel wat over je rijkunsten
idem
S & S werkt alleen maar wanneer je in neutraal staat. Ik heb trouwens opgevangen dat het S & S systeem van de giulietta niet zo vlug werkt. Kan iemand zijn ervaring hierover delen?
Dat had ik vroeger ook ergens gelezen en ik had dan ook nooit gedacht dat ik het zou gebruiken.Maar in de file of voor het rood licht gebruik ik hem nu vrijwel altijd.Het is gewoon een pak rustiger in de auto (even een rustmomentje).Ik ben zelf tevreden met de snelheid van het opnieuw opstarten.Als ik de ontkoppeling intrap start hij en tegen dat hij in eerste ligt kan je vertrekken.Het geeft me absoluut geen gevoel dat ik op iets moet wachten en werkt mijn inziens dus prima !PS: wat ik ooit gelezen had was dat bij andere merken het start-stop systeem stiller zou zijn. Bij de alfa hoor je wel degelijk de starter. Maar wat daar verkeerd mee zou zijn weet ik niet, lijkt me net logisch.
Ik ben blij dit te horen. Ik twijfel zelf ook als ik dit wel zal gebruiken, maar als ik je er zo over bezig hoor is de kans ook heel groot dat dit me ook zal bevallen. Ik was overlaatst met een skoda octavia mee en daar werkte dit systeem zeer goed. Je hoorde wel bijna geen verschil tussen het gewoon starten van de motor of het starten vanuit S & S, maar dat vind ik totaal niet erg.
Ja en ik vraag me dan toch echt af, welk automerk dan een ander geluid laat horen????? Starten die met minder compressie dan ofzo, of zit er ergens een andere hele stille startmotor op, of wordt er een chinees bijgeleverd die onder de motorkap heel zachtjes de motor aanzwengelt:D?? Conclusie: starten met sleutel of S&S werkt volgens hetzelfde principe -startmotor-compressie maken- aanslaan...dus kan toch geen verschil in zitten!?het systeem werkt overigens wel degelijk erg snel. Als ik 'm in zijn vrij zet, en nog geen seconde daarna de koppeling op laat komen, valt de motor al uit!