!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Johannes Bloem
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multi-air 2011
  • *
    - Startende Alfist
Radio vervangen door navigatie
« Gepost op: 18 oktober 2019, 20:00:11 »
Hallo,

Ik ben sinds kort eigenaar van een mito uit 2011. Geweldige auto en rijdt fantastisch, maar het enige nadeel is dat ik de standaard fabrieks radio erik heb, zonder aux, Bluetooth enz. Nu wil ik deze graag vervangen door één van de twee verschillende navigatiesystemen uit jongere modellen. Nu is mijn vraag, welke is de beste keus en waar moet ik allemaal rekening mee houden? Een aftermarket heb ik geprobeerd, maar die was geldverspilling achteraf.

Alvast bedankt!

Gr Johannes
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Radio vervangen door navigatie
« Reactie #1 Gepost op: 23 oktober 2019, 11:02:29 »
Ik weet niet hoe het bij de mito zit.

Maar vaak is het een modulair systeem.
Dat wil ook zeggen dat je al een stekker moet hebben voor additionele modules.

Bijv. Blue en me.
Als dit er bijvoorbeeld al zit. Dan is het hopelijk kwestie van aansluiten en proxy allinment uitvoeren voor het can bus systeem.

Het kan echter wel zijn dat je met je radio nu een andere stekker hebt dan een nieuwe met nav.

Bij de 159 heb je bijv een ISO voor normaal en quadlock voor de nieuwere navigatie.
Even goed opletten anders kan je er straks niet zo veel mee tenzij je het allemaal gaat uitbedraden.

Ook zullen er geen antenne kabels voor gps lopen etc. Maar wellicht heb je dat al.
*

Johannes Bloem
7

  • Type Alfa: Mito 1.4 multi-air 2011
  • *
    - Startende Alfist
Re: Radio vervangen door navigatie
« Reactie #2 Gepost op: 23 oktober 2019, 11:15:34 »
@SpecialVeloce bedankt voor je reactie! Ja ik hoop dat het er allemaal al in zit.. En ik heb inderdaad het blue&me systeem met canbus en ISO stekker op de standaard radio. De rest wat je zegt ben ik niet zo thuis in 😅 weet je ook of er een verloopstekker is van ISO naar Quadlock? En waar kan ik anders de gps kopen met stekker?
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Radio vervangen door navigatie
« Reactie #3 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:54:06 »
Controleer gewoon of de andere radio dezelfde aansluiting heeft.

Voor de gps zal je een gps module moeten kopen.

Op alieexpres kan je een prima versie vinden.

Die zal vaak een sma male aansluiting hebben. Dan zal je een sma-f naar fakra convertor moeten kopen en dan ben je waarschijnlijk klaar. Even kijken hoe dat stekkertje eruit ziet.