!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

BigPat-71
2

• Type Alfa: Giulia 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Rammelend geluid Giulia
« Gepost op: 7 september 2025, 19:10:30 »
Ik heb nu enige tijd last van een rammelend geluid (alsof er een zak tent haringen onder je auto rammelt)vanaf de achterkant (bestuurderskant). Dit geluid wordt steeds erger. Ik ben bij 2 garagebedrijven geweest die alles hebben nagelopen en niets kunnen vinden.
Eentje had het erover dat mijn elektronische remklauw vervangen moet worden. Dat volgens hem wel eens de veroorzaker kan zijn. Echter dit kunnen het niet garanderen ( kosten € 800,-).

Schokbrekers zijn goed volgens de garagehouders. Bodemplaat en alles aan het onderstel is nagekeken op “losse” onderdelen.
Iemand enig idee wat dit kan zijn voordat ik onnodig een nieuwe remklauw erop zet?

Alvast bedankt.

Groet, Patrick
*

Taeke
708

• Type Alfa: Giulietta 1.4 ma sportiva
    - Super Alfist
Re: Rammelend geluid Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 7 september 2025, 19:50:46 »
Uitlaat schildjes? Uitlaat demper ?
*

Robbros
80

• Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
« Reactie #2 Gepost op: 7 september 2025, 21:16:25 »
Heb ook een keer dit geluid meegemaakt en toen bleek de beschermingsbeugel die over de cardanas geschroefd zit
de veroorzaker te zijn. Had zelf al een paar keer de auto op de brug gezet maar tot twee keer toe niet opgemerkt.
Welk onderhoud is het laatst uitgevoerd en eventueel die beugel niet vastgezet?

Ben benieuwd
Greetz,Rob
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia
« Reactie #3 Gepost op: 8 september 2025, 01:02:59 »
Is het geluid constant? Bij een bepaald toerental? Bij gaspedaal half/volledig/ minimaal ingedrukt? Probeer te achterhalen bij welke omstandigheden het voorkomt. Ik had namelijk een resonantie bij 2000 toeren, gaspedaal half ingedrukt. Bleek dat de uitlaat tegen de steun halverwege onder de auto kwam. Was een kwestie van de beugel iets hoger ophangen. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets simpel is.

*

BigPat-71
2

• Type Alfa: Giulia 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2025, 15:42:04 »
Blijkt dat de fusee rechts achter vervangen moet worden.
*

Brams77
284

• Type Alfa: Giulia Veloce ‘17
    - Senior Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2025, 19:35:48 »
Goed dat je even meldt wat de oorzaak was @BigPat-71 👌
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17 Bianco Alfa