!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #15 Gepost op: 19 januari 2011, 19:18:56 »
Grappig, bij mij is het net andersom, aan de linkerkant trilt hij helemaal niet, rechterkant juist weer wel, als je het eenmaal hoort gaat het echt irriteren dus ik verheug me op komende week!
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2011, 10:03:33 »
Gelukkig nog absoluut geen last van!!
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2011, 10:08:33 »
hopelijks helpt dat nieuwe deurpaneel.  is er aan het huidige deurpaneel iets dat veel te lost zit en ze niet konden vastzetten ?
Ik zal mijn usb stick maar al beginnen vullen met deze testnummers voor als ik de mijne in ontvangst neem :-)

Mijn schoonvader steekt overal papiertjes tussen om allerlei trillingen tegen te gaan. maar lijkt me niet de gewenste oplossing :-)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2011, 10:38:06 »
Heb er samen met de dealer naar gekeken, ook eerst geprobeerd iets tussen het roostertje en het deurpaneel te klemmen maar lost het probleem helaas niet op. Om het echt goed vast te zetten zou je het deurpaneel er af moeten halen en dus van binnenaf het roostertje verlijmen oid. Probleem met deurpanelen zelf alleen is dat die vaak vastzitten met plastic pluggen die ontwikkeld zijn voor eenmalig gebruik. Vandaar dus de bestelling van een nieuw deurpaneel omdat het bij zo'n mooie nieuwe auto wel heel karig te zijn om meteen met slecht afgewerkte deur te gaan rondrijden.
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2011, 13:08:11 »
da's waar ik zou er ook geen genoegen mee nemen denk ik.
hoop gewoon dat er niet teveel rammelt.

(hoewel het in begin misschien niet opvalt want mijn huidige 156 rammelt al behoorlijk nu)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2011, 15:01:07 »
Citaat van: nick;1792
Ik zal mijn usb stick maar al beginnen vullen met deze testnummers voor als ik de mijne in ontvangst neem :-)
ga ik ook doen , House met lekker zware bass en R'nb/Hiphop kijken hoe dat is :p ,vanaf 4 februari kan ik zelf ook naar een oplossingen gaan zoeken (als ik uiteraard ook het probleem krijg ;))
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #21 Gepost op: 20 januari 2011, 15:48:16 »
Citaat van: RiriassaQV;1823
ga ik ook doen , House met lekker zware bass en R'nb/Hiphop kijken hoe dat is :p ,vanaf 4 februari kan ik zelf ook naar een oplossingen gaan zoeken (als ik uiteraard ook het probleem krijg ;))


Zware bassen hebben niet zo veel zin, het is juist een frequentie die net iets daar boven ligt, de echt diepe bassen zullen door de Bose ook wel gefilterd worden en naar de Sub worden gestuurd. Wellicht wel practisch, met dank ook aan Maxx uit het oude forum het lijstje waarmee je het echt direct hoort:

  • Franz Ferdinand - Tell Her Tonight --> specifiek de eerste 10 a 20 seconden wanneer er een lage basgitaar toon in voorkomt.
  • Wu Tang Clan - Can It All Be So Simple --> gedurende het hele liedje wordt er een bas gebruikt die alles "lekker" laat trillen.
  • The Doors - The Wasp --> ook weer de basgitaar die alles laat vibreren
  • In Motion - Trent Reznor and Atticus Ross (The Social Network)
  • David Guetta - Memories
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #22 Gepost op: 20 januari 2011, 16:06:09 »
Hier een mp3 om mee te testen.
Zet het wel niet te luid of je gaat lopen: http://elektronika.lt/_sys/storage/2004/07/18/20_kHz_to_20_Hz.mp3

20 hz to 20 khz
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #23 Gepost op: 20 januari 2011, 16:53:40 »
Citaat van: nick;1829
Hier een mp3 om mee te testen.
Zet het wel niet te luid of je gaat lopen: http://elektronika.lt/_sys/storage/2004/07/18/20_kHz_to_20_Hz.mp3

20 hz to 20 khz
zo hee wat een verschrikkelijk irritant geluid
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #24 Gepost op: 20 januari 2011, 20:47:18 »
Citaat van: fjodor;1830
zo hee wat een verschrikkelijk irritant geluid

Maar het is wel een heel goede test omdat je alle frequenties doorloopt. Misschien trillen alle juuls wel :)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

ruudonline
29

  • *
    - Startende Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2011, 18:42:35 »
Vrijdag bij de dealer langs geweest. De resonantie was duidelijk te horen (David Guetta - Memories (Extended mix). Ze gaan er naar kijken (waarschijnlijk zit het paneel van de deur los....)
*

Barhanger
25

  • *
    - Startende Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2011, 15:19:48 »
ik heb het ook bij mijn Juul gehad. Rechtsvoor....
Echter een dag later was het weer weg.....
Een paar weken later was het er weer....
en een uur later was het weer weg....
En sindsdien geen last meer van gehad....
errug vreemd......
Present: Giulietta 2.0T Autodelta (1983), Brera 2.4 Jtdm Squadra
Past: 159 SW 1.9 JTDm 150pk (2009), Giulietta 1.6JTDm 105pk (2010), 155 2.5V6 (1995), Alfa 33 1.7IE (1994)
*

bekkie
2.755

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2011, 17:04:26 »
Citaat van: Barhanger;2898
ik heb het ook bij mijn Juul gehad. Rechtsvoor....
Echter een dag later was het weer weg.....
Een paar weken later was het er weer....
en een uur later was het weer weg....
En sindsdien geen last meer van gehad....
errug vreemd......

Misschien afhankelijk van de (buiten)temperatuur?
Uitzetting en krimp van materialen?
Zou ook kunnen natuurlijk.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #28 Gepost op: 1 februari 2011, 21:28:33 »
Ik heb tot nu toe nog geen resonantie waargenomen. Maar heb die nummers wel nog niet getest (weekend werk).

Over het algemeen ben ik vrij tevreden van de bose, zonder meer.
Van zodra het volume iets omhoog gaat hoor je wel duidelijk enige distortion.
Ook als de bass op maximum staat heb je geen echte pompende bass. (niet dat ik die echt wil, maar het zijn gewoon bevindingen).

In een BMW Z4 van een paar jaar geleden van een kameraad had je lekkere bass van onder de passagierszetel. Dat geluid was toch nog een stukje beter.

Maar je hoort me niet klagen.
Het feit dat het een optie is die zo mooi en netjes ingebouwd wordt vanaf de fabriek maakt veel goed. Zelf een installatie laten inbouwen zou ik anders nooit laten doen.
En ik ben de twintiger jaren al gepasseerd, dus dan moet het ook niet meer zo overdreven zijn ;)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Resonantie met Bose systeem in deurpaneel bijrijder
« Reactie #29 Gepost op: 1 februari 2011, 23:03:02 »
Citaat van: nick;3002
Ik heb tot nu toe nog geen resonantie waargenomen. Maar heb die nummers wel nog niet getest (weekend werk).

Over het algemeen ben ik vrij tevreden van de bose, zonder meer.
Van zodra het volume iets omhoog gaat hoor je wel duidelijk enige distortion.
Ook als de bass op maximum staat heb je geen echte pompende bass. (niet dat ik die echt wil, maar het zijn gewoon bevindingen).

In een BMW Z4 van een paar jaar geleden van een kameraad had je lekkere bass van onder de passagierszetel. Dat geluid was toch nog een stukje beter.

Maar je hoort me niet klagen.
Het feit dat het een optie is die zo mooi en netjes ingebouwd wordt vanaf de fabriek maakt veel goed. Zelf een installatie laten inbouwen zou ik anders nooit laten doen.
En ik ben de twintiger jaren al gepasseerd, dus dan moet het ook niet meer zo overdreven zijn ;)
Neej echt extreme bass heb je niet, maar als ik een Tranc-energy plaatje o.i.d. opzet kan de bass voluit toch aardig irritant worden. Ik heb hiervoor een auto gehad waarin ik ongeveer 2000 watt aan geluid had, en wat mij als verschil opvalt is de enorme helderheid van het geluid van het Bosesysteem.

Zoals je zelf al aangaf is het eigenlijk een perfect systeem, mits je niet op de één of andere tuningsmeeting wil staan;)