!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Stiggy
607

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
Passion Flows Strong 10 juni 2025 event
« Gepost op: 11 juni 2025, 19:16:25 »
Wat vinden we eigenlijk van het groots aangekondigde "Passion Flows Strong" event van gisteren? De verwachtingen waren hooggespannen toch? Onthulling van de Stelvio? Het altijd goed ingevoerde Auto Edizione had het al over een hele modelstrategie inclusief mogelijke C-segmenters, of nieuwe productielocaties?

Blijkt het uiteindelijk weer niets te zijn: een aankondiging van een sponsordeal voor een bootjes-wedstrijd. Het internet gaat er ondertussen aardig op los. Boze reacties op Guiliaforums, Facebook, TopGear (altijd grappig). De vergelijkingen met de Jaguar PR-ramp dringen zich op....
*

Alfa 147 Ti
1.770

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
Re: Passion Flows Strong 10 juni 2025 event
« Reactie #1 Gepost op: 11 juni 2025, 20:26:24 »
Ja de Alfa PR doet aan een hoop bla bla maar ze hebben meestal weinig inhoud, ik zou het wel weer goede  reclame  vinden als de Stelvio  echt pas in 2027 in de verkoop gaat, hoe raak  je de klanten kwijt, voor Nederland zou dat niet veel uitmaken, hier worden ze toch niet verkocht met deze prijzen maar in Duitsland kost het wel klanten..
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1
*

DanaBanana
1.100

- Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2025, 20:52:26 »
De laatste geluiden zijn nu dat de nieuwe Stelvio pas in het derde kwartaal van 2027 komt. En de Giulia pas in 2028. Dat is dus nog ruim 2 jaar. Echt ongelooflijk.

Het "goede nieuws" is dan dat de huidige Stelvio en Giulia wel tot die tijd in productie blijven. Benieuwd hoe ze dat gaan doen... Want de productie van de Q's en 2.0 benzines was al gestopt per eind april en eind mei. Alleen de DIESEL wordt sinds 31 mei nog geproduceerd.
Maar nu is het verhaal dus dat de huidige Stelvio en Giulia alsnog een update krijgen om ze "interessant voor de markt" te houden en er daarbij ook nieuwe motoren worden geïntroduceerd (of uitgefaseerde motoren toch weer worden geherintroduceerd). Ik gok persoonlijk op een hybridisering van de huidige Stelvio en Giulia voor de komende periode. Daarvoor zijn een aantal opties mogelijk. Zo kan allereerst het Maserati-pad gevolgd worden. De Grecale op het Giorgio platform en met in de basis dezelfde 2.0 benzine motor is immers al hybride en komt uit dezelfde fabriek. En de andere opties zijn om hybride techniek van de Tonale en/of Junior naar de Stelvio en Giulia te brengen. De Maserati-optie lijkt mij het meest voor de hand te liggen, vanwege het gedeelde platform en de gedeelde productielijn en daardoor waarschijnlijk het eenvoudigst.

Btw: Wat zou er i.p.v. compleet nieuwe modellen eigenlijk mis zijn met hybride versies van de huidige Stelvio en Giulia, met een net iets ingrijpendere facelift/update dan we tot nu toe gehad hebben? Wat mij betreft he-le-maal niks.
*

Stiggy
607

- Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2025, 21:33:16 »
@DanaBanana Wat mij betreft ook niks mis met een facelift i.c.m. een hybride-ingreep om de huidige modellen nog wat langer mee te laten gaan. Dat beschreef ik eerder ook al. Toch denk ik dat zo iets een lastige zaak zal zijn. Hybride techniek van de Tonale naar de Giulia/Stelvio brengen zal ook niet in minder dan een een jaartje gepiept zijn, met testen, typegoedkeuringen etc.  Als ze daar nu nog mee moeten beginnen zijn ze rijkelijk laat t.o.v. de komst van de nieuwe Stelvio.

En ik denk ook dat 'de markt' het niet slikt. Kijk naar de Tesla Model S. Die word wel continu actueel gehouden met flinke updates. Toch roept iedereen dat die stokoud is en verkopen ze er ook bijna geen exemplaar meer van. Zet dat eens af tegen hoe een Giulia/Stelvio van binnen is. Begrijp me goed: als liefhebber vind ik het een fantastische auto en heb ik niets meer nodig qua schermen en fratsen. Maar voor de rest van de wereld is een enorm hyper-screen met playstation-5 kwaliteit graphics, 360 graden camera's, 1001 configureerbare rijmodi,  etc. de norm geworden. Een Giulia Veloce kost in NL nu €90k. Hoe mooi ik mijn auto en interieur ook vind, voor 90k zou ik wel wat andere verwachtingen hebben. Wordt een moeilijk verhaal vrees ik.
*

Alfa 147 Ti
1.770

• Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
    - Super Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2025, 21:41:48 »
Stel dat het de 2.0 hybride motor wordt die ook in de Jeep zit, dan zal altijd voor Nederland het Bpm bedrag een stuk lager worden, maar de auto zelf verwacht ik niet , dus het lijkt mij een vreemd verhaal dat dit gaat gebeuren, van mij mag het hoor zullen vast wel een paar van verkocht worden.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.
Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Fiat 500 C Sport Red 2021
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini  1
*

MisanoQ
221

• Type Alfa: Giulietta Super+Giulia Q
    Amico del club - Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2025, 21:58:04 »
Ook onder stellantis blijft Alfa's modellenpolitiek niks anders dan onnavolgbaar, net zoals destijds met de intro van de Giulia. Duurt eindeloos, wordt van alles beweerd over frisse wind, uitgebreid modellengamma, bla-di-bla
33 1.7 ie | 146 ti | '72 Giulia Super 1600 | 147 Jtdm collezione | Giulietta 170 super | Giulia Veloce '18 | Maserati Granturismo 4.2 | Giulia Veloce '22 stage 2 | Giulietta Super en grote zus Giulia Quadrifoglio '20
*

Stiggy
607

- Super Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2025, 20:09:55 »
Volgens deze Italiaanse site is op het even wel bevestigd dat er speciale, op de Quadrifoglio gebaseerde versies van de huidige Stelvio en Giulia komen terwijl we wachten op de nieuwe modellen. Dat is dan weer een kleine opsteker.

Nu alleen nog ff de loterij winnnen  :D.