!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #15 Gepost op: 16 september 2020, 12:50:57 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.

Eens met bovenstaand, met een kleine kanttekening dat je Savali ten allen tijden dient te vermijden als je een multiair hebt. Als je van plan hebt ooit een catloze downpipe te monteren dan loop je daar helemaal vast.

Wat betreft de map resellers die voor 200/300 zonder bank op maat gemaakte mappen claimen te maken, die moet je ten allen tijden vermijden. Chippen doe je maar 1 keer en het moet gewoon goed zijn, klaar. Goedkoop is duurkoop, daar wil je niet op besparen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #16 Gepost op: 17 september 2020, 10:58:50 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.

Eens met bovenstaand, met een kleine kanttekening dat je Savali ten allen tijden dient te vermijden als je een multiair hebt. Als je van plan hebt ooit een catloze downpipe te monteren dan loop je daar helemaal vast.

Wat betreft de map resellers die voor 200/300 zonder bank op maat gemaakte mappen claimen te maken, die moet je ten allen tijden vermijden. Chippen doe je maar 1 keer en het moet gewoon goed zijn, klaar. Goedkoop is duurkoop, daar wil je niet op besparen.

Kun je onderbouwen waarom je Savali moet vermijden met een Multiair? Je bent daar heel stellig in en ik ben erg geïnteresseerd waarom.

Mosterd na de maaltijd weliswaar, ik heb een MA en heb 'm laten chippen door Savali. Vooralsnog niet tot tevredenheid. Garage (AR dealer in Friesland) die dit voor mij geregeld heeft laat ook niks meer van zich horen.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #17 Gepost op: 17 september 2020, 11:16:35 »
Citaat van: AlexandervanHees op  5 september 2020, 00:48:53
Citaat van: AlexandervanHees op  5 september 2020, 00:48:53
Deze kwestie is ongetwijfeld al vaak de revue gepasseerd maar ik kom niet tot een duidelijke conclusie. 4c spider chippen/tunen door squadra of savali en waarom?

Geen van beide. Beek Racing in Den Haag. Voor de 4C in Nederland absoluut het beste. Niet alleen de beste resultaten, maar ook de meeste ervaring. Daarnaast wordt de auto op de bank getuned. Ghisbert heeft destijds 2 weken gebroed op de software van de 4C wat uiteindelijk als de basis geldt. Maar bij mij werden er ook op wens paar dingen aangepast. Bedrijfstemperatuur naar beneden (zo houd je vermogen langer vast), de topsnelheid werd verhoogd van 270 naar 300km/pu (de limiter) en nog wat dingen. Voor mij een nobrainer na genoeg dramatische ervaringen waaronder met 1 van de 2 genoemde tuners in de titel. Beek was echt top.


https://www.youtube.com/watch?v=5Sh90rftWxo
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #18 Gepost op: 18 september 2020, 11:14:26 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.

Eens met bovenstaand, met een kleine kanttekening dat je Savali ten allen tijden dient te vermijden als je een multiair hebt. Als je van plan hebt ooit een catloze downpipe te monteren dan loop je daar helemaal vast.

Wat betreft de map resellers die voor 200/300 zonder bank op maat gemaakte mappen claimen te maken, die moet je ten allen tijden vermijden. Chippen doe je maar 1 keer en het moet gewoon goed zijn, klaar. Goedkoop is duurkoop, daar wil je niet op besparen.

Kun je onderbouwen waarom je Savali moet vermijden met een Multiair? Je bent daar heel stellig in en ik ben erg geïnteresseerd waarom.

Mosterd na de maaltijd weliswaar, ik heb een MA en heb 'm laten chippen door Savali. Vooralsnog niet tot tevredenheid. Garage (AR dealer in Friesland) die dit voor mij geregeld heeft laat ook niks meer van zich horen.

De lange versie is te vinden in mijn oude "show my ride topic", hier is de korte versie:

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #19 Gepost op: 22 september 2020, 16:15:27 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.

Eens met bovenstaand, met een kleine kanttekening dat je Savali ten allen tijden dient te vermijden als je een multiair hebt. Als je van plan hebt ooit een catloze downpipe te monteren dan loop je daar helemaal vast.

Wat betreft de map resellers die voor 200/300 zonder bank op maat gemaakte mappen claimen te maken, die moet je ten allen tijden vermijden. Chippen doe je maar 1 keer en het moet gewoon goed zijn, klaar. Goedkoop is duurkoop, daar wil je niet op besparen.

Kun je onderbouwen waarom je Savali moet vermijden met een Multiair? Je bent daar heel stellig in en ik ben erg geïnteresseerd waarom.

Mosterd na de maaltijd weliswaar, ik heb een MA en heb 'm laten chippen door Savali. Vooralsnog niet tot tevredenheid. Garage (AR dealer in Friesland) die dit voor mij geregeld heeft laat ook niks meer van zich horen.

De lange versie is te vinden in mijn oude "show my ride topic", hier is de korte versie:



Dank je voor je reactie, heb de uitdraai gezien. Zag er tamelijk ehh...gevarieerd uit. Ook je topic doorgespit maar het werd me niet duidelijk wat nu het euvel was.

Volgende week kijkt Ronald ernaar, ben erg benieuwd wat er nu precies aan de hand is en vooral of het verholpen kan worden. Wellicht dat ik later nog eens een afspraak maak bij H&S om de bella op de rollenbank te zetten.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #20 Gepost op: 23 september 2020, 13:14:13 »
De lange versie is te vinden in mijn oude "show my ride topic", hier is de korte versie:



allemachtig... Is dat een vermogensuitdraai of het hoogteverschil tijdens de Tour de France? 😅
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #21 Gepost op: 24 september 2020, 08:32:36 »
We weten allemaal dat de MultiAir erg lastig is, zeker wanneer je catloos gaat, maar geef dat dan gewoon toe en bied desnoods aan om de oude software terug te zetten. Maar nee, deze "rommel" afleveren en vervolgens compleet niet meer reageren. Tja, ook een oplossing blijkbaar.

G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2020, 16:12:11 »
Ik heb zelf Savali tuning. Vandaag een niet getunde giulia 2.0 meegekregen als leenauto en dan merk je echt verschil met die van mij. Als mensen dus nog twijfelen, 100% tunen!
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2020, 19:06:48 »
@TimW
Kijk ik naar jou grafiek dat je maar 10pk vermogen hebt gewonnen voordat je bij Tunex aan de slag bent gegaan?
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #24 Gepost op: 24 september 2020, 19:39:42 »
Ik heb bij Tunex toen alleen gemeten, de auto had op moment van meten een catloze downpipe + Savali software.

Later met RevLimit sotware via H&S op 199.3 gekregen.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #25 Gepost op: 27 september 2020, 18:03:05 »
Beek auto racing is inderdaad ook een erg goede. :)

*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #26 Gepost op: 29 september 2020, 10:48:20 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.

Eens met bovenstaand, met een kleine kanttekening dat je Savali ten allen tijden dient te vermijden als je een multiair hebt. Als je van plan hebt ooit een catloze downpipe te monteren dan loop je daar helemaal vast.

Wat betreft de map resellers die voor 200/300 zonder bank op maat gemaakte mappen claimen te maken, die moet je ten allen tijden vermijden. Chippen doe je maar 1 keer en het moet gewoon goed zijn, klaar. Goedkoop is duurkoop, daar wil je niet op besparen.

Kun je onderbouwen waarom je Savali moet vermijden met een Multiair? Je bent daar heel stellig in en ik ben erg geïnteresseerd waarom.

Mosterd na de maaltijd weliswaar, ik heb een MA en heb 'm laten chippen door Savali. Vooralsnog niet tot tevredenheid. Garage (AR dealer in Friesland) die dit voor mij geregeld heeft laat ook niks meer van zich horen.

De lange versie is te vinden in mijn oude "show my ride topic", hier is de korte versie:



Dank je voor je reactie, heb de uitdraai gezien. Zag er tamelijk ehh...gevarieerd uit. Ook je topic doorgespit maar het werd me niet duidelijk wat nu het euvel was.

Volgende week kijkt Ronald ernaar, ben erg benieuwd wat er nu precies aan de hand is en vooral of het verholpen kan worden. Wellicht dat ik later nog eens een afspraak maak bij H&S om de bella op de rollenbank te zetten.

In mijn geval gaat het om de MA-module, deze wordt onder garantie vervangen. Vraag me nu alleen af of dat door de tuning werd veroorzaakt, auto heeft net 62K op de teller en is van 2015....
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #27 Gepost op: 19 oktober 2020, 17:55:51 »
Ik denk niet dat een defecte multiair module direct te wijten is aan de tuning.
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2020, 11:05:47 »
Ik denk niet dat een defecte multiair module direct te wijten is aan de tuning.

Dit denk ik ook niet. Het enige wat de Multiair module doet is de inlaatkleppen met een bepaalde vertraging elektrisch+hydraulisch gestuurd openen, en  het lijkt me sterk dat het verhogen van het aantal pk's invloed heeft op de mechanische componenten binnenin deze module. Het toerental en dus het fysieke aantal bewegingen binnenin deze module verandert namelijk niet.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #29 Gepost op: 20 oktober 2020, 11:31:10 »
Dank voor jullie reacties, @DanielH92  en @MysteryAngel . Had het daar over gehad met de dealer maar die zij ook dat dit niet kon, Ronald trouwens ook.

Ik kwam op dat idee omdat het inhouden begon na de tuning en nog voor de oliewissel. Na de oliewissel werd het wel erger en nadat Ronald de boel gecheckt heeft zag hij een melding die direct verband hield met de MA unit. Dus die is vervangen.
Ben er alleen niet helemaal zeker van dat het euvel nu verholpen is. Het inhouden lijkt er nog te zijn, al is het een stuk minder duidelijk dan voor de MA vervanging. Maar zo begon het de eerste keer ook, nauwelijks merkbaar. Volgens de dealer moet de MA module nog inleren, maar ergens klinkt dat als BS in mijn oren (daar hebben ze bij deze dealer nogal een handje van). Ben alleen geen techneut helaas dus weet het gewoon niet.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce