!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

AlexandervanHees
9

  • Type Alfa: 4c spider, Mito
  • *
    - Startende Alfist
Savali of Squadra tuning
« Gepost op: 5 september 2020, 00:48:53 »
Deze kwestie is ongetwijfeld al vaak de revue gepasseerd maar ik kom niet tot een duidelijke conclusie. 4c spider chippen/tunen door squadra of savali en waarom?
*

Dennis.Bosch
65

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #1 Gepost op: 6 september 2020, 11:17:25 »
Wij hebben de savali kuurtje op onze 1,6.
Echter heb ik ook in een zelfde auto gereden met een squadra kuurtje, en moet zeggen dat de squadra lekkerder rijd.
In de normale stand is het even wat strakker op het gas, en trekt verder door in het toeren gebied.
Vooral als je de D gebruikt vind ik het een groot verschil.
Die van ons gaat dan ook naar squadra kijken wat ze kunnen doen.
Onze restricties zijn ook al uit de inlaat.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #2 Gepost op: 8 september 2020, 09:12:56 »
Ik zou zeker H&S Corse niet vergeten in je keuze.

Qua volgorde zou mijn voorkeur H&S, Squadra, Savali zijn.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #3 Gepost op: 12 september 2020, 11:20:33 »
Hoewel ik mijn Guul eerder dit jaar heb laten chippen door Savali zou ik een volgende keer blind voor Squadra kiezen. Waarom? Omdat ik na het chippen van mijn 147 JTD bij Squadra geen problemen kende en nu met mijn Guul wel gedoe heb: stotteren/inhouden onder en rond de 3000 toeren bij constante snelheid. Ik moet dus terug naar Savali en dat irriteert me mateloos, temeer Houten niet bepaald om de hoek is en de dealer die de tuning verzorgd heeft voorlopig geen bezoek van Ronald in de planning heeft. Aan dat laatste kan Ronald niks doen natuurlijk, maar voor dat geld verwacht ik dat de klus gewoon goed geklaard wordt. Heb nu het vervelende gevoel dat het niet goed gebeurd is.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #4 Gepost op: 12 september 2020, 13:42:31 »
Hoewel ik mijn Guul eerder dit jaar heb laten chippen door Savali zou ik een volgende keer blind voor Squadra kiezen. Waarom? Omdat ik na het chippen van mijn 147 JTD bij Squadra geen problemen kende en nu met mijn Guul wel gedoe heb: stotteren/inhouden onder en rond de 3000 toeren bij constante snelheid. Ik moet dus terug naar Savali en dat irriteert me mateloos, temeer Houten niet bepaald om de hoek is en de dealer die de tuning verzorgd heeft voorlopig geen bezoek van Ronald in de planning heeft. Aan dat laatste kan Ronald niks doen natuurlijk, maar voor dat geld verwacht ik dat de klus gewoon goed geklaard wordt. Heb nu het vervelende gevoel dat het niet goed gebeurd is.

Tja, ik heb hetzelfde gehad maar dan met Squadra. Laten chippen toen hij bij een Belgische dealer bezoek kwam. Ging er ook vanuit dat ik voor 690 euro een deftige chiptuning ging hebben zonder problemen. Achteraf toch een probleem, wel contact gehad maar hij ging al direct in de verdediging dat het niet van het chippen kon zijn. En ja, wel de uitnodiging om dan maar "even" naar Nunspeet te komen, maar wel met de vermelding dat hij er waarschijnlijk niets aan kon doen.  Voortaan zou ik dus zeker kiezen voor een tuner die niet te ver weg zit, zodat je gemakkelijk terug kan gaan als er iets is, heb m'n lesje daarmee wel geleerd...
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #5 Gepost op: 12 september 2020, 16:29:41 »
Squadra, eventuele problemen worden opgelost. Probleem moet wel met chippen te maken hebben.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #6 Gepost op: 12 september 2020, 19:39:25 »
Squadra, eventuele problemen worden opgelost. Probleem moet wel met chippen te maken hebben.

Probleem was dat de tuning soms wel duidelijk aanwezig was, soms leek het net of hij helemaal niet gechipt was. Er waren op dat moment geen foutcodes te vinden, dan zit er volgens mijn bescheiden mening toch iets fout in de tuning software. Als je dan via email/telefoon al begint te  beweren dat het daar niet aan kan liggen ben je als tuner toch redelijk arrogant.
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #7 Gepost op: 12 september 2020, 23:06:56 »

[/quote]

Probleem was dat de tuning soms wel duidelijk aanwezig was, soms leek het net of hij helemaal niet gechipt was. Er waren op dat moment geen foutcodes te vinden, dan zit er volgens mijn bescheiden mening toch iets fout in de tuning software. Als je dan via email/telefoon al begint te  beweren dat het daar niet aan kan liggen ben je als tuner toch redelijk arrogant.
[/quote]

En hoe heb je dat toen opgelost?
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

Piccirillo
176

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #8 Gepost op: 14 september 2020, 12:29:43 »
Deze al eens geprobeerd? Ik heb mijn CX5 daar laten doen, top gedaan. Daarna een Touareq (3.0 Tdi) ook super gedaan. Ze hebben daar echt goede zorg en weten wat ze doen.

https://vtune.nl/
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #9 Gepost op: 14 september 2020, 21:25:57 »
Weet niet of de vraag nog actueel is, maar ik heb mijn GTA bij squadra laten doen (Stefan is echt een topper en zeer deskundig), mijn QV bij H&S omdat zij op maat mapping maken op de aanwezige hardware en dat doet squadra niet. H&S heeft heel veel ervaring met t-jet, multi-air en TBi (blok wat ook in 4C ligt).

Heb over savali paar heel slechte voorbeelden gezien (verkeerde mappings, slecht lopen tot zelfs motor schade tot gevolg) en zou om die reden savali niet aanraden. Verschillende mensen met klachten (slecht lopen, niet mooie kracht ontwikkeling) zijn naar H&S voorzien van een betere mapping: mooier lopen, meer koppel en vermogen op minder turbo druk, dus ook nog eens veiliger.

Heb je geen verdere tuning plannen, dan is squadra zeker een goed alternatief! Lees ook eens hun site over de 4C, de kennis spat ervan af.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

Ginovinazzi
41

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBI Veloce
  • *
    - Startende Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2020, 07:42:56 »
Ik heb enkele weken geleden de Fiat 500 Twinair van mijn vriendin en mijn MiTo bij Savali laten tunen. ( mede ook omdat Squadra geen Twinair Euro 6 doet zo liet Stefan weten )
Ronald heeft dit keurig netjes gedaan en beide auto's rijden heel erg fijn nu....dat scheelt echt heel erg veel en wij zijn beide zeer tevreden.
Mijn ervaring bij Savali is in ieder geval erg positief tot nu toe en ik zou zeker mensen in mijn vriendenkring adviseren om naar Savali toe te gaan.
Uiteraard zal Squadra ook prima werk leveren alsook H&S.
De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.
Alfa Romeo Giulietta 1.8 TBI Veloce
Alfa Romeo 4C Spider
Alfa Romeo 156 1.8 TS 16V
Alfa Romeo 155 1.7 TS
Alfa Romeo 146
Alfa Romeo 33 1.7 QV
Alfa Romeo Sprint Veloce
Alfetta GTV
*

Wirs
183

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ***
    - Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2020, 18:04:47 »
Ook hier goeie ervaring met Savali.
Savali tuning 250 pk
*

Dennis.Bosch
65

  • Type Alfa: Giulietta 1.6 jtdm
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #12 Gepost op: 15 september 2020, 18:43:40 »
Zo zie je maar de 1 heeft daar goede ervaring mee, en de ander daar mee.
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #13 Gepost op: 15 september 2020, 19:00:21 »
Prima ervaring met Savali!
Giulietta Qv 1750 tbi Savali
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #14 Gepost op: 16 september 2020, 12:31:45 »

De " onbekende " tuners of die alle merken doen daar blijf ik liever weg.

Dat is wat mij betreft absoluut een no-brainer! Voor zover ik weet staan er 3 tuners goed aangeschreven voor Italiaanse auto's. Savali, Squadra en H&S.  Geen haar op mijn hoofd die aan een andere, onbekende tuner zou denken voor mijn bella. En al helemaal niet aan van die pre-fab chipsetjes.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce