!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #30 Gepost op: 20 oktober 2020, 18:08:33 »
Dank voor jullie reacties, @DanielH92  en @MysteryAngel . Had het daar over gehad met de dealer maar die zij ook dat dit niet kon, Ronald trouwens ook.

Ik kwam op dat idee omdat het inhouden begon na de tuning en nog voor de oliewissel. Na de oliewissel werd het wel erger en nadat Ronald de boel gecheckt heeft zag hij een melding die direct verband hield met de MA unit. Dus die is vervangen.
Ben er alleen niet helemaal zeker van dat het euvel nu verholpen is. Het inhouden lijkt er nog te zijn, al is het een stuk minder duidelijk dan voor de MA vervanging. Maar zo begon het de eerste keer ook, nauwelijks merkbaar. Volgens de dealer moet de MA module nog inleren, maar ergens klinkt dat als BS in mijn oren (daar hebben ze bij deze dealer nogal een handje van). Ben alleen geen techneut helaas dus weet het gewoon niet.

Als ik het zo lees, komt die desbetreffende dealer wel een beetje ongeloofwaardig over inderdaad.
Het zal best zo kunnen zijn dat na het vervangen van zo´n module dat het even op elkaar in moet leren.
Maar dat lijkt me een gevalletje van enkele minuutjes hooguit.
Daarna zou het gewoon normaal moeten werken denk ik.
Meerdere ritten benodigd lijkt me echt totale onzin.
Ik heb meer de indruk dat de dealer het zelf ook niet echt meer weet.
Misschien toch maar eens overwegen om naar een andere specialist te gaan.
Een frisse blik kan nooit kwaad, al zijn daar helaas altijd wel weer kosten mee gemoeid.
Misschien wordt er ook wel te veel gefocust op die multiair module,
en is er wellicht ergens anders een klein probleem wat dit zou kunnen veroorzaken,
misschien bougies of zo. :)



*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #31 Gepost op: 21 oktober 2020, 12:33:51 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #32 Gepost op: 21 oktober 2020, 14:08:48 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Bjorn K
73

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulietta QV
  • ****
    Amico del club - Junior Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #33 Gepost op: 21 oktober 2020, 15:05:14 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller

Mss een rare opmerking hoor maar kan het mss niet te maken hebben met de elektronische gasrespons?
Nu
Giulietta QV 1750tbi

Ex
145 1.7 16v indy
147 1.6 ts squadra chip
159 sw 2.2 jts
159 sw 2.2 jts ti
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #34 Gepost op: 21 oktober 2020, 15:16:39 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller

Mss een rare opmerking hoor maar kan het mss niet te maken hebben met de elektronische gasrespons?

Geen idee of dat een rare opmerking is! Ik ga 'm in elk geval meenemen, thanks @Bjorn K
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #35 Gepost op: 21 oktober 2020, 18:23:05 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller

Ik kan me wel goed voorstellen dat je er zo langzamerhand wel ziek van bent jeejtje.
Ik heb met mijn auto (Volvo S60) ook last gehad van kleine schokjes tussen de 2000 en 3000 toeren vooral.
De symptomen bij mij begonnen een paar dagen nadat de auto een grote beurt gehad had,
waarbij ook de bougies waren vervangen.
Bleek uiteindelijk een bobine te zijn die kuren had.

Ik snap natuurlijk dat dit niks met jouw auto te maken heeft.
Maar ik wil alleen maar aangeven dat het ook wel eens wat anders zou kunnen zijn,
dan die multiair module.
Alleen vaak zijn die modules inderdaad wel boos doener nummer 1.
Elektronische gas respons vind ik ook niet eens zo´n gekke gedachte.
Of misschien iets met de tct software matig of zo.
*

SMR
227

  • Type Alfa: Giulia Q - Nero - Massimo
  • ***
    - Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #36 Gepost op: 23 oktober 2020, 11:14:06 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller

Wat voor olie zit er in?
Verkeerde olie kan problemen met de module veroorzaken die niet weg zijn na het vervangen van de module. Flush en de juiste olie hebben bij mij problemen met de module verholpen.
Giulia Q Nero Vulcano- Squadra Massimo
Giulietta 1.4 MA Nero Etna
*

Robert69
1.231

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #37 Gepost op: 23 oktober 2020, 12:17:59 »
Inleren zal hooguit een paar minuten zijn. Na mijn Multiair wissel reed ie dezelfde middag weer als vanouds.

Ja dat dacht ik dus ook, alleen merkte ik vrij snel weer dat hij minimaal inhield. Je voelt de auto soms onregelmatig kleine schokjes maken. Boven de 3000 toeren is er niets aan de hand, het is vooral tussen de 2000 en 3000 toeren als de snelheid constant is. DNA- stand maakt geen verschil. Bougies zijn overigens ook vervangen.

Zo lang ik garantie heb mag de dealer zich het hoofd erover breken. Ik ga dus maar weer eens bellen. Ben er in elk geval goed ziek van aan het worden. Had me toch iets anders voorgesteld van een auto van net 5 jaar oud en nog geen 60K op de teller

Wat voor olie zit er in?
Verkeerde olie kan problemen met de module veroorzaken die niet weg zijn na het vervangen van de module. Flush en de juiste olie hebben bij mij problemen met de module verholpen.

@SMR: Er is onlangs nieuwe olie ingegaan 0W30, zoals voorgeschreven voor een Euro 6. Geflushed zullen ze wel niet hebben gedaan, vrees ik.

Woensdag gaan ze hem eerst weer uitlezen. Kunnen ze niks vinden dan trommelen ze Ronald weer op.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

madeko
15

  • Type Alfa: Giulia 2.0 T Squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #38 Gepost op: 2 februari 2021, 09:26:27 »
Heeft iemand al ervaring met EQ Performance?
*

FreddyW159
363

  • Type Alfa: 159 1750 TBI TI
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2021, 13:05:01 »
EQ Performance is een bedrijf die nogal flink aan deze club is gelinkt. Dus deze vraag is hier een vraag naar de bekende weg.
Liefhebber van auto's en daarmee dus Alfist. Helaas niet meer in het bezit van een Alfa, maar in de toekomst komt er zeker weer eentje op de stoep.

Ex:
1994 164 3.0 V6 12V QV.
1998 146 1.4-16V T.Spark Junior.
2011 159 1750 TBI sedan.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2021, 13:05:26 »
Citaat van: madeko op  2 februari 2021, 09:26:27
Citaat van: madeko op  2 februari 2021, 09:26:27
Heeft iemand al ervaring met EQ Performance?

EQ Performance is het tuningsbedrijf van bestuurslid @Paul
Er zijn hier ongetwijfeld ervaringen van leden die daar wat over kunnen zeggen.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #41 Gepost op: 2 februari 2021, 13:21:11 »
Citaat van: madeko op  2 februari 2021, 09:26:27
Citaat van: madeko op  2 februari 2021, 09:26:27
Heeft iemand al ervaring met EQ Performance?

Zeker, dit is mijn bedrijf haha. Gewoon langskomen en proberen, vind je het niks? Betaal je niks.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #42 Gepost op: 2 februari 2021, 15:20:04 »

M'n Giulietta 1.4 MA laten tunen bij EQ Performance vorig jaar.
Prima ervaring mee, auto presteert goed, geen storingen.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #43 Gepost op: 30 april 2021, 11:57:36 »
Back to the subject:
Ik heb enige ervaring op dit gebied: destijds, toen ik m'n bella net had ontvangen werd er door Kroymans zèlf een tuning aangeboden (van 120pk naar 150 pk) Zij bouwden echter geen softwarematige beveiligingen in tegen tè koude of tè warme motor e.d.
Ik heb toen gekozen voor Squadra Tuning en ik ben daar prima geholpen door Stephan. De auto is echt veel pittiger en als ik lui wil rijden: ik accelereer zelf redelijk in zn 6e van 90 km/h naar veel harder. Daarvóór moest ik echt wel 1 of 2 versnellingen terug.
MAAR:
Toen mijn motor in de soep draaide door een gebroken distributieriem (door vastgeslagen as van een inferieure, niet originele, waterpomp, ongevraagd gemonteerd door Fiat De Beer) bleek dat ELKE garantie, bemoeienis naar de dealer of coulance van Fiat/Alfa Nederland wordt geweigerd, ook al heeft de schade aantoonbaar TOTAAL NIETS met de tuning te maken.

De Beer heeft me uiteindelijk nog wat coulance gegund, maar ik ben de auto een flinke tijd kwijt geweest en je hebt eigenlijk geen poot om op te staan en staat met je rug tegen de muur. Terwijl er ws NIETS aan de hand was geweest als de dealer de berekende waterpomp ook werkelijk geplaatst zou hebben.
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #44 Gepost op: 30 april 2021, 12:43:35 »
Back to the subject:
Ik heb enige ervaring op dit gebied: destijds, toen ik m'n bella net had ontvangen werd er door Kroymans zèlf een tuning aangeboden (van 120pk naar 150 pk) Zij bouwden echter geen softwarematige beveiligingen in tegen tè koude of tè warme motor e.d.
Ik heb toen gekozen voor Squadra Tuning en ik ben daar prima geholpen door Stephan. De auto is echt veel pittiger en als ik lui wil rijden: ik accelereer zelf redelijk in zn 6e van 90 km/h naar veel harder. Daarvóór moest ik echt wel 1 of 2 versnellingen terug.
MAAR:
Toen mijn motor in de soep draaide door een gebroken distributieriem (door vastgeslagen as van een inferieure, niet originele, waterpomp, ongevraagd gemonteerd door Fiat De Beer) bleek dat ELKE garantie, bemoeienis naar de dealer of coulance van Fiat/Alfa Nederland wordt geweigerd, ook al heeft de schade aantoonbaar TOTAAL NIETS met de tuning te maken.

De Beer heeft me uiteindelijk nog wat coulance gegund, maar ik ben de auto een flinke tijd kwijt geweest en je hebt eigenlijk geen poot om op te staan en staat met je rug tegen de muur. Terwijl er ws NIETS aan de hand was geweest als de dealer de berekende waterpomp ook werkelijk geplaatst zou hebben.

Dat roept een aantal vragen op:

1. Heb je de auto door Squadra door de dealer laten tunen (hij heeft van die dagen dat die langs komt), of direct bij hem op de zaak?
2. In casus van dat laatste: heb je de dealer verteld over de tuning?
3. Of zijn ze er dus zelf achtergekomen?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1