!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #45 Gepost op: 30 april 2021, 14:00:55 »
en dat laatste is best lastig...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #46 Gepost op: 30 april 2021, 21:15:53 »
en dat laatste is best lastig...
Dat hoor en lees ik al jaren overal. Maar ik heb nooit begrepen waarom.
Als een tuner kan zien dat een auto getuned is (en soms zelfs precies weet te vertellen welke dingen een andere tuner daarbij niet goed heeft gedaan), waarom zou een dealer of importeur dat dan met de juiste tools niet kunnen zien?
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #47 Gepost op: 30 april 2021, 21:37:04 »
en dat laatste is best lastig...
Dat hoor en lees ik al jaren overal. Maar ik heb nooit begrepen waarom.
Als een tuner kan zien dat een auto getuned is (en soms zelfs precies weet te vertellen welke dingen een andere tuner daarbij niet goed heeft gedaan), waarom zou een dealer of importeur dat dan met de juiste tools niet kunnen zien?
Een dealer sowieso niet maar verwacht dat een importeur ook niet zo ver gaat dat ze daadwerkelijk de software uitlezen en vergelijken met origineel, betwijfel ten zeerste of die kennis en tools überhaupt bij de importeur aanwezig zijn. Wel kan je o.a. (kan je zelf ook via multiecuscan b.v.) zien hoevaak de computer herschreven is.

Daarnaast, wie weet zat er wel een mooie squadra tuning sticker op de achterklep of zijn map in het handschoenenkastje die het weggaven ;)..
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Savali of Squadra tuning
« Reactie #48 Gepost op: 1 mei 2021, 11:32:47 »
en dat laatste is best lastig...
Dat hoor en lees ik al jaren overal. Maar ik heb nooit begrepen waarom.
Als een tuner kan zien dat een auto getuned is (en soms zelfs precies weet te vertellen welke dingen een andere tuner daarbij niet goed heeft gedaan), waarom zou een dealer of importeur dat dan met de juiste tools niet kunnen zien?

Omdat de juiste tools niet beschikbaar zijn.  Een dealer of importeur kan niet de software uitlezen, hij kan enkel de versie checken en als er een nieuwere is deze erover schrijven.  Sommige merken kunnen de checksum van de software controleren, deze wijzigt als er iets in de software aangepast is maardat is vaak niet meer dan een indicatie.