!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #30 Gepost op: 21 april 2011, 16:05:02 »
Vandaag dealer gebeld.
Helaas zit mijn auto niet in de reeds geplande batch, dus pas als de bestelling openstaat
kan hij ingepland worden.. dus dit wordt voor mij wachten wachten wachten...
Salutazione Cordiale
Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
*

ZW4
49

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #31 Gepost op: 27 april 2011, 19:37:19 »
Van mij dealer hoor ik nu dat ze het ook niet meer weten! Ze krijgen maar geen bevestiging van productie of wanneer dit wordt opgestart. Ik vraag me af wat te doen. Ik wacht al vanaf oktober en wil nu wel eens weer een nieuwe auto. Moet ik dan maar zonder tct bestellen? Juist dat sprak mij zo aan!
GEANNULEERD: 1.4MA Distinctive TCT, Wit met Panoramadak.:mad: Nu rijdend: Range Rover Evoque:D
*

3js
48

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #32 Gepost op: 27 april 2011, 20:46:59 »
Kreeg vandaag deze brief van mijn dealer. Dit naast de eerdere dealermededeling eerder geplaatst in deze discussie:
 

Betreft Vertraging levertijd Alfa Romeo Giulietta TCT
 
Den Haag, 27 april 2011
 
Geachte heer Van Zaanen,
 
Enige tijd geleden heeft u bij ons de nieuwe Alfa Romeo Giulietta  in combinatie met
de TCT automaat besteld.
De fabrikant had in 1e instantie aangegeven dat de productie van de TCT uitvoering
eind maart van start zou gaan. Op basis hiervan hebben wij u de levertijd afgegeven.
 
Onlangs zijn wij geïnformeerd dat de productie van de TCT automaat is uitgesteld.
Ten gevolge van de Tsunami in Japan.
Enkele onderdelen voor deze versnellingsbak zijn vertraagd in levertijd. Hierdoor is
het voor ons helaas niet mogelijk de afgegeven levertijd te kunnen garanderen.
 
Zodra er meer informatie beschikbaar komt vanuit onze importeur / fabrikant
aangaande de levertijd zullen wij u hierover direct informeren.
 
Vertrouwende u hiermee voorlopig voldoende te hebben geïnformeerd verblijven wij.

Ze tasten zelf ook gewoon in het duister, misschien moeten we allemaal
(dreigen met) annuleren om wellicht op die manier duidelijkheid te krijgen
.
Ik rij nu bewust al een jaar langer door in mijn huidige auto om de Giulietta tct
mogelijk te maken. Ik best bereid nog langer te wachten maar ik kan het niet
uitstaan dat we zo slecht geïnformeerd worden. Ik kwam v/d week op een Duits
alfa forum en daar was het hetzelfde verhaal zaten ook te wachten.
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #33 Gepost op: 27 april 2011, 21:10:48 »
Zo slecht word je toch niet geïnformeerd? Gelet op de omstandigheden - er is hier sprake van overmacht - kun je toch niet eisen dat men je precies vertelt wanneer je auto wel gebouwd kan worden? Of zie ik dat helemaal verkeerd...........:confused:
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #34 Gepost op: 27 april 2011, 21:26:24 »
De dealers / fabrikant kunnen er toch niets aan doen dat er een tsunami is geweest ! Dit vind ik geen slechte info naar de klant ! Tis natuurlijk altijd kut als je al zolang op je Juul moet wachten !
*

3js
48

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #35 Gepost op: 27 april 2011, 21:27:37 »
Op zich heb je gelijk, ik wordt inderdaad goed geïnformeerd maar elke keer als ik eerst aan bel trek. Maar daarnaast heb ik een beetje argwaan of de tsunami nu wel de echte reden is. Als ik producent zou zijn en al in september (natuurlijk al veel langer) weet dat de giulietta met tct in maart in productie gaat, nou dan had ik toch allang een flink aantal tct automaten klaarstaan. In ieder geval zeker de onderdelen voor de tct. Of ze moeten zo verrast zijn door het aantal orders dat ze de productie/leveringen niet aankunnen. Interessant zou zijn of die in andere landen (thuismarkt) al tct's geleverd zijn?
*

3js
48

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #36 Gepost op: 27 april 2011, 21:50:28 »
Ook een leuk nieuwtje voor een ieder welke niet naar de autorai is geweest, een link om een brochure aan te vragen:
http://www.alfaromeodownload.nl/brochure/autorai/

Speciaal voor de AutoRAI 2011 heeft Alfa Romeo de brochure 'Born from the races'  laten maken. Een prachtig overzicht in zestien pagina's van onze recente  modellen, tegen de achtergrond van 100 jaar historie en indrukwekkende  raceprestaties
*

suomy
816

  • *****
    - Super Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #37 Gepost op: 27 april 2011, 21:51:34 »
Citaat van: 3js;8230
Op zich heb je gelijk, ik wordt inderdaad goed geïnformeerd maar elke keer als ik eerst aan bel trek. Maar daarnaast heb ik een beetje argwaan of de tsunami nu wel de echte reden is. Als ik producent zou zijn en al in september (natuurlijk al veel langer) weet dat de giulietta met tct in maart in productie gaat, nou dan had ik toch allang een flink aantal tct automaten klaarstaan. In ieder geval zeker de onderdelen voor de tct. Of ze moeten zo verrast zijn door het aantal orders dat ze de productie/leveringen niet aankunnen. Interessant zou zijn of die in andere landen (thuismarkt) al tct's geleverd zijn?
Bij dat laatste heb je natuurlijk ook een punt !
*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #38 Gepost op: 28 april 2011, 01:01:04 »
Citaat van: 3js;8230
Op zich heb je gelijk, ik wordt inderdaad goed geïnformeerd maar elke keer als ik eerst aan bel trek. Maar daarnaast heb ik een beetje argwaan of de tsunami nu wel de echte reden is. Als ik producent zou zijn en al in september (natuurlijk al veel langer) weet dat de giulietta met tct in maart in productie gaat, nou dan had ik toch allang een flink aantal tct automaten klaarstaan. In ieder geval zeker de onderdelen voor de tct. Of ze moeten zo verrast zijn door het aantal orders dat ze de productie/leveringen niet aankunnen. Interessant zou zijn of die in andere landen (thuismarkt) al tct's geleverd zijn?

Autofabrikanten houden niet van voorraden. 'Just in time'-aanlevering van componenten is het grote streven.................
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
*

luigi
187

  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #39 Gepost op: 28 april 2011, 11:00:41 »
Citaat van: 3js;8233
Ook een leuk nieuwtje voor een ieder welke niet naar de autorai is geweest, een link om een brochure aan te vragen:
http://www.alfaromeodownload.nl/brochure/autorai/

Speciaal voor de AutoRAI 2011 heeft Alfa Romeo de brochure 'Born from the races'  laten maken. Een prachtig overzicht in zestien pagina's van onze recente  modellen, tegen de achtergrond van 100 jaar historie en indrukwekkende  raceprestaties
Bedankt, heb de brochure besteld! :)
*

Timothy84
553

  • Type Alfa: Giulia Super 2,2 136pk
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.vrl-simracing.be
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #40 Gepost op: 28 april 2011, 11:26:39 »
die brochure zit ook bij de laatste editie van Top Gear...net in de bus gekregen en tot mijn grote verrassing leuk extraatje erbij...
Vroeger 1,4MA Giulietta 163pk. GT diesel 150 pk,topzetels mis ze nog steeds
Nu Giulia Super 2,2 136 pk maar Squadra heeft een paar paardjes extra op de wei gezet. :p
*

DanaBanana
774

  • *****
    - Super Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #41 Gepost op: 28 april 2011, 14:47:31 »
Citaat van: 3js;8230
Als ik producent zou zijn en al in september (natuurlijk al veel langer) weet dat de giulietta met tct in maart in productie gaat, nou dan had ik toch allang een flink aantal tct automaten klaarstaan. In ieder geval zeker de onderdelen voor de tct.
Nou, dan is het maar goed dat jij geen producent bent, want als je het op die manier doet, ga je anno 2011 gegarandeerd failliet. Doe effe googlen op "just in time" en/of "lean manufacturing".
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #42 Gepost op: 29 april 2011, 07:44:46 »
ik begrijp dat je liever zelf online de bestellingstatus zou willen checken, maar helaas is dat niet mogelijk ..
wat eveneens niet mogelijk is, is continu alle mensen die een TCT besteld hebben op de hoogte te houden.. zelfs met een wekelijkse email (als ze van iedereen tenminste het emailadres hebben) gaat de productie niet sneller en krijg jij alleen maar meer frustraties.. Om die reden geven ze iedere keer als jij er om vraagt de stand van zaken van dat moment.. er zijn ook mensen die het niets/minder kan schelen en die gewoon wachten tot het (glorieuze) moment dat zij in een TCT weg kunnen rijden bij de dealer..
*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #43 Gepost op: 29 april 2011, 12:18:56 »
Ik heb onlangs de website bezocht van een één van de oudste alfa dealers. Die hebben over de TCT hun nieuws al aangepast dat hij in de loop van de zomer in productie gaat. Nu maar hopen dat ik 'm alsnog voor mijn verjaardag ga hebben ;-)
Salutazione Cordiale
Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
*

ZW4
49

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #44 Gepost op: 29 april 2011, 13:43:22 »
Citaat van: DanaBanana;8265
Nou, dan is het maar goed dat jij geen producent bent, want als je het op die manier doet, ga je anno 2011 gegarandeerd failliet. Doe effe googlen op "just in time" en/of "lean manufacturing".

Dat is zeker waar, maar in eerdere berichten heeft Fiat Auto Nederland laten weten dat de voorraden waarschijnlijk voldoende waren om de reeds bestelde auto's te produceren. Zie eerder in dit bericht.
Natuurlijk is er een overmachtsituatie, maar ik vind de berichtgevingen toch slecht, waar overigens de dealers ook niets aan kunnen doen.
In mijn geval heb ik de auto in oktober besteld waarbij in eerste instantie levering januari is gemeld. Dat werd later maart en ids nu dus weer onbekend. En de dealer die op de website vermeld dat hij in de loop van de zomer in productie gaat, doet dit volgens mij alleen maar om commerciele redenen, want het staat natuurlijk slecht als je niet kunt zeggen wanneer die productie start. Valse hoop dus.
 
Om allerlei redenen koop je een nieuwe auto. Voor mij is dat onder andere om na een bepaalde kilometerstand weer nieuw te rijden, met garanties e.d. Ook fiscale redenen (lagere bijtelling) is in dit geval een reden geweest. Met deze veel langere levertijden dan in eerste instantie was gemeld, maak ik dus ook meer kosten. Versleten banden die dus nu toch nog vervangen moesten worden, bijtelling op de oude manier, enz. Emotioneel gezien wil je natuurlijk zo snel mogelijk in je nieuwe auto rijden, maar dat is wel opzij te schuiven. Maar vooral niet weten waar je wel aan toe bent is niet prettig en ik hoop dat Alfa dan ook spoedig met serieuze oplossingen komt, al zou dat ook eventueel betekenen dat je de overeenkomst zonder meer zou mogen beeindigen. Ondanks dat ik de Giulietta prachtig vind zou dat voor mij wellicht een keuze kunnen zijn. Ik hoop natuurlijk dat het zover niet komt.
GEANNULEERD: 1.4MA Distinctive TCT, Wit met Panoramadak.:mad: Nu rijdend: Range Rover Evoque:D