!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #300 Gepost op: 27 december 2011, 22:25:11 »
Mijn afspraak was voor 5 januari en ik krijg een 1.4 MA TCT. De verwachting was dat half januari de uitgifte van de kentekens op gang zou komen. De auto stond al klaar, ik mag hem ook bekijken. Het was een kwestie van nummerbord erop klikken en gaan....

De herberekening BPM is een gevolg van de andere uitstoot regels. Doordat de Giulietta TCT een A label en 121 g/km CO2 uitstoot heeft wordt de BPM lager voo 2012 lager dan in 2011.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #301 Gepost op: 28 december 2011, 10:57:16 »
Hi Hengel,

Ik dacht dat de nieuwe BPM regels pas per 1 juni 2012 van kracht worden.
Er was sprake van geweest dat er 1 januari en 1 juni 2012 zo'n ronde ging komen, maar
volgens mij heeft het cabinet beslist de 1 januari 2012 ronde te laten voor wat het is.

Volgens mij heeft je dealer de papieren al en de nummerplaat, is een kwestie van de datum van eerste toelating af te stempelen.
Salutazione Cordiale
Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #302 Gepost op: 28 december 2011, 15:30:13 »
Xavier, volgens mij gaat dat gaat over de bijtellingsregels.
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #303 Gepost op: 28 december 2011, 17:46:41 »
Nope.. hij gaf aan dat het kenteken nog niet binnen was en dat de uitgifte pas half januari gaat lopen. De auto is al een maand in Nedrrland. Hij heeft zoveel auto's klaar voor uitlevering dat hij er een terein bij heeft moeten huren. Hij heeft er zelf dus ook baat bij om zo snel mogelijk van de auto's af te komen.

Half juni is inderdaad de nieuwe inschaling van de bijtellingsregels waardoor de 1.4 MA met handschakeling uit de 20% bijtelling valt.
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.
*

BjoKa
17

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #304 Gepost op: 2 januari 2012, 14:03:29 »
Citaat van: Hengel;16393
Omdat de RDW pas half januari start met kentekens uitleveren zal de uitlevering van mijn auto 5 januari niet doorgaan. Dit ivm het herberekenen van de BPM. Deze zal voor mijn Giulietta overingens ca. €1400,- uitvallen. Hopelijk steekt Alfa dat niet allemaal in de zak zodat mijn bijtelling weer wat lager uitvalt :-)

Ik heb hier even contact over opgenomen met de dealer. Het lijkt erop dat Alfa inderdaad alles in eigen zak steekt. De prijs van de Alfa wordt niet aangepast en de catalogusprijs blijft hetzelfde. Derhalve heeft dit voor de leaserijder geen invloed op de fiscale waarde en dus ook niet op de bijtelling.:(
*

Hengel
490

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #305 Gepost op: 2 januari 2012, 23:13:14 »
Zat net even te kijken in de prijslijst van augustus voor de BPM bedragen en de kale prijs (ex BPM/BTW) van de TCT Distinctive (€22.180) is hoger dan die van de QV (€21.517) :eek:. De QV wordt dus redelijk gesubsidieerd om de prijs nog enigszins binnen de perken te houden.

Maar het probleem van de RDW is juist dat de BPM prijzen niet bekend zijn en dus kunnen de dealers de eindprijs nog niet weten. Maar zou er niet van op kijken wanneer Alfa het verschil in de zak steekt. En anders is het de strijkstok van de dealer wel :-)
1.4 TB Multiair TCT Distinctive, Nero, Leder Rood, Pack Business, Pack Sport III, 18" 8c velgen, Brembo remmen.