!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bartvks
97

  • **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Gepost op: 16 april 2011, 11:21:47 »
Beste mede-forumgenoten,
 
heb zonet slecht nieuws ontvangen mbt leveringstermijn van de alfa giulietta tct die ik besteld heb.
Volgens mijn dealer (Gent Motors) is de productie van de TCT door omstandigheden stilgelegd (zou blijkbaar een tekort aan onderdelen van japan uit zijn). Concreet houdt dit in dat de productie nog niet heropgestart is.
Dit zou er voor zorgen dat de TCT's ten vroegste eind dit jaar kunnen worden geleverd. (dealer sprak van december).
 
Ze zouden een passende oplossing zoeken voor de wagens die momenteel in bestelling zijn bij hen.
Ze contacteren mij deze week met meer informatie.
 
Van zodra ik iets meer weet, houd ik jullie op de hoogte....
*

paul1986
7

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #1 Gepost op: 16 april 2011, 11:40:53 »
Dat is zeker slecht nieuws. Die van mij moet nog in bestelling (gewenste levertijd september i.v.m. afloop huidig leasecontract).
 
De dealer bij mij in de buurt gaf twee weken terug aan dat hun demo-TCT op dat moment geproduceerd werd en begin mei in NL zou zijn...
 
Jammer dat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen en dat we op deze wijze aan het lijntje worden gehouden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn (lijkt mij) om iedereen juist te informeren omtrent de levertijd...?
*

bartvks
97

  • **
    - Junior Alfist
    • http://www.duckys.be
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2011, 11:44:24 »
Citaat van: paul1986;7705
Dat is zeker slecht nieuws. Die van mij moet nog in bestelling (gewenste levertijd september i.v.m. afloop huidig leasecontract).
 
De dealer bij mij in de buurt gaf twee weken terug aan dat hun demo-TCT op dat moment geproduceerd werd en begin mei in NL zou zijn...
 
Jammer dat er zoveel verschillende verhalen de ronde doen en dat we op deze wijze aan het lijntje worden gehouden. Zo moeilijk kan het toch niet zijn (lijkt mij) om iedereen juist te informeren omtrent de levertijd...?

Mjah,
 
mijn dealer gaf vorige week nog aan dat de productie normaal NU zou worden gestart.
maar blijkbaar zit Fiat Powertrain met een aantal japanse toeleveranciers, waardoor ze nu geen onderdelen krijgen...
lijkt me aannemelijk...
 
dus denk niet dat je er moet op rekenen deze voor november/decmber nog een TCT kunt bemachtigen...
 
Zal dus nog een vakantie in spanje worden met de brera of delta... :(
 
Ik houd jullie op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen.... grtz
*

luigi
187

  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2011, 11:49:22 »
Erg balen natuurlijk maar je doet er zo weinig aan.
*

paul1986
7

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2011, 11:57:40 »
Citaat van: bartvks;7706
Mjah,

mijn dealer gaf vorige week nog aan dat de productie normaal NU zou worden gestart.
maar blijkbaar zit Fiat Powertrain met een aantal japanse toeleveranciers, waardoor ze nu geen onderdelen krijgen...
lijkt me aannemelijk...

dus denk niet dat je er moet op rekenen deze voor november/decmber nog een TCT kunt bemachtigen...

Zal dus nog een vakantie in spanje worden met de brera of delta... :(

Ik houd jullie op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen.... grtz


Zowel importeur, dealer als klant kan hier natuurlijk weinig aan doen. Zeker als je afhankelijk bent van Japanse toeleveranciers op dit moment.
 
Ik ga toch maar weer opnieuw de afweging maken voor een handbak. Als mijn huidige lease-auto afloopt wordt ik in een pool-auto of huurauto geplaatst. Dat kan niet de bedoeling zijn:p
 
P.S. Met een Brera de zomer doorbrengen klinkt helemaal niet verkeerd!:D
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #5 Gepost op: 16 april 2011, 13:13:50 »
misschien krijg je een andere Giulietta mee??
*

ZW4
49

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #6 Gepost op: 16 april 2011, 18:59:53 »
SHIT! Sorry hoor, maar ik hem m dus al in oktober besteld en als dit allemaal waar is dan moet ik weer heel lang wachten. O.a. minder bijtelling was bij mij een reden. Ik ga dinsdag ook even op de autorai proberen nog wat info te krijgen.
GEANNULEERD: 1.4MA Distinctive TCT, Wit met Panoramadak.:mad: Nu rijdend: Range Rover Evoque:D
*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #7 Gepost op: 16 april 2011, 22:36:21 »
Ik heb van de week met iemand gesproken op de rai. Volgens hen had het te maken met vrijgave van code's en zou binnen paar weken de productie opstarten (bestelcodes die dus gereleased worden voor productie). Als het onderdelen zou betreffen zouden we ook vertraging hebben bij de mito tct rijders.
Nogal verschillende verhalen dan.
Salutazione Cordiale
Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #8 Gepost op: 16 april 2011, 23:01:49 »
misschien is RAI niet de beste plek om te informeren.. is toch een verkooppraatje aldaar..
 
ik zou informeren bij de dealer waar je hem besteld hebt.. :confused:
*

Xavier
143

  • Type Alfa: Giulia, Spider, 33, 156
  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #9 Gepost op: 17 april 2011, 20:35:31 »
Ik had daar gesproken met Silvio die rayon manager is voor alfa Romeo en Lancia. Dus niet met een iva knul.
Dat de onderdelen uit Japan komen is zeker omdat het echt menens is met kwaliteit.
Hopelijk valt het mee, de problemen met de kleur alfa
Rosso hebben ook slechts een maand geduurd.
Salutazione Cordiale
Ex.1.4 Multiair TCT Distinctive, Rosso Alfa, Pelle Nero Intrecciata, Pack Business, Dashboard in Rosso Alfa, Buitenspiegelkappen in Chroom.
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2011, 20:58:16 »
Waar het ook aan ligt : is wel erg vervelend voor de reeds gedane bestellers van de TCT en een beetje knulligheid van Alfa (zorg altijd dat je een 'rampscenario hebt)
Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #11 Gepost op: 17 april 2011, 21:37:05 »
Ik las op een Italiaans forum dat ook de introductie van nieuwe Lancia's en Chrysler's het nodige vergt van de FIAT organisatie.
*

3js
48

  • *
    - Startende Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #12 Gepost op: 17 april 2011, 22:21:42 »
Erg vaag verhaal, de productie is nog niet opgestart en ze hebben problemen met het toeleveren van onderdelen? Hier geloof ik niets van.
De productie zou namelijk al in februari/maart starten dus toen was en nog geen aardbeving geweest. Er is ongetwijfeld een reden voor
zijn maar dit lijkt mij erg ver (japan = ver, oke) gezocht. Ga morgen nogmaals maar eens informeren bij mijn dealer.
*

Martini8v
94

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTDm 8ATM
  • **
    - Junior Alfist
    • Foto site
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #13 Gepost op: 18 april 2011, 09:36:36 »
Net even met Driessen (eindhoven) gebeld waar mijn lease tct in bestelling staat. De bestelling kan binnen een paar weken geplaatst worden. (was begin deze maand). Daarna zal met min. 10 weken levertijd rekening gehouden moeten worden. Dus nog minimaal 3 maanden zo als ik nu concludeer. Hun bestelde demo is inmiddels in productie. Dat wordt dus zomervakantie met de 159 SW 2.2...
*

limone
129

  • ***
    - Alfist
SLECHT NIEUWS - Alfa Giulietta TCT
« Reactie #14 Gepost op: 18 april 2011, 14:26:58 »
Citaat van: bartvks;7704
Beste mede-forumgenoten,

heb zonet slecht nieuws ontvangen mbt leveringstermijn van de alfa giulietta tct die ik besteld heb.
Volgens mijn dealer (Gent Motors) is de productie van de TCT door omstandigheden stilgelegd (zou blijkbaar een tekort aan onderdelen van japan uit zijn). Concreet houdt dit in dat de productie nog niet heropgestart is.
Dit zou er voor zorgen dat de TCT's ten vroegste eind dit jaar kunnen worden geleverd. (dealer sprak van december).

Ze zouden een passende oplossing zoeken voor de wagens die momenteel in bestelling zijn bij hen.
Ze contacteren mij deze week met meer informatie.

Van zodra ik iets meer weet, houd ik jullie op de hoogte....

Ik heb net contact gehad met mijn dealer: zijn reactie:
Zover mijn informatie zullen de auto’s die in bestelling staan gewoon doorgaan en geen invloed daar op hebben.
Alle nieuwe orders hebben er wel last van.
 
Hij verwacht eind deze week of volgende week meer duidelijkheid te kunnen geven.
 
Zo te zien voor reeds bestelde Juultjes TCT redelijk goed nieuws, maar voor nog te bestellen exemplaren Grrr...:(