Club Alfa Romeo
Algemeen => Algemene Alfa topics => Topic gestart door: Blauwevos op 16 december 2025, 12:31:44
-
Hallo,
wij gaan in januari weer op pad naar Italiƫ en Oostenrijk, nu hebben wij all season banden (M+S) dus goedgekeurd als "winterbanden".
onze bandenmaat is 235/40R20.
volgens de handleiding mag alleen 1 bandenmaat met 7mm sneeuwkettingen rijden. nou lijkt het me wel dat de alfa genoeg. ruimte heeft binnen de wielkasten om de 9mm te gebruiken, al mag volgens de handleiding deze banden helemaal geen sneeuwkettingen.
nu ben ik benieuwd wie er al ervaring heeft met andere sneeuwkettingen en of het past.
Wij hadden zelf deze op het oog:
https://sneeuwkettingenwereld.nl/sneeuwkettingen/perfectfit-sneeuwkettingen-personenwagen-9mm-235/40r20-perfect-fit-automotive-pfa-kn-140-760993?gad_source=1&gad_campaignid=17014004342&gbraid=0AAAAADhSq4Vz-Av_S62G5pte03GXdp5rT&gclid=EAIaIQobChMIhp_d7_nBkQMV0bGDBx2S_hvXEAQYASABEgKc1PD_BwE
Alvast bedankt