!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Powerreserve
9

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Spotrepair mogelijk voor QV Rosso lak?
« Gepost op: 10 juni 2024, 18:45:02 »
Ik heb een kleine maar lelijke kras van 3 cm lang en 5mm breed aan de bumper van mijn Giulia QV in de rosso kleur. Ik heb bij wat schadebedrijven in de buurt nagevraagd maar die durven spot-repair niet aan > dus de hele bumper eraf en overspuiten. Hebben jullie andere ervaringen?
*

DanielH92
2.065

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Spotrepair mogelijk voor QV Rosso lak?
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2024, 21:06:47 »
Zelfde ervaring hier. Net afgelopen vrijdag de QV met Rosso Competizione opgehaald bij M&L in Nunspeet.
Kleine schade van een fiets die er langs is gevallen, krasjes van tankklep tot op achterbumper. De enige juiste reparatie was gehele achterbumper en achterscherm tot halverwege de deur rechtsachter overspuiten. Dit ivm de zilvergrijze onderlaag die de basis van Rosso Competizione is.

Edit: Rosso Alfa of Rosso Competizione??
*

Powerreserve
9

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spotrepair mogelijk voor QV Rosso lak?
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2024, 21:40:40 »
Ik ben er idd bang voor dat ik hier ook aan zal moeten.

Ps:  RossoCompetizione
*

MysteryAngel
2.786

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Spotrepair mogelijk voor QV Rosso lak?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2024, 15:43:25 »
Ai ja Rosso competizione is een lastige en dure kleur.
Denk inderdaad ook dat het spuit werk gaat worden.
*

DanaBanana
835

  • *****
    - Super Alfist
Re: Spotrepair mogelijk voor QV Rosso lak?
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2024, 20:05:53 »
Ik had op mijn Rosso Competizione Giulietta QV indertijd een lelijke schaafplek rechts op de voorbumper, op het vlak voor het wiel en onder de koplamp. Zo'n 20 bij 15 cm, schat ik
Had er toen ook een hard hoofd in, maar is prima opgelost door het schadebedrijf dat toentertijd naast Vireo Houten zat.
Als ik het goed herinner alleen de bumper deels herspoten, wellicht wat uitgewaaierd over de rest van de bumper. Maar volgens mij niet over aangrenzende delen.

(Dit was overigens wel in de winter, en in maart maakte de Giulietta plaats voor de Stelvio. Dus in theorie kan het zijn dat ik me in de volle zomerzon rot zou zijn geschrokken.)