!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bart
7

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • *
    - Startende Alfist
Stoelverwarming laten inbouwen
« Gepost op: 20 augustus 2019, 20:54:42 »
De vorige eigenaar van mijn Giulietta heeft volledig leren bekleding gekozen maar de (voor mij) onbegrijpelijke keus gemaakt om daar geen stoelverwarming bij aan te vinken.
Nu is dat geen probleem maar in het najaar en zeker in de winter kan ik een warme stoel 's ochtend wel erg waarderen :)

Heeft er iemand ervaring met het achteraf laten inbouwen van stoelverwarming? Een goed adres niet al te ver vanaf Arnhem zou helemaal top zijn.

Giulietta 1.4MA TCT

Yamaha MT-09 & Honda CBR600RR Racer
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Stoelverwarming laten inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: 21 augustus 2019, 08:26:28 »
Ik weet dat een dealer het ook achteraf kan doen, maar was erg prijzig, geloof 5-600 euro dat het moest gaan kosten..
en dat was niet met de originele verwarmingsknopjes op de middenconsole/dashboard maar met losse (aftermarket) knopjes op de ‘kap vh stoelframe’..

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Stoelverwarming laten inbouwen
« Reactie #2 Gepost op: 21 augustus 2019, 08:36:31 »
Een aftermarket setje zou opzich prima moeten gaan werken. Ik zou op zoek gaan naar de originele schakelaars die normaal op de stoelen zitten (qverde/dealer/sloop), en de draden van de aftermarket set daar op aansluiten zodat het origineel lijkt. Een schakelaar is een schakelaar, daar kan een beetje inbouwer de draden ook wel aan solderen.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Stoelverwarming laten inbouwen
« Reactie #3 Gepost op: 21 augustus 2019, 10:30:42 »
Ik heb toen serieuze plannen gehad om dit te laten doen bij Alba Automotive. Zij doen het (her)bekleden van stoelen en ook stoelverwarming inbouwen erbij. Zonder dat je je stoel laat her bekleden bij hun kost het inbouwen van de verwarming wel iets meer. Zo uit mijn hoofd was dit 190 euro per stoel, dan krijg je een verwarmde kont en rug.

Later heb ik zelf toch uiteindelijk gekozen om mijn gehele interieur set te vervangen voor een set met alcantara én dus ook stoelverwarming erin. Ik had namelijk een leuke deal gevonden hiervoor.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.