!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2017, 19:06:12 »
Op papier ziet die 5.2 sec er misschien wel goed uit. In de praktijk komt dat minder uit de verf. Vind ik dan he. 9 van de 10 mensen zullen het waarschijnlijk wel snel vinden. Ligt ook een beetje aan je referentie kader.
*

alfistalimburg
464

  • Type Alfa: giulietta qv
  • ****
    - Senior Alfist
  • you only live once
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2017, 19:15:30 »
de giulia veloce is ongetwijfeld echt wel snel echter zul je de massa van de auto toch voelen denk ik veel meer als bij de giulietta. Maargoed daarvoor ook 2 totaal verschillende auto's. en na tuning zal die 5,2 seconden nog sneller worden ben wel eens benieuwd hoeveel sneller  >:D.
Alfa Romeo Giulietta QV: Audison composet - Ulter 100mm einddemper - 19inch Prodrive S velgen - Brembo remschijven + EBC red stuff blokken
RVS Jmtuning downpipe - powerflexrubbers - stage 2 jtd performance koppeling - k04 hybrid turbo - airtec intercooler
322,6pk/437nm
*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2017, 19:33:20 »
Citaat van: alfistalimburg op  9 februari 2017, 19:15:30
Citaat van: alfistalimburg op  9 februari 2017, 19:15:30
de giulia veloce is ongetwijfeld echt wel snel echter zul je de massa van de auto toch voelen denk ik veel meer als bij de giulietta. Maargoed daarvoor ook 2 totaal verschillende auto's. en na tuning zal die 5,2 seconden nog sneller worden ben wel eens benieuwd hoeveel sneller  >:D.

Nou, de QV haalt met 500pk 3,9 sec .... ;)
En helpt natuurlijk dat je vermogen met de AWD van de veloce beter op de weg krijgt .....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2017, 19:57:48 »
Citaat van: frankie op  9 februari 2017, 15:52:38
Citaat van: frankie op  9 februari 2017, 15:52:38
Citaat van: TimW op  9 februari 2017, 15:39:15
Citaat van: TimW op  9 februari 2017, 15:39:15
Dat mag ook wel vanaf 52.550  ;D

Als je een 200pk benzine hetzelfde uit rust kom je niet eens veel lager uit, daarmee komt de meerprijs voor het extra vermogen en de 4WD behoorlijk laag uit.
Het is extra vermogen alleen af fabriek. Beide modellen hebben dezelfde motoren en de rwd variant is 100kg lichter...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2017, 20:22:14 »
Volgens de geleerden weegt het 4WD systeem 65kg, de overige 35kg komt dan van extra uitrusting. De turbo's zijn in ieder geval gelijk, wat dat betreft hebben ze dus ongeveer hetzelfde potentieel, of alle internals ook hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, voor mij zitten er op de Veloce gewoon een aantal dingen waardoor ik die altijd boven een gewone zou verkiezen. Door de onderstel afstemming, anders gekalibreerde stuurbekrachtiging, andere software in de automaat (sneller in in de flippermodus in D voel je een lekker klapje als je schakelt) en nog wat kleinere andere zaken, heb je ook echt het idee in een sportievere auto te rijden dan een normale 2.0T
*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #20 Gepost op: 9 februari 2017, 21:26:16 »
yep, ook wat aangepaste/grotere luchtinlaat, dubbele uitlaat, grotere remschijven en daarnaast ook behoorlijk wat opties als standaard.
uit prijslijst:
MEERUITRUSTING VELOCE
OMVAT ALLES OP SUPER, PLUS O.A:
Connect 6,5" Infotainmentsysteem incl. Navigatie/Radio/
Bluetooth/AUX/USB/DAB
7" TFT kleurendisplay in instrumentenpaneel
Sportstoelen met lederen bekleding en met uitschuifbaar zitvlak
Verwarmbare voorstoelen
Zesvoudig elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen
Elektrisch verstelbare zijdelinkse steunen op voorstoelen
Viervoudig elektrisch verstelbare lendensteun
In delen neerklapbare achterbank 40/20/40 met skiluik
Verwarmbaar lederen sportstuurwiel
Aluminium sportpedalen en voetsteun
18" lichtmetalen velgen
Dubbele verchroomde uitlaat
Lichtmetalen remklauwen voor en achter (zwart)
25W Bi-xenon koplampen
Verwarmbare sproeierkop
Buitenspiegels elektrisch inklapbaar
Zwarte sierlijsten rond portierruiten
Specifieke sportbumpers voor & achter
Parkeersensoren achter met display
Q4 AWD-systeem
Schakelflippers op het stuurwiel
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

ExTaxi
868

  • Type Alfa: Mazda 3 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.autopics.nl
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #21 Gepost op: 9 februari 2017, 21:27:48 »
Al met al ben ik toch wel blij dat ik niet op de Giulia gewacht heb. De auto was mij te duur geworden in de lease.
Vorig weekend wel even bij Vireo wezen kijken en daar stond een hele duffe zwarte standaard uitvoering en een Q in het rood.
Die Q is geweldig, maar die standaard duffe uitvoering oogt alleen van de voorkant (en natuurlijk van binnen) echt onderscheidend, van de achterkant vind ik de auto te gewoontjes.

Wil toch wel eens proefrijden met een 180 pk diesel, maar dat hoeft niet eerder dan over 3 jaar, voorlopig rijd ik niets anders :-)
(klassieke) autosport fotografie www.autopics.nl
volg Autopics nu ook op Facebook http://www.facebook.com/Autopics.nl
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #22 Gepost op: 9 februari 2017, 21:38:08 »
Toch echt wel een dikke wagen.. ook zonder Q..
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #23 Gepost op: 9 februari 2017, 23:07:36 »


Lijkt je dit niet mooier? (vind deze zelf tot nu toe de mooiste)

En ik moedig je aan er eentje te halen.
Hoe meer er verkocht worden, hoe eerder ik er 1tje rij.

En er gingen geruchten voor een tussenstap tussen de Veloce en de QV. Rond de 350-370pk. Stel dat die zou komen, zou je dan eerder voor die gaan?

En wil je een volledig nieuwe of ga je toch weer 2e hands?

En buiten een uitlaat en verlagen+remmen. Zou je ook weer aftermarket velgen kiezen of toch deze brute 19"?


Enne Stelvio?  :p


Pff wat een ennen en ennen enennene eneen
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

brinkerik
1.851

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #24 Gepost op: 9 februari 2017, 23:21:08 »
Bedankt Frankie!  mooi verhaal.


Binnenkort maar even proef rijden in je wagen  :13:
Nu Giulietta Qv Perla Moonlight  &   Panda 100 HP

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #25 Gepost op: 9 februari 2017, 23:25:03 »
Een standaard giulietta qv met tct haalt in de praktijk al bijna 5.5 seconde  met launch control. Dus 100-200 zal niet heel veel verschillen denk ik, mede door gewicht van de Giulia.

Tijdens de onderhoud van mijn auto bij Wim Prins haden we in het systeem van Alfa gekeken over de motoren van de Giulia. En er was nog een 2.0T Multiair 350pk zienbaar.
Dus voor de wat extremisten nog een beetje geduld :p

Mooie review en super mooie fotos. Ik had de Q en Veloce nooit naast elkaar gezien.
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #26 Gepost op: 10 februari 2017, 00:20:43 »
Citaat van: frankie op  9 februari 2017, 20:22:14
Citaat van: frankie op  9 februari 2017, 20:22:14
Volgens de geleerden weegt het 4WD systeem 65kg, de overige 35kg komt dan van extra uitrusting. De turbo's zijn in ieder geval gelijk, wat dat betreft hebben ze dus ongeveer hetzelfde potentieel, of alle internals ook hetzelfde zijn durf ik niet te zeggen. Maar goed, zoals ik al eerder aangaf, voor mij zitten er op de Veloce gewoon een aantal dingen waardoor ik die altijd boven een gewone zou verkiezen. Door de onderstel afstemming, anders gekalibreerde stuurbekrachtiging, andere software in de automaat (sneller in in de flippermodus in D voel je een lekker klapje als je schakelt) en nog wat kleinere andere zaken, heb je ook echt het idee in een sportievere auto te rijden dan een normale 2.0T
Van jouw verhaal kreeg in een indruk dat de stoelen en het schakelen zijn de grootste punten.
In mijn geval kan ik mijn recaro's overnemen. Met een carbon cover zouden die net zo mooi er uit zien alsde kuip stoelen van Q.
Het schakelen en het stuurbekrachtiging zijn natuurlijk iets anders (wat je minder makkelijk kan instellen). Waar heb je over dit gehoord?
Het zou mooi zijn een lijst met verschillen zien...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #27 Gepost op: 10 februari 2017, 08:54:06 »
De stuurbekrachtiging en de automaat zijn dingen die ik zelf ervaren heb en werd bevestigd bij de dealer. In Eper moet ook wel het e.e.a. terug te vinden zijn qua onderdelen.
*

Bob156
616

  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #28 Gepost op: 10 februari 2017, 09:12:36 »
De stuurbekrachtiging en de automaat zijn dingen die ik zelf ervaren heb en werd bevestigd bij de dealer. In Eper moet ook wel het e.e.a. terug te vinden zijn qua onderdelen.

Zou ook zo maar software kunnen zijn, de bak zal fysiek iets anders zijn door de 4 wiel aandrijving, meer agressie kan ook zonder dat het gevaarlijk wordt.

Maar dik hoor, weet nu al dat een een hoop mod's voor de Giulietta de koelkast in gaan, wil ook een Veloce ;D zal helaas nog wel een paar jaar duren, maar in die blauwe kleur  :Woot_Emoticon:


*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #29 Gepost op: 10 februari 2017, 09:16:20 »
hier nog grapje met de diesel veloce  ;D

https://www.youtube.com/watch?v=rHFDpXZJViw
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA