!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #90 Gepost op: 16 februari 2017, 08:24:32 »
Je zou toch echt nu naar Kien moeten als je een paar Alfa's wilt zien je moet er wat voor over hebben, zo moet ik naar Doetinchem of Nunspeet als ik een Alfa moet bekijken  vroegen kon ik terecht in Enschede, Hengelo of Almelo tijden veranderen.
of bijv Prins
https://www.prinsalfa.nl/aanbod/#filter%5Bmodel-391%5D%5B4251%5D=giulia&order=datum-nieuwst
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

MysteryAngel
2.746

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #91 Gepost op: 16 februari 2017, 17:23:06 »
denk dat je bij Wensink verkeerd zit is al een tijdje geen AR dealer meer.

Dat wist ik niet, ik dacht dat ze nog steeds Mercedes en Alfa Romeo deden?
Laatste keer dat ik bij een vestiging in Arnhem was, hadden ze nog wel AR´s staan.
Je zou toch echt nu naar Kien moeten als je een paar Alfa's wilt zien je moet er wat voor over hebben, zo moet ik naar Doetinchem of Nunspeet als ik een Alfa moet bekijken  vroegen kon ik terecht in Enschede, Hengelo of Almelo tijden veranderen.

Ow Doetinchem is ook prima te doen.
Ik ga ervan uit dat je auto ´t Hooft bedoeld?
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #92 Gepost op: 17 februari 2017, 15:22:56 »
Gisteren de nieuwe Autovisie op de mat. Triotest tussen M3 met Competition Pack, C63 AMG S en de Giulia Q. Conclusie, de AMG doet het het beste voor alledag. De Giulia Q is beter te vergelijken met de AMG Black Series of M GTS en zou op een circuit weer winnen van de AMG. Opvallend, bij de testauto met 15.000km op de klok waren er weer problemen met het sperdiff en liet de bekleding van de a stijl al los  :-[. Sommige dingen veranderen nooit  ;D
*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #93 Gepost op: 17 februari 2017, 15:26:56 »
dacht dat de QF standaard geen sperdiff heeft, maar een electronisch diff (=remmen)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #94 Gepost op: 17 februari 2017, 15:41:39 »
De Q heeft ATV, Active Torque Vectoring, dat doet volgens mij geen remingrepen maar kan dmv een mechanisch diff vermogen verdelen tussen de wielen op de achteras.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #95 Gepost op: 17 februari 2017, 16:48:12 »
Gisteren de nieuwe Autovisie op de mat. Triotest tussen M3 met Competition Pack, C63 AMG S en de Giulia Q. Conclusie, de AMG doet het het beste voor alledag. De Giulia Q is beter te vergelijken met de AMG Black Series of M GTS en zou op een circuit weer winnen van de AMG. Opvallend, bij de testauto met 15.000km op de klok waren er weer problemen met het sperdiff en liet de bekleding van de a stijl al los  :-[. Sommige dingen veranderen nooit  ;D

Kan ook zijn dat die gesloopt is.
Op youtube is er een reviewer die aan alles trekt en duwt etc.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.630

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #96 Gepost op: 17 februari 2017, 16:49:07 »
De Q heeft ATV, Active Torque Vectoring, dat doet volgens mij geen remingrepen maar kan dmv een mechanisch diff vermogen verdelen tussen de wielen op de achteras.

mechanische koppelingen blijkbaar:
https://www.prinsalfa.nl/alfa-romeo-giulia/giulia-quadrifoglio/giulia-quadrifoglio-techniek/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfata
3.428

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #97 Gepost op: 17 februari 2017, 17:19:39 »
Gisteren de nieuwe Autovisie op de mat. Triotest tussen M3 met Competition Pack, C63 AMG S en de Giulia Q. Conclusie, de AMG doet het het beste voor alledag. De Giulia Q is beter te vergelijken met de AMG Black Series of M GTS en zou op een circuit weer winnen van de AMG. Opvallend, bij de testauto met 15.000km op de klok waren er weer problemen met het sperdiff en liet de bekleding van de a stijl al los  :-[. Sommige dingen veranderen nooit  ;D

Dat van die A-stijl was ook bij de Q van Munsterhuis. Is het een rode? Zo ja, dan zal het wel dezelfde zijn. Ongelooflijk dat ze dat niet even hebben gefikst.  :wtf:
Ken iemand die serieus geinteresseerd was en er een proefrit in had gemaakt. Opmerking vervolgens van de verkoper: "ach, preproductie, moet je even doorheen kijken. Ja hallo, het gaat hier om een auto van +100.000 euro...  :banghead:
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Alfa 147 Ti
1.611

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #98 Gepost op: 17 februari 2017, 17:47:08 »
Munsterhuis heeft die een Q staan dan moet ik in de pauze daar maar even naar toe lopen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.746

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #99 Gepost op: 17 februari 2017, 17:49:34 »
Als ik me goed herinner had Wouter van Autoblog ook ook iets over de diff die niet helemaal lekker werkte,
bij de QV die hij had voor een review.
Het zou kunnen dat dat wel eens de zelfde kan zijn.
Maar ja review auto´s worden natuurlijk ook wel flink afgetrapt.
Een normale koper gaat niet de hele dag donuts maken lijkt me.
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #100 Gepost op: 17 februari 2017, 18:31:06 »
Klopt, die auto was de Nederlandse persauto, daar had Autoblog en Autovisie hetzelfde probleem mee met het diff. Toen dacht ik nog, ach afgeragde persauto kan gebeuren. Dit was een ander wit exemplaar met buitenlandse platen, moet even kijken welke. Zou natuurlijk net zo goed een afgeragd persexemplaar kunnen zijn, maar opvallend is het wel.
*

MysteryAngel
2.746

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #101 Gepost op: 17 februari 2017, 19:10:41 »
Het is inderdaad wel opvallend.
Maar als er echt een issue met het diff blijkt te zijn.
Dan zullen er wel meerdere klachten volgen.
En dan zullen ze dat neem ik aan wel aan gaan pakken.
Bekleding van de A stijl los laten is natuurlijk wel slecht.
*

bekkie
2.772

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #102 Gepost op: 17 februari 2017, 22:13:46 »
Klopt, die auto was de Nederlandse persauto, daar had Autoblog en Autovisie hetzelfde probleem mee met het diff. Toen dacht ik nog, ach afgeragde persauto kan gebeuren. Dit was een ander wit exemplaar met buitenlandse platen, moet even kijken welke. Zou natuurlijk net zo goed een afgeragd persexemplaar kunnen zijn, maar opvallend is het wel.

Dezelfde test en dezelfde conclusie (o.a. A-stijl) als in Duitsland. Het gaat hier waarschijnlijk om exact dezelfde Giulia die her en der getest is.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #103 Gepost op: 20 februari 2017, 10:09:21 »
Inderdaad wel weer opmerkelijk en de pers duikt er natuurlijk graag bovenop om dit weer weg te zetten als typische Alfa kwaaltjes (wat enerzijds ook wel zo is natuurlijk). Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben en wat ik zelf volledig gemist heb in dit kader.... Een paar edities terug van Autovisie zou de Giulia Q meedoen in de supertest. Heeft iemand die gelezen? Ik was wel eens benieuwd hoe hij het daar ervanaf heeft gebracht namelijk.
Re: Testdrive Alfa Giula Veloce 280pk benzina
« Reactie #104 Gepost op: 20 februari 2017, 10:54:56 »
Inderdaad wel weer opmerkelijk en de pers duikt er natuurlijk graag bovenop om dit weer weg te zetten als typische Alfa kwaaltjes (wat enerzijds ook wel zo is natuurlijk). Waar ik ook wel nieuwsgierig naar ben en wat ik zelf volledig gemist heb in dit kader.... Een paar edities terug van Autovisie zou de Giulia Q meedoen in de supertest. Heeft iemand die gelezen? Ik was wel eens benieuwd hoe hij het daar ervanaf heeft gebracht namelijk.

Bij een auto van een paar maanden oud, die ongeveer zoveel kost als een klein appartement buiten de randstad verwacht je natuurlijk niet dat de bekleding van de a-stijl loskomt. Dat wordt dan wat als ze een jaar of 3 oud zijn.... :-X

Ik heb die Autovisie wel thuis, weet de exacte conclusie niet meer, zal vanavond even opzoeken.