!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

F.polling
6

  • Type Alfa: 2.0 JTDM 175 pk TCT
  • *
    - Startende Alfist
Toeren
« Gepost op: 9 maart 2020, 21:01:52 »

Heren techneuten,

Heb een probleem met het toerental van mijn 2.0 jtd misschien al een keer besproken maar kon het niet zo snel vinden.
Als ik ga rijden werkt alles naar behoren, als ik gas geef pakt die de toeren goed op, soms na een halfuur rijden zonder problemen met een toerental rond de 2000,  wil die niet meer doortrekken als ik gas bijgeef. Als ik dan stil ga staan en het contact afzet en weer opstart is het probleem voorbij en kan ik zonder problemen doorrijden. Alle filters zijn net vervangen dus lijkt me dat het geen probleemmet de brandstof toevoer. Heeft iemand hier eerder mee te maken  gehad? Hij stottert niet of iets anders als die het doet rijdt die als een zonnetje. En het gebeurt random.

Heb dit al eerder geplaatst maar weinig reactie op gehad blijkbaar moeilijk probleem vandaar dat ik het nog een keer probeer. Staat nu bij de garage al een week maar die komen er ook niet uit tot nu toe.
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Toeren
« Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2020, 22:06:31 »
Hi, dit zijn vervelende soort storingen. Een monteur doet er verstandig van om een tal van signalen en outputs van de ECU te monitoren tijdens een proefrit. Hopen dat de storing erin schiet en dan nagaan welke data afwijkt van het normale. Dat het zich pas na een half uur manifesteert, zou kunnen wijzen op iets dat temperatuurafhankelijk is. Ergens kan een signaal verstoord worden door een slechter wordend contact als door temperatuur zaken uitzetten enz. Een vaste 2000 rpm klinkt bijna als limp home mode. Dat is een veiligheidsmodus van het systeem als de signalen niet integer zijn. Denk bijvoorbeeld aan een slecht contact in een gaspedaalsensor. Als 1 kanaal niet gelijk op gaat met het andere kanaal, dan treedt de limp home in . Wel is dit vaak uit te lezen als een foutcode. Branden er verder op dat moment ook geen waarschuwingslampjes op het dashbord...? dan zou ik het meer in de mechanische periferie zoeken. Denk aan lucht / vacuumlekkages of vb stroeve regelstang van de turbo geometrie. Maar goed, alles maakt het lastiger als je zegt dat even motor uit / aan de problemen doet verdwijnen..... in ieder geval hoop ik dat het euvel gauw gevonden wordt en je weer veel kilometers kan genieten van je alfa. Laat in ieder geval weten wat er ontdekt wordt!
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

F.polling
6

  • Type Alfa: 2.0 JTDM 175 pk TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Toeren
« Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2020, 22:49:28 »
Bedankt voor je reactie zal het meenemen , je zou dat inderdaad zeggen dat ze het moeten kunnen uitlezen zeker omdat het euvel erger is geworden en nu ook het oranje/gele management lampje gaat branden, en ja het lijkt erop dat in de safemode gaat.
Hoop inderdaad dat ze het kunnen vinden laat wel weten als het gerepareerd is.