!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2013, 00:00:26 »
Nevermind  :)

Maar ik bedoel te zeggen....  het is niet voor niks dat bv Ferrari nog steeds een dikke V12 uitbrengt..   En BMW dikke V8 met turbocharger...

Het werkt gewoon allebei...   en het zal persoonlijke smaak zijn, wat je beter vind rijden..

Maar stellig zeggen dat de 1 beter is dan de ander....    ?
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #31 Gepost op: 20 april 2013, 00:00:44 »
Maar als we het over een vergelijking van atmosferisch vs turbo hebben, belanden we binnen een pagina in een prijsklasse waar niemand van ons voldoende ervaring mee heeft (of ooit zal hebben) om er een gefundeerd oordeel over te geven.
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #32 Gepost op: 20 april 2013, 00:03:30 »
Ja, je hebt gelijk: Het is persoonlijk. Ik gaf ook alleen maar mijn eigen oordeel, maar wel onderbouwd met de punten die er bij mij toe doen. ;)
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #33 Gepost op: 20 april 2013, 00:04:22 »
Het valt sowieso moeilijk te vergelijken.. want het is gewoon een heel ander principe.. ook in het lagere segment.

moet je de 1750 tbi vergelijken met een 2.5 V6  of met een 3.2 GTA V6...of wellicht iets daartussen?      Je kan geen 100% vergelijking maken.. je kan alleen oordelen wat jij zelf lekkerder vind rijden....
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #34 Gepost op: 20 april 2013, 00:10:57 »
Ik val sowieso buiten de boot... want ik vind mijn JTD met vergelijkbare PK's  veel lekkerder rijden dan de 2.0TS die ik had..   ;D

Dus ik ben sowieso een koppel rijder..  (ook wel lui met schakelen..)  ;D

Dus waarschijnlijk ligt mij de Turbo meer...
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #35 Gepost op: 20 april 2013, 00:16:18 »
;D ;D ;D
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #36 Gepost op: 20 april 2013, 00:45:59 »
Prachtig topic dit! Lekker levendig ook!  ;D ;D ;D

Ik ben de laatste die zal beweren wat beter is, het werd al genoemd: persoonlijke smaak ligt hieraan ten grondslag. Mijn ideale motorkarakter ziet er zo uit: Geen overtollige hulpmiddelen, superdirect op het gas reageren, gasklep moet exact precies de bewegingen van mijn voet volgen, dus geen opgevoerde gaskleppen die meteen driekwart open gaan als ik slechts eenderde het pedaal intrap, en het liefst in 2 seconden op de 100, en 3 seconden later op de 200, en nog eens 3 seconden later de 250 voorbij!

Daarbij moet het op lpg kunnen lopen omdat ik het verhip om zoveel accijns bij de pomp richting Ome Rijk te storten, en moet het liefst een actieradius van 1000km hebben. Al dat stoppen om te tanken is ook maar verloren tijd!

Zo, nu jullie weer  :p
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #37 Gepost op: 20 april 2013, 01:13:24 »
Zo, dat zijn pas getallen! Heb ik bij Top Gear nog niet gezien. Het enige programma waar deze (en zelfs nog betere) cijfers voorbij kwamen, was "Obese"; op het display van de weegschaal :D :D
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #38 Gepost op: 20 april 2013, 09:00:31 »
Mooi topic zo  ;D

Jan, voor wat betreft die gaspedaalreactie, die dingen zijn tegenwoordig allemaal electronisch, dus software matig te beinvloeden danwel in te stellen  ;)
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #39 Gepost op: 20 april 2013, 09:44:39 »
Ik ben een koppelman. Daarom ook dat mijn JTD perfect moet zijn. Ik heb alles custom laten doen. ik geef mijn wensen, menner naast mij kijkt hoe ik rij. Dat is inmiddels geprogrammeerd waardoor ik een belachelijke gaspedaalreactie heb. Kijken is gaan. Het is net een terriër. 
Koppel heb ik ook gevoeld in de 3 liter 12v , en dan bij voorkeur is de 164 of 916. in de 164 kon je in de 2e versnelling gewoon naar 110 kmu. Geweldig zo'n boot
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #40 Gepost op: 20 april 2013, 11:33:19 »
Dat jij een koppelman bent weet ik Job. Maar ik weet ook dat je stiekum nog steeds enorme spijt van mijn zilvergrijze V6je van een paar jaar geleden hebt :-* ;D :D

110 in 2 was voor mijn 2.5je ook geen probleem, jij moet nog wel weten hoe de toerenteller het rooie gebied dan even gezellig voorbij klapte  :-X ;D
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #41 Gepost op: 20 april 2013, 11:35:03 »
Zo, dat zijn pas getallen! Heb ik bij Top Gear nog niet gezien. Het enige programma waar deze (en zelfs nog betere) cijfers voorbij kwamen, was "Obese"; op het display van de weegschaal :D :D

 :D :D :D :D :D

Schat? Wat gaat sneller van nul tot 150 dan mijn auto? Geen idee? Jij als je op de weegschaal stapt........ En rennen dan maar  ;D
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #42 Gepost op: 20 april 2013, 11:38:11 »
Dat jij een koppelman bent weet ik Job. Maar ik weet ook dat je stiekum nog steeds enorme spijt van mijn zilvergrijze V6je van een paar jaar geleden hebt :-* ;D :D

110 in 2 was voor mijn 2.5je ook geen probleem, jij moet nog wel weten hoe de toerenteller het rooie gebied dan even gezellig voorbij klapte  :-X ;D

 O0
Zeker weten  :D Ik heb er nog elke dag spijt van... Die kwam echt 2 dgn te laat te koop :-[

Ennuh... Jouw 2.5 was nergens mee te vergelijken... 8000 RPM door de tunnel in Laveno. Ik vergeet dat echt nooit meer.
Wat een geniaal ritje was dat
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #43 Gepost op: 20 april 2013, 11:52:33 »
Zit ff filmpjes terug te kijken van jou Jan  :D
Laatste filmpje is wel mooi! A7 :) Ulm --> Wurzburg.
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: Turbo vs atmosferisch
« Reactie #44 Gepost op: 20 april 2013, 12:01:50 »
Dat jij een koppelman bent weet ik Job. Maar ik weet ook dat je stiekum nog steeds enorme spijt van mijn zilvergrijze V6je van een paar jaar geleden hebt :-* ;D :D

110 in 2 was voor mijn 2.5je ook geen probleem, jij moet nog wel weten hoe de toerenteller het rooie gebied dan even gezellig voorbij klapte  :-X ;D

 O0
Zeker weten  :D Ik heb er nog elke dag spijt van... Die kwam echt 2 dgn te laat te koop :-[

Ennuh... Jouw 2.5 was nergens mee te vergelijken... 8000 RPM door de tunnel in Laveno. Ik vergeet dat echt nooit meer.
Wat een geniaal ritje was dat

Wat zat moeders zenuwachtig in haar binnenspiegel te koekeloeren he?  :D  En wat hing dat kleine mannetje toch prachtig met z'n mond open over de rugleuning van de achterbank! Heerlijk gewoon! Dinsdag gewoon gewerkt, om half 11 's avonds nog even snel een verse voorruit in de auto geplakt, om één uur kom ik op de 57 net over de 200km/u, boel gesuis, oeps kit nog niet droog. Ducktape deed wonderen! Vanaf Zwitserland was elke parkeerplaats een Alfameeting, dan met 361.000km op de teller de Gotthardpas over, kom je op de camping ergens in de middag, gaat die malloot nog even autootje wassen en droogrijden. Hops, zo nog ff 150km er achteraan geplakt. Was redelijk af die avond zeg maar  ;D  Maar het was wel heel mooi!