« Reactie #3 Gepost op: 16 september 2023, 15:05:02 »
Heeft inderdaad te maken met de garantie. Daaronder zie je de hoofdonderdelen waarop de garantie betrekking heeft: motor, versnellingsbak, accu, lak en carrosserie (roest).
Als hiervoor een garantieclaim binnen komt en er moet iets worden vervangen, is het de vraag wie daarvoor de kosten moet dragen. Daarover zijn afspraken gemaakt binnen het dealer/distributie-netwerk. Het kan zijn dat de fabriek (een percentage van) de kosten draagt, maar het kan ook zijn dat de importeur en (uitvoerende en/of leverende) dealer mee moet delen in de kosten. Dit kan per land of regio weer verschillen. Of een leverancier moet (deels) de kosten dragen, denk aan ZF in het geval van de versnellingsbak.
Ik vermoed dat in dit geval de "tutor" overeenkomt met de dealer aan wie de auto oorspronkelijk door de fabriek is geleverd en dat die van belang is bij de administratieve afhandeling van een garantieclaim en/of de financiƫle kostenverdeling daarvan.