!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #15 Gepost op: 11 maart 2011, 08:15:54 »
Heeft er nu al iemand een TomTom live 950 of 750 in de dashboard houder van de Giulietta uitgeprobeerd?
Zijn alle Blue&Me functies via Bleutooth daar ook voorhanden zoals op de B&M Tomtom? Bvb bediening via stuurknoppen, krijg je ook het Alfa logo enz.. ?
Als dat zo is ben je goedkoper af met een aparte houder (50€) en een TomTom live (+- 200€) en heb je verkeersinformatie!
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

Vac
5

  • *
    - Startende Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2011, 22:05:51 »
Probleem hadden wij ook, TomTom gemailt en het voorgelegd kwamen met de volgende reactie:
 
"Ik heb het inmiddels even voor u uitgezocht, en blijkbaar heeft u een Blue & Me waar de RDS-TMC receiver in uw TomTom ingebouwd, normaal gesproken kunt u deze ontvanger ingebouwd in de autolader krijgen als accessoire voor TomTom's, maar in uw geval zit deze ingebouwd. Er is blijkbaar een hele serie van deze Blue & Me's uitgekomen met RDS-TMC Traffic informatie. De LIVE service gaat hier dus niet op werken, alleen als het toestel letterlijk Blue & Me LIVE heet ondersteund het apparaat de LIVE service, en zit er dus een SIM-Kaart ingebouwd in plaats van de RDS-TMC ontvanger.

Hoe er precies onderscheid gemaakt wordt tussen de TomTom's met RDS-TMC en zonder RDS-TMC weten wij helaas niet, waarschijnlijk worden de auto's die vanaf een bepaalde datum zijn ontwikkelt uitgerust met de ontvanger, waarbij eerdere Blue & Me's zonder RDS-TMC receiver bijgeleverd zijn. Hiervan is echter geen vermelding terug te vinden op de verpakking of handleiding. De RDS-TMC functie werkt overigens alleen in Nederland."
 
Hoop dat jullie hier iets mee kunnen.
 
Groet VAC
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2011, 23:04:59 »
Bedankt voor het uitzoeken en je post hier. Nog wel een vraag: komt dit antwoord letterlijk van TomTom?
*

Vac
5

  • *
    - Startende Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2011, 06:05:21 »
Yep, letterlijk citaat, de tomtom helpdesk is er wel even mee bezig geweest hoor wisten het ook niet meteen. We hebben deze stap gezet daar onze dealer ook geen antwoord wist op onze vraag.
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2011, 08:09:39 »
Ik heb TomTom een paar weken eerder ook gemaild ivm die verkeersinformatie en dit was hun antwoord:
 
"Er is helaas geen mogelijkheid om verkeersinformatie op de Blue&Me TomTom te gebruiken. Er zijn momenteel nog geen plannen bekend om verkeersinformatie aan te kunnen bieden voor de blue&me TomTom.
Wij hebben geen 750/950 Live alternatief met Blue&Me mogelijkheden, de Blue&Me TomTom is een speciale GO 750 model met software welke speciaal voor de Blue&Me is aangepast."
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #20 Gepost op: 23 april 2011, 22:52:42 »
Citaat van: Vac;8031
Yep, letterlijk citaat, de tomtom helpdesk is er wel even mee bezig geweest hoor wisten het ook niet meteen. We hebben deze stap gezet daar onze dealer ook geen antwoord wist op onze vraag.
Hmm dat is niet best, ze lijken hun eigen assortment amper te kennen. Beetje knullig ook wel van al die spelfouten, maar dat terzijde.
*

Blux
39

  • *
    - Startende Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #21 Gepost op: 25 april 2011, 13:30:28 »
De blue&me tomtom via alfa is idd een 750 zonder de live verkeersinfo. We hebben de tomtom eens langs een 750 live gelegd, alles is identiek op het verkeersinfo deel na en dan de specifieke blue&me software. Erg jammer dat de versie van Blue&me niet de 750 live is.
Toevallig iemand die weet of je de software toepassing van de Blue&me op de 750 live kan zetten?
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #22 Gepost op: 26 april 2011, 11:14:48 »
Citaat van: Blux;8153
... Toevallig iemand die weet of je de software toepassing van de Blue&me op de 750 live kan zetten?

Dat zou voor de mannen van TomTom toch een fluitje van een cent moeten zijn !
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

JackL
59

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #23 Gepost op: 3 mei 2011, 20:47:10 »
Ik wil zo'n verkeers ontvanger kabeltje van tomtom kopen voor een Via 110 Europe. http://www.tomtom.com/nl_nl/products/accessories/antennas-receivers/traffic-receiver-9UUC%2E002%2E00%2E2/
Nu vroeg ik me af of dit alternatieve routes voorstelt of enkel informatief is want dan luister ik wel naar de radio.

Iemand hier meer ervaring mee en zo ja, was het die 50 euro waard?
*Alfa Romeo Giulietta*
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #24 Gepost op: 6 mei 2011, 16:58:35 »
Toch wel gek, ik heb er wel eens eerder over geschreven: Ik heb Blue &Me, de TomTom voorbereiding en de bijbehorende Alfa TomTom, maar als ik bv. Utrecht - Apeldoorn laat berekenen geeft ie in de spits aan "58 minuten + 4 minuten extra vertraging". Ik heb het om 20:00 uur ofzo, als de spits voorbij is, nog eens geprobeerd en geeft ie geen vertraging extra meer aan !
Waar komt dan die informatie vandaan ????
*

catch
67

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #25 Gepost op: 6 mei 2011, 17:38:14 »
Volgens mij zijn dat gegevens van IQ routes.
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #26 Gepost op: 7 mei 2011, 16:34:01 »
Op AlfaOwner, http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-giulietta/278085-new-blue-and-me-tom-tom-live.html, wordt gesproken over een nieuwe TomTom die compatible is met Blue & Me.
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Verkeersinformatie op Blue and Me TomTom
« Reactie #27 Gepost op: 7 mei 2011, 19:03:06 »
bij lancia vind je een foto van de Blue&me tomtom
http://www.lancianewypsilon.be/nl/discovery/default.aspx#technologie
 
dat zou straf zijn moest die ook in de adapter van de giulietta passen !!:mad:
en als je inzoomt ziet het er wel naar uit.
Nochthans heeft tomtom mij verzekerd dat er geen live versie gepland was voor de giulietta, ik zal ze daar hun vet eens gaan geven zie...:p
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S