!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

andrewinkes
4

  • Type Alfa: 159 sportswagon jtdm
  • *
    - Startende Alfist
Vervanging sleutel behuizing alfa 159
« Gepost op: 29 maart 2020, 14:45:08 »
De behuizing van mijn sleutel is recent door mijn nieuwe jonge hond stuk gebeten.  Ik heb recent op internet een nieuwe sleutel behuizing gekocht.  https://www.banggood.com/nl/3-Buttons-Remote-Key-Fob-Shell-For-Alfa-Romeo-159-BRERA-SPIDER-p-1483621.html?gmcCountry=NL&currency=EUR&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_bgs&utm_content=frank&utm_campaign=ssc-nl-css-all-0302&ad_id=337480208048&gclid=Cj0KCQjwjoH0BRD6ARIsAEWO9DsBSVQ8RqA0WX1DrqHHwFk9yrksb5qogkZLtcG06f_SAjcGxboXGlgaArUhEALw_wcB&cur_warehouse=CN


Ik heb echter geen idee hoe ik de elektronica van de oude sleutel in de nieuwe behuizing moet krijgen.  Kan iemand mij verder helpen??
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Vervanging sleutel behuizing alfa 159
« Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2020, 19:45:58 »
Hallo

Ik had eerst mijn eigen sleutel bekeken, maar gelukkig vond ik het antwoordt voor je op Y`tube


https://youtu.be/6_z_O7J1kTU?t=121
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

BramvE
81

  • **
    - Junior Alfist
Re: Vervanging sleutel behuizing alfa 159
« Reactie #2 Gepost op: 7 april 2020, 10:40:46 »
bij mij was dat 'metalen' bovenstuk versleten. Het lastige is dat de sleutel baard hier redelijk vast in zit. Je kunt hem wel verwijderen zodat je je originele sleutel baard kunt overzetten op een nieuw 'metalen' deel zonder beschadigingen. Dat maakt het helemaal mooi af!

Om de baard te verwijderen moet je het kleine busje er uit halen wat je in de metalen bovenkant ziet zitten. Lastig uit te leggen. Je kunt hem verwijderen door een sate prikkertje met superlijm er in te steken of een piepklein schroevendraaiertje en dan een beetje pielen. Bij de vervangende sleutel zal een ongeslepen baard zitten, daar doe je hetzelfde. Dan verwisselen, busje weer terug duwen en voila.
*

Romeer
232

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist