!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

shoppy
77

  • Type Alfa: 939 Spider 2.2JTS 2006
  • **
    - Junior Alfist
  • Nice people drive Alfa Romeo
    • De Winkel Advies & Support
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #15 Gepost op: 23 mei 2021, 14:21:17 »
Vanmorgen startte de auto niet, sterker nog ze deed helemaal niets.
De centrale vergrendeling deed het gewoon en ook daalde de ruit een stukje maar in het display stond (staat) : "Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar".
Bij sluiten van het portier sloot ook het raam weer maar langzaam gaat het display uit en alles wat het doet is de CV.
Starten is niet mogelijk en ook bij plaatsten van de sleutel gebeurt er niets.

Bij doorlezen van een flink aantal websites is het eigenlijk wel duidelijk dat het de stuurslot module zal zijn.
Maar er werden ook aan ander aantal zaken gezegd die wat makkelijker zijn om te proberen. Eén daarvan is om de accu even te ontkoppelen.
Dat heb ik ruim 15 min. gedaan maar het enige resultaat daarvan is dat nu het raam niet meer omlaag of omhoog gaat en dus staat nu het raam een stukje open (niet fijn).

Om te kunnen uitlezen heb je het contact nodig en dat doet het niet dus nu zit ik met een probleem.

Overal lees ik dat ze wel kunnen starten en dat andere dingen het bleven doen maar bij mij gebeurt er helemaal niets meer.

Ideeën?
ex: Alfa Romeo 166 3.0V6 24v Super
ex. Alfa Romeo 156 1.6TS LPi
ex: Alfa Romeo 156 1.9JTDm 16v 200+PK 430Nm
ex: Alfa Romeo Spider (916) 2.0TS
nu: Fiat 500C
nu: Alfa Romeo Spider (939) 2.2JTS
*

Floris Brink
18

  • Type Alfa: Stelvio, Spider en 159SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #16 Gepost op: 23 mei 2021, 15:03:34 »
Was bij mij exact hetzelfde. Stuurslot module in z’n geheel vervangen helaas en alles werkt weer perfect .... Anwb berger heeft auto helaas naar dealer moeten brengen. 
*

Floris Brink
18

  • Type Alfa: Stelvio, Spider en 159SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #17 Gepost op: 23 mei 2021, 16:18:39 »
Het is me overigens wel een keer eerder gelukt om tijdens het starten een paar keer zachtjes met een hamer te tikken op de module. Maar de laatste keer werkte ook dat niet meer....
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #18 Gepost op: 23 mei 2021, 20:12:27 »
Hij kan ook uit elkaar, ik heb gezien dat ie een beetje vast zit. Smeren kan ook een uitkomst zijn.

rigoureus kan ook.

https://www.alfaowner.com/threads/how-to-fix-bodge-the-steering-wheel-locking-mechanism.1066202/
*

Floris Brink
18

  • Type Alfa: Stelvio, Spider en 159SW
  • *
    - Startende Alfist
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #19 Gepost op: 23 mei 2021, 21:02:00 »
Klopt zeker. Maar mijn probleem destijds was dubbel. Zowel mechanisch als ook in de module, printplaat etc. Ik denk ook door te vochtige stalling destijds in combinatie met weinig gebruik van de auto waardoor hij nooit écht droog werd. Maar dat is gokken....
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2021, 11:07:15 »
Ja dan begin je niet veel meer.
*

JackenGer
7

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #21 Gepost op: 5 augustus 2021, 15:58:32 »
Ik heb hetzelfde probleem gehad, vaak ging het goed maar soms niet. Eerst accu vervangen, probleem leek opgelost tot een paar weken later weer af en toe startprobleem met de melding van de voertuig beveiliging. Totdat ik twee maanden geleden erachter kwam dat de kabel van de accu naar de zekeringkast naast de accu doorgeknipt was en op een zeer knullige manier aan elkaar "geplakt"was. Nieuwe kabel gemonteerd en al een paar maanden van het probleem af. als het probleem af en toe voorkomt is dit meestal een spannings c.q. massa probleem.
*

Piccirillo
179

  • Type Alfa: Spider 939 + Giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: Voertuig beveiligingssysteem niet beschikbaar Spider 2007
« Reactie #22 Gepost op: 6 augustus 2021, 11:44:01 »
Bij mij is de sleutelhouder het probleem. Software matig is een an ander omgeleid zodat de auto weer start. Aanstaande woensdag wordt de module vervangen, na lang wachten op dit onderdeel.
Alfa Romeo Brera Spider 939 (zwart)
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Veloce uitvoering (Rosso maranello)
... hiervoor een hele reeks andere auto's...
eerste auto: Alfa Sud Tii zilvergrijs