!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

mdb147alfa
16

• Type Alfa: Spider 4e serie
  • *
    - Startende Alfist
Vraagje over inbouw koplampen Spider 4e generatie (1991)
« Gepost op: 15 januari 2026, 22:01:21 »
Ik overweeg de aanschaf van een nieuwe (gemoderniseerde) set koplampen van "ALFAHOLICS" ( https://www.alfaholics.com/race-parts/105-series/lights/headlight-led-kit-lightweight/ ). 

Ze zetten er wel een waarschuwing bij en dat is dat de set alleen past op Spiders met koplampen die van buitenaf naar binnen op de carrosserie gemonteerd moeten worden en niet van binnen uit tegen de carrosserie aan.

Heeft iemand enig idee hoe ik kan ontdekken hoe dat bij mijn Spider zit?   (gemonteerd van buitenaf op de carrosserie of juist van binnen uit)?

Alvast dank voor het juiste antwoord!    :-*
*

Veloce2910
95

• Type Alfa: Giulia Veloce en Q
  • **
    - Junior Alfist
Re: Vraagje over inbouw koplampen Spider 4e generatie (1991)
« Reactie #1 Gepost op: 16 januari 2026, 10:42:31 »
Ik vermoed dat je even de chromen rand van de koplamp moet halen en kijken hoe de koplampunit gemonteerd zit. Eventueel een foto nemen en die naar Alfaholics opsturen. Zou jammer zijn als je de spullen thuis hebt en het past niet.

Ik weet het niet meer zeker (te lang geleden), maar bij de Spiders met de chromen rand rond de koplampen zit deze er van buiten opgeschroefd. Kan zijn dat de versies met de plexiglas covers (en dus zonder chromen rand) van binnenuit gemonteerd zitten.

Beste zelf even kijken en checken bij Alfaholics.
Alfa Giulia Quadrifoglio, Rosso Competizione (2020)
Alfa Giulia Veloce 2.2 JTD, Grigio Vesuvio, bruin leder, gele remklauwen (2017)
*

mdb147alfa
16

• Type Alfa: Spider 4e serie
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraagje over inbouw koplampen Spider 4e generatie (1991)
« Reactie #2 Gepost op: 16 januari 2026, 13:22:06 »
Héél slim !!    :72: Ik heb de chroom rand er af gehaald en dan zie je inderdaad dat de lamp-unit van buitenaf op de carrosserie gemonteerd zit.  Eureka!!  (Waarom bedenk ik dit zelf niet?  :smiley_confused1: ) Dank je wel!

En ik vermoed dat je gelijk hebt en dat de versies met de plexiglas covers (en dus zonder chromen rand) van binnenuit gemonteerd zitten.  Daar zit het plexiglas tegen de carrosserie aan en is er verder aan de voorkant geen ruimte.

Ik check voor de zekerheid Alfaholics maar dit gaat goed komen!   Thnxs!!