!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #15 Gepost op: 8 juni 2023, 05:45:26 »
Citaat van: DanaBanana op  7 juni 2023, 22:00:21
Citaat van: DanaBanana op  7 juni 2023, 22:00:21
[
Dat is dan dus 1.500 euro voor een GT met Busso. Dat moet je meteen doen als je zin hebt om over 5 jaar keihard met je kop tegen de muur te bonken uit frustratie. En de koper lacht zich tegen die tijd rot en kan 3x op vakantie van de winst.

Als je op dit moment op Autoscout europees zoekt naar een GT met Busso vind je slechts 2 exemplaren met een vraagprijs onder de 10.000 euro (7.990 en 9.900), daarna lopen de prijzen op tot al snel 15.000 en zelfs ruim boven de 20.000. Natuurlijk zijn dit de vraagprijzen, maar toch om weg doen voor 1.500 even in het juiste perspectief te zetten....

Ja dat is natuurlijk ook helemaal waar wat je zegt.
Die 1500 euro is natuurlijk veel te laag ingeschat als je puur naar,
de waarde kijkt van een GT met Busso.
De verkoop waarde ligt natuurlijk een stuk hoger.
Maar inruil is wel een ander verhaal met dit potentieel dure mankement.
Overigens had ik zulke hoge vraagprijzen eerlijk gezegd niet verwacht.
Ik had zelf een beetje gedacht dat ze momenteel zo rond de 6K zouden zitten.
Maar goed met de prijzen die jij op noemt kan repareren zeker de moeite waard zijn.
Daarom zeg ik ook diagnose laten stellen en een prijs opgave dan weet die waar die aan toe is.
*

__1337__
393

  • Type Alfa: Giulia 2.2 JTD
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #16 Gepost op: 8 juni 2023, 07:17:21 »
Waarom zoek je niet naar een frisse 3.2 ruilmotor? Dan ben je goedkoper uit. Bij een Busso moet je ook de rubberen ringen onder de cilinderbussen meenemen bij een lekke koppakking. Kans is groot dat je ze stuk trekt. Heb je al eens een of twee busjes geprobeerd van forte coolant sealant? Dat is geen pil die alles verstopt, maar kan wel haarscheurtjes afdichten. Wellicht helpt je dat en scheelt je een dure reparatie. Heeft mij in het verleden wel eens geholpen.
Maserati Quattroporte 4.7S (hobby)
Giulia 2.2 JTD Squadra Massimo (daily)
*

rdbr
34

  • Type Alfa: GT 3.2 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #17 Gepost op: 8 juni 2023, 13:14:46 »
Citaat van: GT1986 op  7 juni 2023, 10:04:19
Citaat van: GT1986 op  7 juni 2023, 10:04:19
Tja, ondanks dat het een prachtige auto is heeft deze wel 225k op de teller. Dat zorgt ervoor dat de auto in goede staat al geen hoge waarde heeft. Laat staan met een lekke koppakking. Ik denk dat je al tevreden mag zijn als je er nu (bij particuliere verkoop) 3 à 4K voor krijgt. Dat zou bijv. een hobbyist je betalen die qua reparatie veel zelf kan doen.

Ik zou deze dus zeker repareren en er lekker mee doorrijden. Verkopen zou (in elk geval voor mij) als weggeven voelen, met name nu je er al zoveel in geïnvesteerd hebt.

Tja ik denk dat deze - afgezien van z'n probleempje - in betere toestand is dan de meesten met 100k minder op de teller, gezien de zaken die al vervangen zijn die bij lagere standen wellicht niet aangepakt zijn.
*

rdbr
34

  • Type Alfa: GT 3.2 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #18 Gepost op: 8 juni 2023, 13:16:46 »
Citaat van: __1337__ op  8 juni 2023, 07:17:21
Citaat van: __1337__ op  8 juni 2023, 07:17:21
Waarom zoek je niet naar een frisse 3.2 ruilmotor? Dan ben je goedkoper uit. Bij een Busso moet je ook de rubberen ringen onder de cilinderbussen meenemen bij een lekke koppakking. Kans is groot dat je ze stuk trekt. Heb je al eens een of twee busjes geprobeerd van forte coolant sealant? Dat is geen pil die alles verstopt, maar kan wel haarscheurtjes afdichten. Wellicht helpt je dat en scheelt je een dure reparatie. Heeft mij in het verleden wel eens geholpen.

Heb ik ook wel eens aan gedacht, maar je weet nooit hoe zo'n motor gebruikt is en hoe lang je daar plezier van gaat hebben. Ik geloof ook dat die nauwelijks nog te krijgen zijn, dus dat zal zeker duurder worden.
Een sealant zou ook nog wel kunnen, maar stelt het probleem hooguit wat uit lijkt me.
*

rdbr
34

  • Type Alfa: GT 3.2 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #19 Gepost op: 8 juni 2023, 13:18:58 »
Citaat van: GTv6 op  6 juni 2023, 21:23:10
Citaat van: GTv6 op  6 juni 2023, 21:23:10
Citaat van: rdbr op  6 juni 2023, 20:34:41
Citaat van: rdbr op  6 juni 2023, 20:34:41
ik word trouwens wel eens aangesproken door ex-alfisten die dan beginnen over hun laatste Alfa en dat ze spijt hebben dat ze 'm ooit tegen weinig geld weg hebben gedaan.

Maar ik vermoed dat ze een beetje vergeten wat er moest gebeuren om ze aan de praat te houden LOL

Bij mijn GT 3.2 v6 waren het twee dingen. Het eerste, ik reed de auto al 8 jaar. De kosten wogen niet meer op tegen het plezier na 8 jaar. Het tweede was dat er altijd wel iets kapot ging, dit koste veel geld (ik laat alles doen, ben niet technische), maar erger nog. De onderdelen waren amper nog te verkrijgen. Zo moest ik voor een simpele koelslang die lek was 3 weken zoeken om in het buitenland het onderdeel tegen 3 x de normale prijs te kopen. Eerlijk gezegt ben ik blij dat ik van de GT af ben nu, zeker omdat het straks nog duurder wordt om zo'n auto te rijden, je met milieu ellende te maken krijgt en er nog minder mensen zijn die zo'n auto vanwege de kosten willen rijden. Ik heb er 8 jaar heel veel plezier van gehad, maar spijt, nee.

Ha dat lijkt erg op mijn situatie :)
Ik heb er op zich nog veel plezier van, en er zijn maar weinig andere autos waar ik hebberig van word en niet failliet van ga :P
*

rdbr
34

  • Type Alfa: GT 3.2 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #20 Gepost op: 8 juni 2023, 13:21:33 »
Dank allemaal voor jullie ideeen hierover, dat helpt enorm!

Ik heb een afspraak gemaakt voor diagnose en in principe reparatie. Dan kan ie er hopelijk weer lekker even tegenaan.
*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #21 Gepost op: 8 juni 2023, 18:30:07 »
Citaat van: rdbr op  8 juni 2023, 13:16:46
Citaat van: rdbr op  8 juni 2023, 13:16:46

Heb ik ook wel eens aan gedacht, maar je weet nooit hoe zo'n motor gebruikt is en hoe lang je daar plezier van gaat hebben. Ik geloof ook dat die nauwelijks nog te krijgen zijn, dus dat zal zeker duurder worden.
Een sealant zou ook nog wel kunnen, maar stelt het probleem hooguit wat uit lijkt me.

Je kunt het beter meteen goed aanpakken inderdaad.
Bij een ruil motor weet je natuurlijk ook nooit echt wat je krijgt.
En daar moet je dan ook een beetje geluk mee hebben.
Daarnaast vraag ik me ook af of je dan heel veel goedkoper uit bent.
Omdat ik denk dat een goede 3.2 Busso V6 nog best lastig te vinden is.
Dan kan je denk ik beter je huidige motor gewoon goed aanpakken.
*

leonm
324

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
*

rdbr
34

  • Type Alfa: GT 3.2 V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #23 Gepost op: 13 augustus 2023, 10:08:12 »
Na nog wat checks bij de garage bleken er toch nog drie andere punten in het koelsysteem te lekken. Onvoorstelbaar hoe de ene na de andere zwakke plek in dat systeem ontstaat.

Maar het goede nieuws is: koppakking is nog prima, dus de motor hoeft niet open. Het lekt o.m. bij de waterpomp, en aangezien de distributieriem ook wel weer mocht, valt het relatief mee met de kosten
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #24 Gepost op: 23 september 2023, 16:54:38 »
Gelukkig geen lekke koppakking. Niet wef doen deze mooie GT.
Lekken bij de waterpomp zijn echt niet de kosten. Gaat om wat o ringen en paar uur arbeid. O ringen zijn uitgehard daarom lekt hij. Had ik ook bij mijn GTA paar jaar terug. Ik was 10 euro kwijt aan materiaal.


147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

MysteryAngel
2.698

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waarde GT met motorprobleem?
« Reactie #25 Gepost op: 23 september 2023, 18:14:44 »
Dat is wel een meevaller scheelt inderdaad een hoop kosten.